Det brukar fungera om du tar tidiga färjan från Göteborg. Menar den går 09:00 och du är i Frederikshavn 12:15 . Det tar sedan cirka 2 timmar att cykla till Skagen om du tar det lugnt. Uppe i Skagen tar du en ostmacka och cyklar sedan tillbaka igen för att ta sena färjan klockan 20:00 till Göteborg. Denna färja kostar 190 kronor tur och retur.
Det finns även möjlighet att övernatta i Frederikshav...
Instämmer med föregående. Bakken är nog bästa nöjesfältet i Norden. Du går in gratis, har möjlighet att prova en massa attraktioner (kostar en slant) eller, helt enkelt, ta med ett par pilsner, en korv och sätt dig ner för att njuta av utsikten. Inne vid Kongens nytorv har du även en massa helt underbara fik samt caféer där du kan sätta dig ner för en bajer och prata av dig en stund med köpenhmnar...