Vilket resemål i europa är varmast i juni??

Av Mrslind
29 apr. 2009 22:18
Visningar: 6682
Ska åka nån stans i europa i början på juni, vad är de varmast då tror ni?? Turkiet ska vara varmt då, eller ha ni nått tips
Av Mrslind
29 apr. 2009 22:25
Jo men vilket är varmast? tror tex att turkiet är varmare än italien..
30 apr. 2009 08:45
Ja Jag skulle satsa på Turkiet el Cypern så års, dom har toppenklimat.
30 apr. 2009 09:00
Citerat från mrslind:
Ska åka nån stans i europa i början på juni, vad är de varmast då tror ni?? Turkiet ska vara varmt då, eller ha ni nått tips
Kanske Gran Canaria? Om barnen är med är valet självklart: Puerto Rico!
Av Mrslind
30 apr. 2009 09:05
Vi var på gran canaria i jan 09.... så det blir de inte denna gång fast jag var supernöjd
Av Homeros
30 apr. 2009 09:11
Europa säger du? Beror mycket på vart i Turkiet du tänkt åka då en väldigt liten del av det landet ligger i Europa.. Och det skiljer nog inte många grader på länderna kring Medelhavet..Öarna i Grekland, Balearerna, Italien eller Cypern..Kan nog kvitta..
30 apr. 2009 10:46
Vi brukar faktiskt inte gå efter hur varmt det är, utan efter mysfaktorn. Blir det för varmt mår jag nämnligen illa i solen. Det är för jobbigt att enbart leta upp skuggan att gå i.

Mysigt blir det för oss, när temperaturen ligger åtminstone under trettio grader. Vi var med en gång, när det var över fyrtio grader och det var verkligen inte skönt ett enda dugg.

Gilla
30 apr. 2009 11:29
Gå in och kolla väderprognosen i europa vettja :)
30 apr. 2009 11:55
Den Absolut bästa och finaste tiden på Kanarieöarna är just sommarhalvåret, lagom varmt med en värmechock emellanåt, dryga 30 någon dag upp till en vecka, men när vet ingen och dessutom så kommer den värmen med en massa fin sand från Sahara och det är inte bra för vissa personer med andningsproblem. Hit kommer Spanjorerna från fastlandet, för där är det den värmen du letar efter, men medelhavet kanske är finare...smaksak....
Sammanfattningsvis...glöm bort Canarias om det är busvarmt du vill ha!!!//arne
Av Annsku
30 apr. 2009 18:55
Vi har varit i Split,kroatien 1-12.6 och haft toppen väder!Rekommenderar varmt om man inte är ute efter massturism ställen....
30 apr. 2009 19:40
Citerat från mrslind:
Vi var på gran canaria i jan 09.... så det blir de inte denna gång fast jag var supernöjd
Jaha, det var ju typiskt!
Men då föreslår jag Kroatien, långt ner åt Dubrovnik till, kan fortfarande i juni vara svajigt i norra delen.
Om det inte vore så förbannat dyrt i Monte Negro skulle det kunna vara ett alternativ.
Av Hysse
1 maj 2009 10:41
Jag skulle satsa på turkiet ( Marmaris ) för där är både varmt och jätte trevligt . God mat och bra bad både för vuxna o barn . Hoppas ni hittar något bra .....
1 maj 2009 12:55
Ja väljer du Turkiet så blir det ju Asien, kan dock rekommendera Turkiet =) Själv ska själv till Malta i juni.. blir något nytt... dom har en medeltemp på 28 grader, räcker för mig =)