Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Tisdag 25 Januari 2011 - Göteborg

2011 - resor, resor, resor......

Så då blir det ett sånt år igen.... Många resor bokade. 1 lång och flera korta. Och vi funderar på flera!! Dessutom var ju tanken att vi ska spara pengar så vi kan genomföra vår dröm, att flytta härifrån till varmare breddgrader (Leros i Grekland). Vi får spara ordentligt mellan resorna...Det kommer att krävas ett antal år till med sparande innan vi kan dra...

Resorna ja:
Vi startar med en helg i Fredrikshamn, badhotellet The Reef, sista helgen i Feb. Sedan väntar vi in påsken i slutet april, London tors-mån. Nästa långa helg är Kristi Himmelfärdshelgen+Nationaldag, då blir det Skotska ön Islay tors-mån.

Huvudsemestern juli-aug Grekland. 1 övernattning i Aten, Peris hotell som ligger ca 10 minuters körväg från flygplatsen, dom har shuttle service till och från flygplatsen, gratis mellan kl 7-23. Nästa dag flyg till Leros där vi stannar 31 nätter, 18/7-18/8. Första 8 nätterna i Alinda (vilket hotell inte klart än) resterande i
Pandeli på Hotel Nikis, (en studio, dessutom har dom pool. Vi är inga poolmänniskor men det kan vara skönt att ha möjligheten iaf).

Vi har också bestämt, och bokat! julmarknadsresa i december. Bra priser när man är ute i så här god tid.
Wien bokat med Austrian Airlines. Direktflyg från Landvetter och ett centralt hotell bokat också. tors-sönd i början av dec.

Dessutom pratar vi om att åka till Edinburgh över nyår, deras Hoogmanay fest är något alldeles extra. Denna resa SKA genomföras, om inte kommande nyår så nästa. Alternativ till detta är en helg i Stockholm sept-okt med musikal. Inte riktigt lika kul men ok ändå.

Det känns riktigt bra att ha så mycket att se fram emot under året. Något att tänka på när jobbet är jobbigt och när det är allmänt kärvt och stressigt....Och som nu, kallt, mörkt, isigt och snöigt, vinter är inte min grej alltså.

Hoppas ni alla får ett riktigt härligt reseår också.

Till nästa gång

Ha de'
Dela med andra:    

Kommentarer
Mariana säger:
Härligt och inspirerande att höra om era resplaner!
Postat 2011-02-07 00:34  Anmäl
Travellover säger:
Det var många resor inplanerade! Hoppas du får ett fint reseår, lycka till med allt!
Postat 2011-01-30 23:54  Anmäl
Travelfun säger:
Hej Agneta!

Kul att läsa om era planer :-)
Man blir ju alltid inspirerad av andra.

Vi har än så länge bara Rhodos i maj planerat,
men sparar till en längre resa....

Ha det gott!!
Postat 2011-01-27 11:15  Anmäl
Gullsing säger:
Hej Agneta!

Riktigt så mycket har vi inte planerat, men vi ska resa till Side i Turkiet i maj och sen till Rhodos i september. Det kanske blir flera resor, men inget är planerat. än.

Vi har ju heller aldrig varit på Leros. Kanske skulle kolla?

Gilla
Postat 2011-01-25 20:39  Anmäl
Grekland säger:
Härligt Agneta. Jag är likadan. Planerar upp i god tid och sedan går jag och längtar. Tyvärr medger mitt jobb inte till att vara impulsiv.
Ta hand om dig nu och jobba på ordentligt så att du har fullt i reskassan när det bär iväg.
Postat 2011-01-25 19:49  Anmäl
Ivan säger:
Hej Agneta!
Fullspäckat år för er.
Men jag startar först. Morocco på fredag.
Sedan är allt öppet långresor, långweekends, storstäder, kanske någon turk- eller grekvecka. You name it!
Det enda som alltid är säker: Roslagen från midsommar t.o.m. augusti. Lämnar aldrig Casa Logla då.

Happy landing!
Postat 2011-01-25 15:26  Anmäl
Hathor säger:
trevliga resplaner ni har,själv så orienterar jag runt i orienten,o inpulsreser...
ha de gott
Postat 2011-01-25 14:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet