Tips på bra shoppingställen på Manhattan önskas

Av Ap65
22 aug. 2012 16:04
Visningar: 6950
Hej!
Planerar lite inför vår USA resa i mitten av oktober.
Tror att i har rätt bra koll på vad vi vill se av alla sevärdheter.
Men jag önskar tips av er som varit där om bra shoppingställen. Vi är sportintresserade så lite träningsgrejer blir det kanske, jeans, Converse, sneekers..... Har ni hittat bra och billiga ställen. Eller ställen med lite udda coola grejer som kanske inte finns hemma.Tipsa mig gärna.
En annan fråga, hur har ni gjort med bagage. Åka dit med halvtomma väskor? Köpa väskor där? Vi får ha 2x23 kg med oss, men kommer ju inte att åka dit med så mycket bagage. Vet ju heller inte hur mycket vi kommer att hitta att handla hem.
Tar tacksamt emot alla tips!
22 aug. 2012 17:07
Hej!

Vi köpte mycket sportgrejer från Modell's Sporting Goods på 42nd Street, Park Avenue/Madison Avenue precis bredvid Grand Central Terminal. Där fanns det mycket träningsgrejer samt converse... Sneakers köpte vi från Footlocker, finns bland annat i Times Square. Finns även converse på Shoe Mania i Union Square och givetvis på Footlocker. Går att hitta ännu billigare på Century21 vid Ground Zero men det brukar vara urplockat.

Vi gjorde så att vi hade 2 outfits i handbagaget + den outfit som vi reste med samt det allra viktigaste i handbagaget sedan la vi handbagaget i våra incheckade väskor som var helt tomma. När vi var där kunde vi då fylla både handbagage samt incheckade väskor sedan köpte vi ytterligare 2 väskor i USA.

22 aug. 2012 21:58
Beroende på hur shoppingglad du är så kan du lätt fylla ett par tomma resväskor.
Ta inte med mer än det allra nödvändigaste (typ som chicen ovan föreslår) för du kommer hitta hur mkt som helst som du vill ha - och det är värre att inte våga köpa med risk för vikten än att komma dit och inte ha favoritkläderna hemifrån med sig.
Av Peter_o
22 aug. 2012 22:56
Centry21 vid WTC är ju rätt stökig, men har någon kollat in deras andra affär på Manhattan? Den ligger på Broadway vid 66th Street.

/PeterO
Av Mhem
23 aug. 2012 09:57
Billiga Converseskor hittar du på Zackys. En ganska rörig affär och inte den allra trevligaste personalen, men värt priserna och utbudet då de har allt i converseväg.
Jeans finns på många affärer. Själv handlar jag dem på OMG som finns lite överallt. Den personalen är dessutom väldigt kunnig och du får rätt storlek med dig in i provhytten på en gång.

Trevlig resa till världens häftigaste stad!
Av Peter_o
23 aug. 2012 16:02
Ingen har nämnt DSW vid (södra sidan av) Unon Square än. Ganska stor skoaffär en trappa upp.
Har man inte tid med en hel dag för Woodbury Common så kan man ju åka till den mindre och närmare liggande Jersey Garden. http://www.jerseygardens.com/

/PeterO
23 aug. 2012 22:03
Jag var på Century 21 vid 66th/Broadway i juni. Kan tyvärr inte jämföra, då jag inte varit på den nere v id Ground zero... tror den nya är mindre, men det var iallafall väldigt lugnt och ordning när jag var där.. hittade inte mycket av intresse....men det beror på vad man är ute efter...

Håller absolut med om Jersey Gardens, många bra affärer samlade inomhus, tar ca 30 min med bussen från Port Authority, 42nd street (buss 111, utgång 222), 6 USD/väg har jag för mig. Supersköna kvaliteter hittar man bl.a på Hollister o American Eagle-outlets där.. Levis har också en outlet där. Är dock osäker på hur mkt sortimentet varierar från alla de Levis-butikerna som finns på Manhattan...

Rekommenderar även Famous footwear (34th) för skor.. Letade som tusan efter en specifik Adidas-modell till en kompis, den fanns inte på "vanliga" Footlockers, men på Footlockers run lr running store e.d på 14th i närheten av Union square...

Aeropostale är en kedja med bra priser, bl.a mitt på Times square o i mallen på 33rd ... och 34th där man kanske hittar nåt bra i jeans/tshirt/tröj-väg också.. (finns även i Jersey Gardens)..

Funderar ni på något i teknikväg, missa inte B&H photo&video hörnet 34th/9th, alltid bra priser vid jämförelser, köpte minneskort o datormus där senast, tidigare har det blivit några kameraobjektiv...
9 sep. 2012 21:29
Satsa verkligen på att komma till Woodbury outlet. 250 st olika märkesbutiker sist jag var där 2010 och säkert har det tillkommit några nu. Mycket bättre priset där än på tex Century 21.

Trevlig resa!

Tim