Tips på boende Miami Beach (south)

13 jan. 2015 14:09
Visningar: 1062
Hej,

Tänkte höra med er om ni har några förslag på boende på Miami Beach (south) ? Eller om ni vet någon annanstans i närheten som man hellre ska bo?
Vårt krav är att bo nästan på stranden , max 300 meter. hyfsat lugnt inte i ett partyområde då vi reser en familj.

Tack på förhand!
mvh
Jossan
13 jan. 2015 14:53
Citerat från Jossan82:
Hej,

Tänkte höra med er om ni har några förslag på boende på Miami Beach (south) ? Eller om ni vet någon annanstans i närheten som man hellre ska bo?
Vårt krav är att bo nästan på stranden , max 300 meter. hyfsat lugnt inte i ett partyområde då vi reser en familj.

Tack på förhand!
mvh
Jossan
Finns inget ställe jag hellre skulle bo på ;-)

Med risk att få gliringar fortsätter jag tjata om hotellet vi bott på senaste gångerna.
Tradewinds Apartment Hotel. Det ligger inte i South Beach utan precis norr om gränsen. Lugnt område och kanske 5 minuter till stranden, vill man ha riktigt lugnt på dagtid kan man be om ett rum som inte ligger vid polen då där kan vara lite stojigt ibland.
Det mesta i Sobe är inom promenadavstånd utom möjligtvis de sydligaste och västligaste delarna, det finns gratisbussar man kan använda (även vanliga bussar så klart), hotellet har cyklar att låna gratis men kanske inte så lämpligt med små barn.
Hotellet har välutrustade rymliga lägenheter, med godkänd service, de har parkering, kostade $20 när vi bodde där det finns andra parkeringar i närheten där man kan förhandla sig till samma pris, vill man gå en bit så kan man komma undan några dollar billigare men knappast värt det mot bekvämligheten att ha bilen nära. Det finns bra uteplatser och trevligt med små innergårdar (tror att det tidigare varit vanliga hyreshus) Priserna varierar kraftigt över året, vi gav drygt 1000:- natten men tidvis är priserna det dubbla eller mer.
(dessa prisvariationer, som är ovanligt stora i just South Beach har jag en känsla av, är så stora att de kan vara värda att ta i beaktande när man planerar datum för besök på olika ställen, vi sparade t.ex. 5-6 tusen bara på att vända på vår resa senast och börja i Orlando och avsluta i Miami Beach istället för tvärtom)

Här är det förresten http://www.tradewindsapartmenthotel.com/ Några bilder tog vi också är vi var där 2014: http://foto.floridasidan.se/#!album-61-59 (strandbilderna direkt efter hotellbilderna är stranden nedanför hotellet) 2013: http://foto.floridasidan.se/#!album-52-1 http://foto.floridasidan.se/#!album-52-58 ("vårt" rum från utsidan)
13 jan. 2015 17:51
Å jag har sett att du rekommenderat detta hotell sedan tidigare ;) Vi har dessvärre bestämda datum vi måste åka på...då vi ska på bröllop i New York innan. 2000 kronor natten e alldeles för dyrt.
Vilken kategori har ni valt?
vi hade tänkt att åka om det inte blir för dyrt 28 maj till 1 Juni...

hyrbil ? lönt? med vilket bolag isånna fall?

några måsten där som man måste se? vi har en 4 årig son...
ngt annat hotell eller lägenhet som du kan rekommendera?

tack!
mvh
13 jan. 2015 19:34
Citerat från Jossan82:
Å jag har sett att du rekommenderat detta hotell sedan tidigare ;) Vi har dessvärre bestämda datum vi måste åka på...då vi ska på bröllop i New York innan. 2000 kronor natten e alldeles för dyrt.
Vilken kategori har ni valt?
vi hade tänkt att åka om det inte blir för dyrt 28 maj till 1 Juni...

hyrbil ? lönt? med vilket bolag isånna fall?

några måsten där som man måste se? vi har en 4 årig son...
ngt annat hotell eller lägenhet som du kan rekommendera?

tack!
mvh
Kategori? Menar du rumstyp?

Är datumen det gäller 28/5-1/6. Andra krav på boendet och vad får det kosta?

Hyrbil är verkligen bra att ha. men är det absolut nödvändigt hade jag hellre prioriterat bort bilen än boende på bra läge men det beror mycket på vad ni ska göra, ska man bara vara i Miami Beach och centrala Miami går det utan bil men så fort man ska på andra utfärder, shoppa loss på något köpcentra.... då börjar det bli besvärligt och tidsödande, alternativt, minst lika dyrt som att ha bil.
18 jan. 2015 14:56
Hej,

Tyvärr har vi valt att skippa Miami denna gång och väntar tills vår son blir lite äldre...
Tack ändå!
18 jan. 2015 17:19
Citerat från Jossan82:
Hej,

Tyvärr har vi valt att skippa Miami denna gång och väntar tills vår son blir lite äldre...
Tack ändå!
Det finns så många fina ställen att välja på!

Trevlig resa!