Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Dodi
Dodi säger om Eliasanderssons bild "http://resamedlitenhandduk.com":
Gullig bild på elefanterna!
31 mars 2015 18:54 - Anmäl
12 nya bilder från Malaysia
29 mars 2015 15:23 - Anmäl
Eliasandersson skriver blogginlägget "Hop-on, Hop-Of i Kuala Lumpur!":
Efter frukosten köpte vi biljetter till en sightseeing-buss av typen hop-on, hop-of. Första stället vi stannade på var Central Market. Det är som namnet antyder en marknad där allt möjligt säljs, marknaden var både inne och ute. Det var ett myller av saker från olika delar av asien. Vi kollade bara runt utan att köpa något. Sedan fortsatte bussen vidare mot little India, här käkade vi lunch. Lunch...
29 mars 2015 15:03 - Anmäl
Eliasandersson skriver blogginlägget "Högt uppe i TV-tornet":
Målet för dagen var att åka upp i Kuala Lumpurs TV-torn. I hotellets reception sitter det en liten karl som ordnar turer och fixar biljetter. Vi hade pratat en del med honom om vilka biljetter som var bäst och hur man kom till tornet på bästa sätt. När vi hade köpt biljetter av honom så hoppade vi in i en taxi som tog oss till det hisnande höga tornet. Att åka taxi i Kuala Lumpur är ganska billig...
29 mars 2015 14:59 - Anmäl
Eliasandersson skriver blogginlägget "Turtle Island ":
Nästa morgon blev vi upphämtade på hotellet av vår guide Abduhl och körda till hamnen. Därifrån åkte vi jet-båt (2 motorer på vardera 200 hk) ca 1 timme till ett naturreservat bestående av tre öar. Man kan besöka en av öarna, Selingan. Här simmar det varje natt in stora havssköldpaddor för att lägga ägg.Turen var gansk dyr, 750 MYR, (ca 1600, SEK) per person. Jag hade läst lite omdömen på bland an...
29 mars 2015 14:56 - Anmäl
Eliasandersson skriver blogginlägget "Orangutanger":
Morgonen efter hoppade vi på jet-båten tillbaka till Sandakan. När vi kommit iland fortsatte vi med minibuss till Sepilok Orang-Utan Rehabilitation Centre som ligger i ett naturreservat. Där tar man hand om skadade och övergivna orangutanger. Det är ett led i arbetet med att bevara orangutangerna eftersom de har minskat i antal i takt med att allt mer djungel har försvunnit. De orangutanger som ko...
29 mars 2015 14:53 - Anmäl
Eliasandersson skriver blogginlägget "Vilda elefanter i Kinabatangang":
Kinabatangang är Sabahs längsta flod, (560 km). Den slingrar sig fram i stora meandrar genom landskapet. Flodens lägre delar är omgiven av tät regnskog med en rik flora och många vilda djur. Några av djuren som finns här är näsapor, makaker, orangutanger, krokodiler, pygmeelefanter och en hel massa fåglar. Vi hade läst en del om floden innan vi åkte hemifrån och tyckte att det lät spännande. Men v...
29 mars 2015 14:49 - Anmäl
Eliasandersson
Eliasandersson skriver blogginlägget "Gäster i långhuset hos Iban-folket (fd. huvudjägare)":
Ny resdag. Nya platser som väntade på oss. Kuching hette staden vi landade i denna gång. VI gick en sväng på stan för att kolla upp olika djungelalternativ. Det vi till slut fastnade för var en tur på tre dagar och två nätter med guide där man övernattar i en by i djungeln som tillhör en stam av Iban-folket. Klockan åtta på morgonen kom vår guide Jihey och hämtade oss utanför vårt guesthouse. **L...