Kön / Ålder
Kvinna, 40 årBor i
VästeråsRestyp
ÄventyrareSysselsättning
PluggarCivilstatus
SamboBesökta länder
7Profilsida skapad
2007-08-22Mallebils besökta platser
Aktiviteter (Skriv kommentar)
Joje_66 säger i Mallebils diskussion "Köra i USA":
Tänk på att det är, INTE alls alltid OK att svänga höger vid rött! Skiljer från stat till stat ok t.o.m. stad till stad. Kolla alltid skyltningen om det är tillåtet. MAn måste iakta stor varsamhet då man svänger, både mot korsande trafik och gångtrafikanter, då man har hela ansvaret om något händer. Har sett mer än en gång att folk kört ut ovch fått en bil i sidan faktiskt.
Vi såg faktiskt en b...
25 maj 2008 12:43 - Anmäl
Visa liknande (4)
Khaki säger i Mallebils diskussion "Köra i USA":
Hej!
Det kan vara lite förvirrande med trafikreglerna som några skrivit om. Det beror på att varje delstat har sina egna lagar – och sina egna trafikregler. En rätt udda regel för oss svenskar är de otroligt höga böterna för nedskräpning, de kan kosta 2 000 dollar i böter att slänga ut skräp från bilen.
Jag har inte sett en enda trafikkontroll när jag kört i USA. Jag blev också förvånad i börj...
24 maj 2008 20:12 - Anmäl
Mizan säger i Mallebils diskussion "Köra i USA":
Hej det där med vägarna skiljer ser en heldel mellan staterna.. Kalifornien är välskyltat o fina vägar.. Nevada har inga skyltar och ingen kan läsa en karta så att fråga efter vägen e rent löjligt..
Kommer du utanför storstäderna så är faktiskt vägarna som på film... långa o raka o inga bilar.. Förutom en o annan polisbil. Hände ett par ggr att vi kört runt i öknen minst en timme utan att se nån ...
21 maj 2008 18:26 - Anmäl
Charina säger i Mallebils diskussion "Köra i USA":
Titta här innan du hyr bil. http://www.criticism.com/pap/drive.html#section-Bargain-Trips
21 maj 2008 12:50 - Anmäl
Joje_66 säger i Mallebils diskussion "Köra i USA":
Hej, det är ganska fina vägar på många håll och tämligen välskyltat för det mesta. Det kan vara många filer på en motorväg men man kan ju hålla sig vid sidan och ta det lite lungt om det känns osäkert. USA är ju stort och reglerna skiljer mellan olika ställen liksom trafikkulturen, på vissa håll tas mycket hänsyn men på vissa håll är det mycket stressat. Ett par saker som kan vara ovant och som fö...
20 maj 2008 19:00 - Anmäl
Mallebil startar diskussionen "Köra i USA":5
Hur är det att köra i de där stora landet?
Är vägarna stora och bra att köra på? Är de nå speciella trafikregler man måste tänka på som inte finns här i Sverige?
På filmer tycker jag alltid det ser ut som att vägarna bara är raka och tomma på andra bilar. Är de så? (utanför storstäderna vill säga).
Är hyrbilarna oftast automat?
20 maj 2008 17:00 - Anmäl




