Stöd Ukraina

Richyys blogg

Måndag 22 Augusti 2016 - Santa Catalina

22/8 Dykning i Santa Catalin

22-24/8 Santa Catalina
Reste från Boquete till Santa Catalina måndagen den 22, dags att fortsätta äventyret och se något annat. Först hade jag tänkt att köra en latmask å boka en direkt shuttle bus bara för turister, dubbla priset men snabbare. Dock blev den inställd så jag fick ge mig ut i lokala kollektivtrafikeb istället. Ganska glad för det ändå eftersom det är ett bra sett att ser lite mer på och träffa lite lokals, adderat också endel extra spänning med att man skall hitta rätt, blev totalt 3 byten och 11 timmars resande. Skönt när man var framme, det var dock både stöm och vattenavbrott. En restaurang nedre vid stranden hade dieselaggregat. Där avnjöt jag en god middag tillsammans med en Engelsman som reser i 7 månader (6 avklarade i sydamerika) och ett tyskt par som är ute 4 veckor. Plötsligt kommer det två ganska stora krabbar springades för vårt bord, de är fasen krabbor överallt i Panama:-P.

23/8
Dykning i Coiba national marine park. Jag var lite besviken på dykningen i Bocas del Toro och beslutade mig redan där att jag gärna ville ge Panama en ny chans, nu på söndra kusten. Det var en god idé, var härligt marinliv med flera stimm med större fiskar så som Sergeants, King Angelfish, white tip reef shark, en stor sköldpadda, Goliat grouper, sea horse, frog fish, moray eals och mm. Var bra dyk, sikt på ca 15m.
Det tar sig, gjorde nu mitt 38 dyk i totalt 8 länder. Dock är man alltid lite ringrostig i början.

Ha de gött!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet