Vietnam, Laos, Thailand, Malaysia......? Hösten 2014

23 maj 2014 10:11
Visningar: 899
Hej!

Jag bor i Mora, Dalarna och jobbar just nu för att få ihop pengar till att backpacka i Asien 2014/2015. Letar reskompis här då mina vänner inte har möjlighet att resa med mig.

Har tänkt mig att kanske börja i Vietman och sen resa neråt, är mycket öppen för förslag! Är i huvudsak intresserad av att sola, bada, se nya saker, träffa människor, festa osv men skulle även vara kul att tex ta dykarcert! Som sagt, väldigt flexibel och öppen för roliga förslag! :) Söker en likasinnad, lättsam person.

Tänkt mig att resa iväg november/december och vara borta 3-5 månader ca, eller så långt pengarna räcker. Leva superbilligt eller "lyx" spelar ingen roll, kan ju faktiskt vara kul att pröva på båda? Hör gärna av dig om det låter intressat så kan vi prata mer!

(Logga in för att se e-postadress)
Eller adda mig på facebook: Emma Östberg, har samma profilbild där som här
17 juni 2014 09:02
Hej Emma!
Dina resplaner låter jättekul!
Jag är 21 år och älskar att resa och upptäcka nya saker. Har däremot aldrig varit österut och har därför som plan att ta mig dit i höst, men har samma problem med kompisarna som du.;) Mina planer är att resa så tidigt som möjligt efter 2 november och vara ute och sola, bada, se annan kultur, träffa folk, göra spännande saker... Har inget bestäm än, men ha kul helt enkelt fram till mitten av januari då jag börjar plugga igen. Tror du att detta skulle gå att kombinera med dina planer? Vore så kul att resa och upptäcka saker tillsammans! :)
Hälsningar
Karolina
24 juli 2014 22:56
Hej tjejer! Jag är 24 år och arbetar just nu i Norge, till hösten (helst november) skulle jag vilja backpacka i Asien. Har tidigare varit o rest i Australien.
Hör gärna av er till mig om ni är intresserade att resa tillsammans.
25 juli 2014 00:14
Hej Therese!
Det vore verkligen jättekul!
Har du några önskemål för resan? :)
Medlemmen har tagit bort svaret
28 juli 2014 09:24
Hej, vad roligt!
Ska vi starta en gruppkonversation på fb istället? Jag heter Karolina Arvidsson (håller i en skiffnyckel på bilden). :)
29 juli 2014 15:45
Hej Emma! Kimmo heter jag och bor en bit utanför stockolm.
Dina planer för resan låter väldigt likt de planer jag har!
Har precis bokat en biljett till hanoi den 10november.
Har planer på o resa genom vietnam, kambodja, thailand, indonesien mm.
Jag hör gärna mer om dina planer för att eventuellt resa lite tillsammans!
Jag har rest en gång tidigare i australien för 1,5 år sen.
Var där i ca 3,5 månader.
Du kan lägga till Kimmo Kuronen på facebook och hojta till :)
Hittade inte dig på facebook!
Av Eriknym
10 aug. 2014 21:18
Hej!
Jag är en kille på 20 år och jag har bokat en resa till Bangkok i mitten av november. Har tänkt mig att resa runt i Thailand cirka 1,5-2 månader för att senare resa vidare i Sydostasien. I Februari går resan vidare till Australien. Jag vill leva billigt, upptäcka nya platser, sola, bada, och ha det riktigt skoj. Jag reser själv och är därför intresserad av att så sällskap men andra under resans gång. Hur tycker du det låter? Finns på facebook, Erik Nymo!
13 aug. 2014 09:08
Hej! Jag är också grymt sugen på Asien i höst. Har funderat på länder som Kambodja, Vietnam, Laos, Thailand , men är öppen för förslag! Jag är framåt och glad och vill alltid hitta på saker! Jag vill sola, bada och ha de gött, men också göra saker som dyka och surfa. Var i Australien och nya Zeeland i vintras i 5 månader, så har rest lite tidigare. Men nu lockar det att åka iväg igen!

Om mina planer går att passa ihop med era så hör gärna av er!
Fb Annie Åström (bild där ja hoppar bungy)
Av Emlank
14 aug. 2014 15:58
Hej! Jag är en Strömstadtjej på 21 som för några dagar sedan kom hem ifrån en 6 veckors tågluff i Europa. Jag har redan tröttnat på livet hemma och vill nu uppleva min stora dröm att backpacka i Asien. Det länderna jag är mest intresserad av är Thailand (tänkte börja i Bangkok), Laos, Kambodja, Vietnam , Malaysia och Indonesien. Jag vill leva så billigt som möjligt och bara ha roligt. Dykarcertifikat är dock ett måste för mig. Vore kul att ha någon att starta med eller träffa under resans gång då ingen utav mina vänner kan och det säkert kan bli lite långtråkigt att vara ensam. Jag planerar att åka ifrån Oslo Gardermoen till Bangkok någon gång i slutet på oktober/ början på November. Jag tänkte stanna mellan ca 3-6 månader beroende på hur länge budgeten räcker.

Är ni intresserade utav samma sak får ni jättegärna adda mig på Facebook: Emelie Karlsson (sök Emelie Strömstad. Lättare att hitta mig då)
Eller skicka ett mejl till: (Logga in för att se e-postadress)
Av Juliaps
14 aug. 2014 20:11
Hej tjejer! och kille!
Jag heter Julia, fyller 22 nästa vecka å har fått tid att backpacka i höst å Asien lockar.
Jag har som alla ni andra samma problem, ingen kompis som kan haka på!
Jag ska volontärarbeta i Borneo å sen Thailand men vill avsluta med att resa runt i Thailand, och även kanske Sri lanka, Vill definitivt dyka!
Har kollat upp mycket och dykning på Ko tao ska va bra! med nattdyk osv! Surfa vill jag också testa på!

Kan tänka mig Bali, Malaysia och indonesien med! säkert fler ställen men först och främst Thailand!

Tänkte börja min backpackresa den 20 okt! så möter gärna upp nån glad person då!

Jag vill göra allt från forsränning, paddla kajak, sola bada, kolla buddahstatyer och tempel. Mountainbike, snorkla, you name it!

kan absolut tänka mig att leva billigt!
Är väldigt intresserad av sällskap, och ganska flexibel!
Hör av er!
29 aug. 2014 20:58
Hej folket!
Detta låter ju helt sjukt roligt. Är väldigt sugen på att åka bort från kalla Sverige och har inte heller några vänner som känner att dem vill detsamma som jag. Söker nu en härlig prick som vill göra allt det där härliga, bli lite brun och må sådär underbart bra i några månader.
7 sep. 2014 15:26
Hej allihopa!
Linnea heter jag och är en tjej på 21 år från Boden. Liksom många andra här tänkte jag åka till Asien i höst! Jag siktar på att åka i slutet av oktober/början av november. Vill resa runt och uppleva så mycket som möjligt, sola, bada, försöka mig på att surfa, ta dykarcert, festa och en hel massa annat! Tänkte mig att resa runt i Thailand, Kambodja, Vietnam, Malaysia och Indonesien men har ingen fast resplan så är öppen för förslag :) är det någon här som fortfarande är på jakt efter en resekompis så tveka inte att höra av er till mig! Ni kan nå mig på mail: (Logga in för att se e-postadress) eller på Facebook: Linnea Allocco :)

Ha det bra!
12 sep. 2014 04:03
Hej! Jag åker till bangkok nu i november och vill göra lite samma saker som er skulle vara sjukt kul om vi skulle kunna snacka ihop oss och ses där nere hör jätte gärna av er till mig på FB heter lisette enander där :D
22 okt. 2014 17:51
Hej allihopa!
Jag och en tjejkompis tänkte dra till Asien i början/mitten på december, vi vill gärna vara några fler så jag skriver här för att se om det är någon av er som är intresserad att dra iväg tillsammans med oss!

Som det ser ut nu vill vi helst till Thailand, Malaysia (Borneo), Indonesien (Bali) och Filippinerna men vi är öppna för förslag:) Kanske fira jul/nyår i södra Thailand för att sedan resa vidare? Vi vill också sola, bada, träffa människor, festa samt se massa nya saker! Jag vill väldigt gärna ta dykcert på Koh Tao, surfa mm. mm! Vill typ testa ALLT:) Vill vara iväg i 3-4 månader.

Hör gärna av er här eller på facebook! Angelica Vinderus.
23 okt. 2014 20:20
Hej! Jag åker till Thailand den 3:e december. Blir där en månad sen åker jag till Malaysia i 2 veckor. Jag vill också hitta en resekompis! :) hör gärna av dig här eller på Facebook. (Caroline Engberg, jag har en hatt på profilbilden :))