Stöd Ukraina

Aktiviteter

Skriv kommentarAlla kommentarer
Robbowan
Robbowan säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Det finns en skillnad på aktuell tillgång och allotment. De stora portalerna sitter med ett visst antal rum/kategorier som de kan boka ifrån. Denna tillgång kan hotellet styra i viss mån. Utanför dessa kategorier - som de har avtal på - måste de kolla upp med hotellet eller deras centralbokning. Sedan finns allotment och detta är rum portalen har rätt till - En ...
2 september 2015 07:17 - Anmäl
Birgere
Birgere säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
OK, så om Bosses B&B vill finnas med på tex Hotels.com så mailar han över lite bilder o fakta till hotels. Hur funkar det sedan med priser o tillgänglighet? Om Bosse har 10 rum, säger han då till att ger 2 till hotels.com o 2 till booking.com? Priserna, bestämmer Bosse priset till kund o agenten tar provision eller ger Bosse ett pris han säljer rummet för till agenten o ag...
1 september 2015 09:48 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Nej! Om det var så skulle det behövas enorm administration med tanke på hur många sajter det finns som säljer hotellrum. Avtal finns ju med en del i hela djungeln, och i viss mån kan hotellen styra tillgången, men admin, design o s v sköts av agenten. Man skall ju ta/få info'n från hotellet, men det är inte alltid den stämmer för det (mänsklig faktor eller policybeslut?) och sajte...
1 september 2015 09:30 - Anmäl
Birgere
Birgere säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Men är det inte hotellet självt som matar in faktaupplysningarna och priser på siter som hotels.com, booking.com osv?
1 september 2015 09:08 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Det är väl som så här att de flesta hotell(-kedjor) har någon typ av Best Rate Guarantee. Så kan du hitta (och bevisa) att lägre priser finns så möter man oftast detta - om inga specialförhållanden eller kampanjer är applicerbara. Ett vanligt "fel" är att jämföra äpplen och päron. Många förstår inte vad de bokat - med eller utan frukost vanligast - och då framförallt de som anländer med ex...
1 september 2015 07:36 - Anmäl
Barabrittiskt
Barabrittiskt säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Jag har bokat hos hotels.com tidigare utan problem men på sistone har jag hört att NÄR det blir problem så får du ingen hjälp alls. Dessutom tycker jag oftast att de har de dyraste hotellen av bokningssajterna och ett sämre urval än Booking och andra och ofta går din insamlade "gratisnatt" inte att lösa in på flera av de hotelt du spanat in (vanligt i t.ex. London) utan du tvingas ändå boka något ...
24 augusti 2015 10:41 - Anmäl
Bergabo
Bergabo säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Jag kan ibland ha svårt att hitta hotellets egen sida. Senast jag behövde direktkontakt med ett hotell i London tvingades jag ringa för att få adressen till hotellets hemsida och mailadress. Fler med samma erfarenheter ?
21 augusti 2015 21:50 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Grejen är ju att många hotell (-kedjor) har best rate guarantee. Kan man presentera ett bevis på lägre pris i samma kategori möts detta.
21 augusti 2015 16:53 - Anmäl
Birgere
Birgere säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Brukar inte provisionen ligga runt 10-15%. Mao så finns det ju an förhandlingsbas om man istället bokar direkt med hotellet.
21 augusti 2015 14:46 - Anmäl
Robbowan
Robbowan säger i Rancas diskussion "Hotels.com":
Det diffar beroende på sajt. Kan vara så att vissa hotell gör det, men kedjorna tillåter det oftast av olika skäl inte. 1) Är du kunnig kan du (vid förbetalning) räkna ut sajtens provision. Det gillas inte av bokningskanalen. Det är samma skäl som att du inte får ett kvitto av hotellet om du inte betalar direkt till dem. 2) Hotellet vill ha in direktbokningar för att slippa ovanstående...
21 augusti 2015 06:25 - Anmäl