Thailand krabi eller patong ?

Av Ssandra
29 apr. 2012 21:35
Visningar: 1356
Hej!

februari -13 ska jag och min sambo resa till Thailand. Det är vår första resa till Thailand och vi vill bo lite finare så vi har satsat på charter ca 32 000 med flyg och hotell i 2 veckor hade vi tänkt oss. tänkte kanske resa med apollo men får se :)

Jag skulle vilja ha lite tips på vilket ställe som är bäst att resa till antingen patong eller till Karon.

och hur mycket fickpengar vi kommer att behöva? jag har tänkt mig ca 15.000kr
vill kunna köpa det jag vill och åka på utflykter utan att behöva oroa mig för reskassan inte ska räcka.

Vad säger ni?
Mvh Sandra
1 maj 2012 16:30
Jag skulle välja Krabi - Ao Nang. Vi bodde 2010 på Krabi resort i Ao Nang. Trevligt hotell vid stranden. Där gick det också båtar till de olika små öarna. Kan tipsa om Janne på Sunset massage som har en fin motorbåt som man kan hyra för dagsturer, inkl honom som förare, där man får uppleva små trevliga öar, riktiga guldkorn. Vissa helt obebodda och utan turister. Mycket trevligare än Patong och Karon. Reskassan bör räcka för det du vill göra.
Av Ssandra
1 maj 2012 19:59
okej! tack så mycket ska kolla över det! tack :)
1 maj 2012 23:03
Patong är ganska skitigt i ärlighetens namn... Jag var i phuket och åkte in till patong några gånger, skulle inte vilja besöka det igen. Krabi tänkte jag besöka i sommar, har hört mycket bra om det! :)
Av Lellej
29 maj 2012 19:36
Besökte Krabi första gången 2009 och var tillbaka där Jan 2012.
Blev inte alls samma upplevelse denna gång pga alla dessa ryssar som intagit Krabi.
Men visst är det forfarande värt ett besök,finns många guldkorn med öarna runt omkring.
Skulle åka med Fritidsresor om jag kunde,har åkt flygstol med alla tre charter bolagen från
Sverige och där har Fritidsresor och TUIfly varit bäst.

Mvh Lelle
Av Ewa_h
1 juni 2012 08:47
Hej,

Jag skulle absolut inte välja Patong, alldeles för mycket liv, fylla, ryssar, inkastare mm. Karon är lite bättre och Kata tom lite bättre ändå. Krabi kan vara ok, men för mig som älskar sandstrand ( men inte vill åka ut till öarna varje dag för att få sandstrand) skulle jag inte välja det heller. Jag kulle däremot välja Koh Lanta även om det är många svenskar där och kanske lite för lungt för en del. Koh Lanta är för mig en underbara lugn plats med mycket sandstrand =).
Jag vet inte vad ni är ute efter, liv, rörelse och party eller lite mer lugn och ro. Hoppas ni hitter det perfekta stället för just er.

Trevlig resa!