Mickenyfikens resealbum

Kaunas i Litauen, 11-13 november -11

Mickenyfiken, 21 nov. 2011
0 bilder
Jag och min gode vän, kollega, har firat en massa födelsedagar ihop många gånger tidigare. Vi är föda samma dag på samma år. Nu åkte vi till Kaunas i Littauen för att fira vårt födelsekalas med våra respektive och ytterligare en person. Öststatsgrått men också charmigt, Maten både bra och billig....

Sydamerika mars 2011

Backpacking Mickenyfiken, 23 juni 2011
156 bilder
12 105
Under nästan 3 veckor i mars -11 så reste jag runt i Sydamerika. Brasilien, Argentina, Uruguay och Paraguay. Vi besökte många spännande ställern och en av dom absoluta höjdpunkterna var Karnevaleni Rio. Intensivt, varmt, hörljut, och livat och oförglömligt. Karnevalen kulminerar med de stora samb...

Kenya, Tanzania och Mocambique okt -10

Äventyr Mickenyfiken, 17 nov. 2010
153 bilder
5 100
Under tre veckor så reste vi runt i nämnda länder. Första gången för mig i östafrika. Åkte med riktiga reseproffs vilket underlättar när man luffar omkring på det här sättet. Dom pratade dessutom portutgiska vilket är det språk som gäller i Mocambique. Har plåtat mycket, mest människor, men också ...

Kuba, Guatemala, Belize, Honduras

Backpacking Mickenyfiken, 2 juli 2010
19 bilder
2 13
November -december 2007 backpackade vi oss runti 5 veckor med början i Cuba under två veckor, sedan över till Mexico, Cancun. Busfärd ned till Belize och seda vidare till Guatemala samt Honduras. En fantastiks resa. Bilderna på männiksorna från dessa länder som ligger här har alla varit med på en...

West Highland way, Skottland

Sport, Natur & Fritid Mickenyfiken, 30 juni 2010
10 bilder
1 14
I juni -10 så startade började vi gå på vandringsleden West Highland way strax norr om Glasgow. Leden sträcker sig drygt 15 mil och har en varierande terräng. Mestadels mycket vackert och tjusig natur. Ibland lite jobbigt med stigningarna och med nedförsbackarna. B&B finns efter hela vägen med ca 2...

Senegal och Gambia

Äventyr Mickenyfiken, 27 feb. 2010
118 bilder
Rundresa i feb -10. Vi startade banjul, ett sällskap på 8 personer samt en lokal guide, en skandinavisk samt vår chafför. Åkte flodbåt uppför Gambiafloden under en hel dag. Besökte småstäder marknader samt några naturreservat. Vi gjorde också några nedslag i riktigt små byar. Vi skickade först...

Indien under 18 år, 1981-1999. Fyra resor

Backpacking Mickenyfiken, 22 nov. 2009
128 bilder
10 55
Blev tidigt förtjust i Iniden. åkte dit 1981 på min första långresa och även första gånge utanför Europa. Den fyra månadersresan som även gick till Pakistan ochh Nepal. På en senare resa åkte jag även över till Bangadesh. Skall aldrig någonsin glömma taxiresan från Dumdum Airport in till Calcuttas...

Svalbard

Äventyr Mickenyfiken, 15 nov. 2009
35 bilder
I slutet på maj åkte vi tre stycken män till Svalbard. Vi flög via Oslo och landade i Longyearbyen kl 04 på morgonen och solen är uppe fortfarande. Lite svårt att gå och lägga sig direkt. Dagen efter så tittade vi på byn och bokade också en båtresa in i fjordarna och till den ryska gruvbyn Barents...

Tunisien, mars -09

Mickenyfiken, 10 nov. 2009
36 bilder
En resa på en vecka till Sousse med Detur. Mest golfare i sällskapet, men inte vi. Vill mest se oss omkring, få en liten känska för kulturen i landet. Efter att ha sett Sousse och dess Medina åker vi louage, en slags liten taxi, som oftast går en bit utanför centrum. Lokalt och trevligt. Kairouan...

Pilgrimsvandring till Santiago de Composella

Backpacking Mickenyfiken, 9 nov. 2009
57 bilder
1 25
2007 vandrade jag dom sista 16 milen på El Camino. Startade då i en by vid namn O`Cebreira och denna gång hade jag för avsikt att starta i Leon och gå ca 16 mil till byn där jag startade första gången. Flög till Madrid i i slutet på augusti och tog en snabb-buss till den trevliga staden Leon. En hä...
Följer du oss på Instagram?
Där delar vi med oss av massor av inspiration och heta restips.