Vietnam (visum)

20 maj 2016 21:57
Visningar: 402
Hej!
Hur fungerar det med visum om jag vill flyga till Vietnam, vara där i en vecka för att sedan åka buss till Kambodja? Jag har läst att det behövs utresebiljett ur Vietnam att visa upp när man kommer dit.
Tack på förhand!
Av Hille2
21 maj 2016 08:09
Ja, det krävs en utresebiljett. Visum kan du söka via ambassaden i Sverige, du behöver inte åka dit då det funkar med post. Sist jag sökte visum till Vietnam var det rätt dyrt, har för mig att det kostade kring 700 plus REK för att skicka passet dit. Så det beror väl på om man tycker att det är värt det för en vecka. Ett alternativ är kanske att försöka boka nån billig utresebiljett på nätet.
25 maj 2016 21:25
Tack så mycket för svaret! Vet du om det fungerar med att ha en bussbiljett till Kambodja bokad när jag landar i Vietnam eller måste det vara flyg?
Av Hille2
26 maj 2016 07:31
Alla slags biljetter funkar :)
27 maj 2016 00:46
Citerat från Cosmokramer:
Hej!
Hur fungerar det med visum om jag vill flyga till Vietnam, vara där i en vecka för att sedan åka buss till Kambodja? Jag har läst att det behövs utresebiljett ur Vietnam att visa upp när man kommer dit.
Tack på förhand!
Hej,
Du ska stanna i Vietnam bara en vecka? Om det är så behöver du inte skapa visum.
Av Hille2
27 maj 2016 19:45
Citerat från Wanderlust:
Citerat från Cosmokramer:

Hej!
Hur fungerar det med visum om jag vill flyga till Vietnam, vara där i en vecka för att sedan åka buss till Kambodja? Jag har läst att det behövs utresebiljett ur Vietnam att visa upp när man kommer dit.
Tack på förhand!

Visa mer
Hej,
Du ska stanna i Vietnam bara en vecka? Om det är så behöver du inte skapa visum.
Nej, det tror jag ts är medveten om, utan frågan handlade om utresebiljett vilket man behöver oavsett