VARNING!!! Flygstolen.se SKIT BOLAG!! utan ändrings möjligheter.

6 dec. 2013 20:59
Visningar: 8959
Vår familj ska resa till Buenos Aires!
Handlade resa på en lördag för 30.051kr tur och retur.
När betalning blev klar så ändrades returen till en månad senare och vi upptäckte det i mailbekräftelsen. Ringde utan komma fram, då de inte svarar på helger. skickade mail direkt och fick svar dagen efter att det inte går att ändra åter datum tråtts att det är 1,5 månad kvar för retur. Det går inte att ångra köp????
DE VILL HA YTTERLIGARE ca. 30.000kr för åter resan. HUR SJUKT SOM HELST!!!!!!
Ringde SAS då vi flyger med dom och de sa att det går att ändra mot avgift. (HELT OK)
Men flygstolen.se påstår att det är omöjligt.
Hur kan det vara så omöjligt när det är uppenbart att återresan är exakt 1månad fel????
14 Januari blev 14 Februari.
Skit dålig service och ska gå vidare till konsumentverket
Tidningar
VARNA SEMMESTER RESENÄRER att det kan bli lurade med FLYGSTOLEN:SE
Avbokningsskydd gäller inte!
Enligt andra trots läkarintyg!
Läs de andras erfarenhet HÄR nedan .
EN till som blivit drabbad med återdatum eller felstavat namn trots person nr.
ALLTSÅ SKIT BOLAG SOM DET SKA SKRIVAS OM I TIDNINGAR INNAN JUL.
Av Bibby
6 dec. 2013 21:25
Hmmm, hur mycket jag än är emot resebyråer och förespråkar att alltid boka via flygbolaget direkt så tror jag att det är lite handhavandefel här.

- SAS kör inte till BA (EZE), inte ens till Latinamerika tror jag.
- Hur ska de veta att du bokat fel hemresa, i mina ögon så är det ingen skillnad på 14/1 eller 14/2, hur ska de veta när du vill åka hem?

Sen håller jag med om att det är dåligt att de inte kan ändra nåt men då åter, boka ALLTID via flygbolaget direkt (och då gärna med nåt bolag som faktiskt åker dit du ska).

Allmänt, när ni bokar, fyll i rätt namn, datum etc, och gör inte det när ni "fredagsmyser" hemma, blir lätt fel då... ;)

.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Birgere
7 dec. 2013 00:53
Anledningen till att man kan hitta billiga flygbiljetter är att dom är låsta. Vill man ha en dyrare biljett för flexibilitet får man betala mer. Upp till var o en att välja.
Aftonbladet brukar nappa på snyftisar som denna och kommentatorsfälten brukar såga AB och resenären i höjd fotknölarna.
Upp till dig om du vill bli utpekad som årets dumstrut.

Om vi tar den humana sidan så håller jag med om att det är för j....t och jag hade blivit skogstokig... men inte på flygstolen utan på mig själv.
Av Bibby
7 dec. 2013 01:17
Citerat från Birgere:
Anledningen till att man kan hitta billiga flygbiljetter är att dom är låsta. Vill man ha en dyrare biljett för flexibilitet får man betala mer. Upp till var o en att välja.
Jo, men den infon och valfriheten får man knappast på nätesebyråerna
Det får man däremot veta om man bokar via flygbolaget direkt.
Av Birgere
7 dec. 2013 01:45
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Anledningen till att man kan hitta billiga flygbiljetter är att dom är låsta. Vill man ha en dyrare biljett för flexibilitet får man betala mer. Upp till var o en att välja.
Jo, men den infon och valfriheten får man knappast på nätesebyråerna
Det får man däremot veta om man bokar via flygbolaget direkt.
Så här skriver just flygstolen.se på sin hemsida:

Avbokning/ombokning
När betalningen/val av Faktura eller delbetalning är gjord och biljetten är utskriven så är det flygbolagets regler för ombokning/avbokning som gäller. I de flesta fall så är dessa regler mycket restriktiva och ombokning/avbokning tillåts ej. Det går i de flesta fall inte att ändra resrutt eller destination på en redan utställd biljett, men för vissa biljettyper tillåts ombokning/avbokning mot en kostnad. Biljetterna kan vara giltiga i allt från en till max tolv månader.

Alla flygbolag har biljetter som är ombokningsbara, men även biljetter som inte går att boka om.
Kontakta kundtjänst för hjälp med ombokningsbar biljett på (Logga in för att se e-postadress)
Av Bibby
7 dec. 2013 02:30
Citerat från Birgere:
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Anledningen till att man kan hitta billiga flygbiljetter är att dom är låsta. Vill man ha en dyrare biljett för flexibilitet får man betala mer. Upp till var o en att välja.
Jo, men den infon och valfriheten får man knappast på nätesebyråerna
Det får man däremot veta om man bokar via flygbolaget direkt.
Så här skriver just flygstolen.se på sin hemsida:

Avbokning/ombokning
När betalningen/val av Faktura eller delbetalning är gjord och biljetten är utskriven så är det flygbolagets regler för ombokning/avbokning som gäller. I de flesta fall så är dessa regler mycket restriktiva och ombokning/avbokning tillåts ej. Det går i de flesta fall inte att ändra resrutt eller destination på en redan utställd biljett, men för vissa biljettyper tillåts ombokning/avbokning mot en kostnad. Biljetterna kan vara giltiga i allt från en till max tolv månader.

Alla flygbolag har biljetter som är ombokningsbara, men även biljetter som inte går att boka om.
Kontakta kundtjänst för hjälp med ombokningsbar biljett på (Logga in för att se e-postadress)
De kan skriva att jag får en pandabjörn när jag fyller år, i min värld betyder det inget vad de skriver på sin hemsida.
Av Elixir
13 okt. 2014 10:29
Flygstolen IS TERRIBLE.
Their costumer service is unexisting! They rush to cash your ticket, they do not show the airlines operating sections of your ticket as demanded by law. The costumer service emails are just bullying the client.
When I called them for a change, allowed in this ticket, I mentioned I found a cheaper one the day before, if I could do so and the assistant told me: Yes, but we do not discount the difference if it is less.
I replied, interesting, because you do so when it is more... and she offensively replied: DO YOU WANT THE HELP OR NOT?!
Seriously? She was not HELPING ME, she was charging me for a service! I let her know, and I got really angry and told her that was her job to assist me and she was not merely helping me, that she could not provocke an already frustrated costumer. She told me: I don't need to take this and HANG UP ON ME!
Av Birgere
13 okt. 2014 17:03
Citerat från Elixir:
Flygstolen IS TERRIBLE.
Their costumer service is unexisting! They rush to cash your ticket, they do not show the airlines operating sections of your ticket as demanded by law. The costumer service emails are just bullying the client.
When I called them for a change, allowed in this ticket, I mentioned I found a cheaper one the day before, if I could do so and the assistant told me: Yes, but we do not discount the difference if it is less.
I replied, interesting, because you do so when it is more... and she offensively replied: DO YOU WANT THE HELP OR NOT?!
Seriously? She was not HELPING ME, she was charging me for a service! I let her know, and I got really angry and told her that was her job to assist me and she was not merely helping me, that she could not provocke an already frustrated costumer. She told me: I don't need to take this and HANG UP ON ME!
Jaha, undrar vad detta handlar om, väldigt nyfiken på dom lagstadgade "airline operating sections" och vad det handlar om... är det utrymningsbroschyren månne.
Samma feedback som till alla andra, lyft fram det sakliga i problemet och inte bara en massa ordväxlingar.