Resekompis i Asien Hösten 2014!

25 aug. 2014 17:11
Visningar: 209
Hej!

Jag bor i Stockholm, är 20 år och jobbar för närvarande men har börjat känna att jag kanske ska börja plugga snart igen.
Men innan jag blir fast med det i några år vill jag få komma iväg på lite äventyr och se mer av världen!
Min tanke är att endast boka biljett dit (kanske börja i Thailand) för att sedan ta sig vidare till andra länder såsom Malaysia, Vietnam, Bali... Men är öppen för förslag på andra planer! Skulle vilja åka i oktober för att sedan åka hem till Jul, så alltså vara borta i lite mer än 2 månader. Om det verkligen inte går att åka så snart så kan jag tänka mig åka januari-februari också!

Mina vänner har andra planer och förutsättningar just nu, så jag tänkte helt enkelt dra iväg på egen hand, men gärna med sällskap av någon annan i samma situation! I alla fall resa ner med samma flyg och sen se om man trivs för att fortsätta resa ihop eller delar på sig för egna äventyr.
Fördel om du bor i närheten av Stockholm så att det finns en möjlighet att träffas innan resan!

Tankar kring resan är väl att få en blandad dos av värme, sol, avslappning, nya vänner, äventyr, lite fest, bad och gärna testa surfning och ta dykarcert!

Svara gärna om det verkar vara något för dig så tar vi det vidare på facebook eller mail!
29 aug. 2014 21:23
Hej Ida!
Josefin heter jag och är 20 år från Stockholm, Ekerö.
Är verkligen så himla himla taggad på att göra en exakt sådan resa.
Skulle verkligen vilja åka så snart som möjligt, men jobb och så stoppar allt lite.
Så drömmen är ju att åka i Januari, till typ Thailand och Bali.
Vill lämna Sverige, bli brun, dricka Singa, träffa glada människor, dyka och snorkla bland Nemo-fiskar.
Hör av dig om du känner ett litet intresse!
30 aug. 2014 12:30
Hej Josefin!
Jag har haft en tanke om att åka mot slutet av oktober och sen åka hem till jul, men drar tillbaka till Thailand innan nyår för lite familjesemester. Det kanske går att mötas upp då om det är så att jag bestämmer mig för att fortsätta resa, känns som att 2 månader kommer att bli lite kort nämligen. Men planerna är lite oklara just nu och är öppen för det mesta så lägg gärna till mig på facebook om du har lust! Ida Sigvardsson :)
7 sep. 2014 23:40
Hejdär!
Linnea heter jag och är en tjej på 21 år från Boden. Jag hade tänkt åka till Asien i slutet på oktober och det låter som att vi är ute efter ungefär samma resa! :) Hade också tänkt börja i Thailand och sen resa vidare till Kambodja och Vietnam för att sedan fortsätta ner mot Malaysia och Indonesien. Tycker liksom du att det hade varit trevligt att åka ner med någon så om du fortfarande söker resekompis så tveka inte att höra av dig antingen på mail: (Logga in för att se e-postadress) eller facebook: Linnea Allocco så får vi prata vidare :)

Ha det bra så hoppas jag att vi hörs!
Av Patrikv
11 sep. 2014 22:21
Weeeåååå, jag har bokat en enkelbiljett till BKK den 25e januari och har egentligen inte tänkt mer än att börja söka mig söderut i Thailand och ut mot öarna. Kanske Bali, Laos, Vietnam, Malaysia osv.

Tanken är att hänga kvar därnere i sydostasien i ca 3 månader, har några dykcert sedan tidigare och vill absolut dyka en del, är också nyfiken på att köra något surfcamp på Bali exempelvis.

Lägg till mig på facebook så kan vi kanske höras av! Patrik Viklander :)