Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Fly skriver blogginlägget "Hemfärd":
Då inte flyget gick hem förrän på kvällen och jag skulle lämna staden 16,00 så bokade jag en sen utcheckning - Fick det gratis fram till 14, men la till en timme till och det kostade ca 125 kr, vilket det var värt, för att gå i en varm stad och svettas och sedan sätta sig på ett flyg hem i 3 timmar känns ju inte riktigt fräscht, så jag var på hotellet några timmar innan avfärd, men hann också med ...
22 juli 2023 19:36 - Anmäl
Fly skriver blogginlägget "Långa promenader":
Efter frukost bestämde jag mig för att gå och ta ett foto på triumfbågen - en mindre variant än den som finns i Paris. Det tog dock nästan en timme och gå dit och då det var lika varmt idag som igår så ångrade jag mig lite, men det är ändå bra att gå, för man får en bättre känsla av staden. Efter det blev det återigen lite svalka på hotellrummet, men sen var det ju fikatid och idag gick jag till e...
22 juli 2023 19:25 - Anmäl
Fly
Fly skriver blogginlägget "Kvällen var bäst":
Efter frukosten på hotellet, vilket var bra och fin service så planerade jag för bad jag skulle göra, med sol och en temperatur på 38 grader och brännande vindar så blev det inte att man gick utan plan utan jag besökte 2 parker som inte låg alltför långt bort, men det var inget märkvärdigt, men efter att ha varit ute i 2 timmar var man helt genomsvettig och längtade till det airconditionerade hote...
22 juli 2023 19:17 - Anmäl
Fly skriver blogginlägget "Avfärd":
Då var det dags att bege sig till Rumäniens huvudstad. Var först lite tveksam då det var mitt i sommaren och skulle troligen bli varmt för att gå i en storstad, och hade inte höga förväntningar på staden. Flög med wizzair från skavsta och det var bra pris på flyget och bra flygtider. Allt flöt på. Tog en kaffe på flygplatsen innan jag tog bussen in till stan, men det var dyrt även här. Dock va...
22 juli 2023 19:08 - Anmäl
En kortvecka i Bukarest.
22 juli 2023 18:33 - Anmäl
Fly skriver blogginlägget "Sista dagen":
Frukost som vanligt vid 10 och personalen där var verkligen trevliga och uppmärksammade mig som ensamresenär och jag fick både en teckning av dem, en specialdrink och praliner innan jag gick därifrån, så det var verkligen kul :-) Efter packning mm så bestämde jag mig för att ta tunnelbanan in till centrum och det visade sig att det går shuttlebussar inte långt från hotellet till tunnelbanan och d...
28 maj 2023 15:01 - Anmäl
Fly skriver blogginlägget "Dag 3":
Frukost 10 och därefter visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, eftersom jag inte planerat något utan bara sol o bad, men då jag brände mig igår så kändes det inte kul... Så jag tog det lugnt på hotellet fram till 2 och sen bestämde jag mig för att gå och titta på Fairmont hotellet, fast tanken var att inte göra det med tanke på de bilder jag fick igår. Det var nästan en timmes promenad dit, ...
28 maj 2023 14:45 - Anmäl
Fly skriver blogginlägget "Dag 2":
Upp vid 9 och därefter frukost vid 10. Efter det så gick jag och bytte om och la mig vid poolområdet - för det skulle ju vara sol o badsemester... Det var molnigt och ganska tjocka moln, så jag smörjde inte in mig. Ibland skingrades molnen, men då jag är känslig, så fällde jag upp parasollen. Efter ett bad i poolen och drygt 2 timmar senare kände jag mig klar. Det visade sig sen när jag kom upp ...
28 maj 2023 14:21 - Anmäl
Fly skriver blogginlägget "Start":
Då var det dags! Är ju ingen sol och badmänniska, men bokade denna resa i april när allt var grått och kallt. Tittade på resor till medelhavet, men då det var långhelg (klämdag) så var det ganska dyrt och de resor jag hittade så var det dåliga flygtider. Efter att ha surfat runt en del så bestämde jag mig för Doha, då det var bra restider. La ner massor av timmar att jämföra hotell, men kom till s...