Törs man resa med Apollo????

Av Zedun
16 feb. 2010 11:08
Visningar: 3784
Är det någon som rest med Apollo till Koh Lipe? Har hört så mycket negativt om dem.. De har tydligen två hotell där. Törs man chansa och åka med dem ?
Det är min första resa till Thailand och vill åka charter och det är inte många bolag som har charter dit. Hotellen ser väldigt fina ut på bild.
Av Sierra
16 feb. 2010 11:17
Jag har ingen egen erfarenhet av Apollo men hotellen de använder på Koh Lipe är fina och ligger liksom de flesta precis vid beachen. Jag har sett dem....
Av Energi
16 feb. 2010 11:33
Har alldrig haft problem med Apollo.
Har hört så många gnälla på reseledarna om allt möjligt som dåligt väder, dåligt bemötande på någon restaurang, lång tid vid passkontroll osv. Men vad kan Apollo göra åt dessa saker? Måste säga att Ving, Apollo och Fritidsresor håller en väldigt hög klass på sina resor.
Av Zedun
16 feb. 2010 11:38
Tack så mycket för era svar. Verkar som det är värt att chansa på Apollo....
Av Energi
16 feb. 2010 12:28
Kan ju vara så att dom inte har reseledarservice på hotellet eftersom det är ett mindra ställe, men det går ju lika bra att fråga hotellpersonal eller lokalborna.
16 feb. 2010 23:22 (redigerad)
Har inte rest med dom dit men har åkt med dom till några andra destinationer både enbart flyg och med boende också och vi har inte haft några problem alls med dom, personligen tycker jag folk många gånger hakar upp sig på smådetaljer och jag kan väl inte påstå att de andra bolagen varit varken bättre eller sämre över lag de gånger vi åkt charter med andra bolag heller jag brukar resonera som så att betalar man inte en förmögenhet för resan och kommer dit man ska så skit samma flyget är bara en transportsträcka för mig och är hotellet åtminståne ok. så duger det bra för mig man blir alltid en erfarenhet rikare och som sagt vi har aldrig haft någe problem med Apollo.
mvh. Bosse..
16 feb. 2010 23:37
Vi har rest med Apollo ett flertal gånger. För det mesta har allt varit till belåtenhet, men ett par gånger så har det blivit fel. Då har vi sagt till på plats och alltid fått rättat, eller ersättning i efterskott. Men vi reser ju bara i Europa och mest Grekland.

Gilla
Av Macho
17 feb. 2010 23:58
Hej.
Har åkt med Apollo flera gånger till Grekland och Teneriffa och aldrig haft några problem.
Vi var på Koh Lipe i december och bodde på Bundaya resort som jag tror att Apollo har på sitt program.
Väldigt bra hotell.
Helt klart är det värt att åka dit.

MVH Macho
21 feb. 2010 13:06
Sist åkte vi till Korfu med Apollo och sedandess har vi sagt alldrig mer!
Vi hamnade ute i ingenstans , smutsig hotell ägd av bonderna som har ingen aning om hur man skall ta hand om turisterna.
Tydligen vill Apolllo dominera turistmarknad och köper allt möjligt utan att ställa ordentliga krav på hotell ägarna.
Det finns också en del bra hotel som Apolo har i sitt utbud, men jag har en känsla att dem är dyrare än tex:Fritidsresorna.
Jag rekomenderar det sista.
Varför inte köpa bara flygstol och boka olika hotel själva?
Så gjorde vi när vi åkte för första gången till Thailand.
Jag bokade hotel på Thaihotels.com och allting funkade jätte bra!
14 mars 2010 19:02
Jag har aldrig åkt till Keh Lipe men jag och min sambo åkte med apollo till Gran Canaria och det var super bra. Jätte hjälpsamma reseledare och allt var jätte bra tycker jag. Gillar även flygen de använder sig av.
Vi har även åkte med Fritidsresor som är så där. Dålig plats i flygplanen. Lite trista reseledare.
Nu ska vi åka med ving till Gran Canaria om ett par veckor. Då får vi se hur dom fungerar. =)
14 mars 2010 20:59
Ving har fler ärenden hos ARN än Apollo såg jag. Dock har Apollo legat sämre till tidigare men tydligen inte längre.