Vikt handbagage

Av Fiotchi
21 feb. 2015 23:36
Visningar: 748
Undrar om någon vet hur mycket ett handbagage får väga. Har svårt att hitta den informationen. Åker om ca en månad från Köpenhamn till Heathrow med SAS, vidare med american airlines till Miami, hem med Iberia.
Av Hawaii
22 feb. 2015 08:22
Vet inte svaret, men tvivlar på att du behöver bekymra dig om vikten så länge ditt handbaggage faller inom de tillåtna dimensionerna. Under åtskilliga hundratals flygresor (som inkluderar SAS, American Airlines och Iberia) har jag aldrig någonsin råkat ut för att någon vill kolla vikten på mitt handbaggage.

PS. Och jag hoppas du har gott om tid för bytet i Madrid på returen. Minst ett par timmar.
Av Annl
22 feb. 2015 08:52
TAM, Qatar och i några fall Turkish har vägt handbagaget på väg ut från Europa för oss men aldrig på vägen hem.
Av Birgere
22 feb. 2015 09:27
Tror AA har 9 kg men när det gäller handbagage så ligger väl begränsningarna för varje flight till skillnad från checkat bagage.
Checkar man in vid disk så händer det väldigt ofta att dom begär att få väga handbagaget och själv har jag åtskilliga gånger fått "skäll", packa om eller checka in handbagaget pga vikten. :-)
Går man inte via incheckningsdisken så klarar men viktbegränsningen men kan fortfarande fastna i storleksbegränsningen men det sistnämnda gäller framförallt för lågprisflygbolag samt Swiss.