Tips på att flyga med 10-månaders till Thailand (i knät)

3 nov. 2009 17:52
Visningar: 1330
Jag, min sambo och vår då 10-mån gamla son ska till Thailand den 4 feb. Tyvärr så är alla vaggor på planet uppbokade :( så vi måste ha honom i knät hela resan vilket jag oroar mig lite för. Nån som rest på samma sätt och har tips och råd?
4 nov. 2009 10:30
Det finns nå'nting som heter bärsjalar som det tydligen tar lite tid att öva in sig på som jag tror kan hjälpa er på resan, barnet hålls på plats på personens mage, känner sig trygg och när du måste gå upp för bensträckare o dyl är det oxå ganska behändigt eftersom armarna är fria..
Av Joakimn
4 nov. 2009 12:57
15 månaders..+en 3åring.
I knät tills planet var uppe sen bäddade vi på golvet nedanför oss för båda..Dom hade det bäst/ :-)
Av Sugus
4 nov. 2009 15:15
Inga poblem att vaggorna är uppbokade, tror oxå att er son hade varit för tung/stor för en vagga och inte blivit godkännd (så var det med vår dotter i samma ålder).
Som det tidigare skrivits sova på golvet eller fäll upp armstöden mellan er det kommer att gå bra.

Trevlig resa!
Av Mrumru
15 jan. 2011 23:35
Bästa tipset är att ta en mjuklift för lillen och lägga den på golvet. Det hade vi och fungerade hur bra som helst. T ex vid mellanlandning när alla andra barn blev väckta för att gå ut och komma tillbaka efter en timme vi bar sonen i mjukliften utan att väcka honom.