Vidakattens blogg

Torsdag 22 Juli 2010 - Draper
E vid Tom och Crystals dator, darfor kan jag inte skriva med svenska bokstaver.

Idag har jag inte gjort sa mycket faktiskt. Jag har kollat en film, varit hos Toms foraldrar och atit sushi!!! Sushi var val ok.

Vi var hemma hos Toms foraldrar for att lamna lite campgrejor. Tom visade mig runt i huset och vi traffade Max, Toms bror.

Har inte sa mycket mer att skriva, det har inte hant sa mycket. Snart ska jag och Tom ut och springa, maste komma i from till dansen...

Ska forsoka lagga upp lite bilder fran Yellowstone lite senare.

/Fredrik
  • Måndag 19 Juli 2010 - Draper
    Har inte kunnat uppdatera dom senaste dagarna då jag varit i Yellowstone.Yellowstone var awesome! Vi gick upp ca 5 i fredags och åkte och hämtade Tom och Crystals kompis Jason. Vi lämnade Salt Lake vid halv sju tiden. Resan tog runt 6 timmar med frukoststopp på vägen.

Väl framme i Yellowstone stannade vi till på ett litet zoo med björnar och vargar, en bra start.

Dom tre dagarna vi spenderat där har varit fyllda av bilresor och djur. Vi har sett omkring 15 björnar, varav en mamma med 2 barn på 3 meters avstånd, utanför bilden... Läskigt. Tusentals buffalos, några älgar, en räv, någon slags örn och 2 pelikaner. Vi lyckades inte hitta några lösa vargar...

Dessa tre dagar har varit underbara och jag insåg precis att jag bara har en vecka kvar här i USA. Tråkigt men roligt på samma gång!

Heja HIF och Alexander Gerndt!
    Grattis mamma!! Nu är du gammal!

/ fredrik
    Torsdag 15 Juli 2010 - Draper
    Ja, då var vi hemma igen. Hela familjen utom F. Känns konstigt och tomt. En sån fantastisk resa vi har haft. Så mycket intryck och upplevelser!!!!!
    Resan hem gick bra. Lunchade med Crystal och Tom, innan det blev ett tårfyllt farväl innan vi åkte till flygplatsen. Lite försenade från Salt Lake City, men vi hann med planet från Chicago ändå. Resan gick otroligt smidigt och vi landade kl 13.05 på Kastrup. Om två veckor är vi där för att hämta F...
    Nu är det han som får sköta rapporteringen här på resdagboken. Jag lägger ut några sista bilder./A
  • Tisdag 13 Juli 2010 - Draper
    Har precis ätit middag som T lagade. Lax med couscous o pesto.
    Lunchade med Kristina, Patty, Matt o Olivia på en mexicansk restaurang. Sedan åkte vi till Walmart för shopping. Hann precis hem för att byta om till dagens andra spinningklass.
    Nu har vi en del att packa....
    I morgon springer vi en runda på morgonen, klarar av den sista shoppingen, träffar Crystal för lunch innan vi åker till flygplatsen.
    Känns märkligt att bara fyra av oss åker hem... Vi kommer att sakna F, men han kommer att ha det jättebra här. På fredag åker de till Yellowstone NP för att campa. Nu blir det hans uppgift att uppdatera här på resdagboken. Hoppas ni vill fortsätta följa honom!
    Ha det bra alla där hemma, så ses vi snart!!!/A
  • Måndag 12 Juli 2010 - Draper
    Var på Lagoon Park igår. Barnen tyckte det var bättre än Disney!!! Jag håller nog faktiskt med. Det var jättevarmt, men trots det höll vi igång hela dagen. Favoritattraktionerna var Colossus (två loopar) och Wicked (rakt upp och sedan rakt ner...)Super!!! (Fi åkte också. Blev illamående första gången i Colossus, men skam den som ger sig. Hon gav den ett försök till och då gick det utan problem.)
    En vattenpark fanns också där vi svalkat av oss i hettan.
    Vi besökte en westernstad, där vi förevigade oss som cowboys, outlaws och saloongirls.....
    Vi kom också att tänka på allas vår Agge-tandläkare när vi besökte the dentist!!!!
    Efter en god middag på Chilis somnade vi alla gott....
    Nu på morgonen var jag, T och Tom på ett spinningpass här i närheten. Kul! Ljusår från passet i San Francisco. Här var det en bra instruktör och bra musik. Kanske ska vi gå ikväll igen. Måste ju få upp spinningflåset tills vi kommer hem igen. Hoppas på att få Crystal med oss.
    Ska snart iväg och träffa Kristina, Patty o Matt för lunch!/A
  • Söndag 11 Juli 2010 - Draper
    Åkte hemifrån kl 05.15 för att vara på plats i tid till loppet idag. Starten gick kl 07.00. Det var en ny erfarenhet, nog inte så hälsosam. Definitivt ingen härlig upplevelse, men intressant. Det var backigt och mkt svårt att syresätta sig ordentligt. Vi är ju vana att springa på "låglandet" och idag skulle vi prestera på 1737 meters höjd. Skillnaden märktes rejält, tyckte vi båda. T kom 2:a i sin åldersklass och blev 2:a totalt i loppet, A vann sin åldersklass, blev 2:a av alla tjejer, 15:e plats totalt. Tom vann sin åldersklass och placerade sig som nr 13 totalt.
    Vi är jättenöjda!
    Efter lunch på Wendys var vi på ett vattenland här i närheten. Nu har vi precis ätit middag som T och jag kockade ihop.
    Vi kommer att sova gott i natt. I morgon ska vi till Lagoon, som är både en nöjespark och ett vattenland./A
  • Lördag 10 Juli 2010 - Draper
    Så var vi då tillbaka i Draper efter den sista långkörningen. Vi har klarat oss igenom sex delstater (Utah, Nevada, Arizona, California, Oregon och Idaho) på vår tripp! Vi lämnade Boise efter frukost, ca 10 och var framme i Draper ca 16.30. Lunchade gjorde vi på Taco Bell. Ett säkert kort om vi vill vara säkra på att E ska äta.
    Vi har precis ätit en god middag på Fowler/Johnssons restaurant.
    Ska försöka komma i säng i någorlunda tid för i morgon ska vi upp tidigt för att springa en 10k-tävling norr om Salt Lake City...... Det kommer att vara ganska backigt och luften här tunnare här än vad vi är vana vid.....Hoppas på att i allafall klå några americans. Vi har laddat med nya fina löparskor! Håll tummarna alla där hemma!/A
  • Fredag 9 Juli 2010 - Boise
    Efter ett tårfyllt farväl av Jude, Linnea o Wade i morse gav vi oss iväg på vår sista långa etapp på resan.Från Portland till Draper ska det ta 12-13 timmar. Vi har avverkat ca 8 timmar idag och har stannat för att övernatta i Boise, Idaho. Resan gick bra. Det flöt på bra hela vägen. Det blev kvällsdopp i poolen och snabb kvällsmat. I morgon tar vi oss an den sista etappen. Ska bli kul att träffa Crystal o Tom igen. Det tråkiga är att nu närmar sig resan sitt slut för fyra av oss....Tror att alla vi andra gärna stannat två veckor till som F. Tjejerna längtar lite hem till kompisar och lakrits och T vill hem och klippa gräsmattan(?)Själv saknar jag ordentligt kaffe! /A
  • Torsdag 8 Juli 2010 - Portland
    En strålande dag med massor av sol och värme. Linnea och jag har shoppat....igen, delvis tillsammans med F. T och tjejerna har sysselsatt sig i poolen hela dagen. Har precis haft en mysig kväll med pizza hemma hoa Jude. Imorgon bär det iväg ut på vägarna igen. Vi ska tillbaka till Draper. Ca 12 timmars körning så vi övernattar på vägen.
  • Onsdag 7 Juli 2010 - Portland
    Efter flera dagar av strulande internet har vi nu fått det att funka!
    Vi åkte från San Francisco i fredags på fm. På morgonen tog vi en löprunda till ett gym där vi var med på en spinclass. Vi hade höga förväntningar som tyvärr inte infriades. Countrymusik och en väldigt överviktig spinninginstruktör.... Efter en pannkaksfrukost hos Patty o Matt åkte vi till Golden Gate bron.
    Sedan gav vi oss iväg norrut. Först satt vi i en bilkö i en timme och sedan fick vi köra en timmes omväg pga feltokning av kartan....visserligen på en fin scenic road, men vi hade inte riktigt tid att njuta.
    Vi siktade på att vara i Grants Pass i södra Oregon vid 20, men insåg snabbt att vi inte skulle hinna möta Linnea o Wade i tid för middag. T gasade på och vi fick träffa "highwaypatrol" på riktigt......Han var nog på gott humör för T slapp undan med en uppläxning. Svettiga och skakiga fortsatte vi de sista milen upp till Grants Pass.
    Lördagen tillbringade vi vid Crater Lake, som var helt fantastiskt. Som att vandra omkring i ett vykort!

I söndags var det 4 of July. E började dagen med att skrämma oss alla genom att svimma rakt ner på golvet...Tur vi har en egen doktor.
    Vi var på marknad i Portland, åt donuts på Voodoo Donuts, åt god middag med Jude och CT och tittade på fyrverkerier.
    Gårdagen ägnade vi åt shopping. Linnea tog oss till ett stort shoppingcenter. Jag säger bara ESPRIT och CONVERSE........Oj, vad vi fyndade!
    Idag,tisdag, har vi varit ute vid kusten i Newport. Ätit god mat, tittat på sjölejon och varit på ett akvarium. En härlig dag med mycket sol! I morgon ska det bli soligt o varmt. Shopping, fotbollsmatch och bad i poolen väntar! Bilder kommer snart!/A