Transport från flygplatsen mia till hotell på miami beach

21 mars 2015 21:22
Visningar: 958
Finns inte transfer från MIA till vårt hotell och jag funderar på vad som då blir mest lämpligt? Nån som vet? /Ullis
21 mars 2015 22:13
Citerat från Emeliejimpa:
Finns inte transfer från MIA till vårt hotell och jag funderar på vad som då blir mest lämpligt? Nån som vet? /Ullis
Miami Beach är stort men i stora drag, Taxi, buss eller hyrbil. Du hittar all info på flygplatsens hemsida http://www.miami-airport.com/bus_and_rail_info.asp . Hotellen brukar också ha tips på sina hemsidor om hur man lättast kommer dit.
22 mars 2015 14:15
Ok tack för det - var lite otydlig :-). Vårt hotell omfattas inte av den transfern som flygplatsen erbjuder.
Vi har aldrig vart där och är lite rädd att bli "blåsta" på taxi pengar om man väljer detta alternativ. Kanske det finns nån bra hemsida med just taxi priser - hur dessa brukar ligga? Har även mailat med hotellet som tyvärr inte hade lösning för oss ...
Av Fidde25
22 mars 2015 14:36
Vart ligger hotellet? Är ju inga konstigheter. Gå till taxikön, säg vart ni ska, åk dit. För mig det är flatrate till alla hotell på SB från MIA.
22 mars 2015 15:34
Citerat från Emeliejimpa:
Ok tack för det - var lite otydlig :-). Vårt hotell omfattas inte av den transfern som flygplatsen erbjuder.
Vi har aldrig vart där och är lite rädd att bli "blåsta" på taxi pengar om man väljer detta alternativ. Kanske det finns nån bra hemsida med just taxi priser - hur dessa brukar ligga? Har även mailat med hotellet som tyvärr inte hade lösning för oss ...
Tittade du på länken? Där finns även priserna ;-) http://www.miami-airport.com/hotel_shuttles.asp
Vilket hotell är det? Vissa hotell erbjuder själv transfer, ibland gratis.....
22 mars 2015 17:31
Citerat från Emeliejimpa:
Ok tack för det - var lite otydlig :-). Vårt hotell omfattas inte av den transfern som flygplatsen erbjuder.
Vi har aldrig vart där och är lite rädd att bli "blåsta" på taxi pengar om man väljer detta alternativ. Kanske det finns nån bra hemsida med just taxi priser - hur dessa brukar ligga? Har även mailat med hotellet som tyvärr inte hade lösning för oss ...
Från flygplatsen till South Beach, där jag gissar att ni ska bo, är det en så kallad flat rate - en förutbestämd summa - på $32 (+ dricks) så att ni ska bli "blåsta" är nog inget ni behöver vara oroliga för.