Tampa nyårsafton 2015/2016, Florida

Av Holly72
14 nov. 2015 20:51
Visningar: 232
Är det någon som har tips om vad man kan göra i Tampa på nyårsafton?!
14 nov. 2015 23:01
Det beror såklart på vem "man" är?!

Ybor City/Outback Bowl parade
Channelside festival/fireworks
Busch Gardens
Don Ceasar, St Pete

Kvällen innan ses vi väl på Amalie Arena när Lundqvist kommer på besök. Vi sitter på sekt 103 med våra Hedman-tröjor!
Av Holly72
15 nov. 2015 20:11
Tack Marcus för tipsen! Vi kommer att besöka Busch Garden under dagen men funderade på vad vi ska hitta på nyårsaftons kvällen. Hmm hockey får fundera på om vi ska hitta biljetter till matchen.
Av Beasjra
17 dec. 2015 12:33
Ska också till tampa eller Orlando över nyår och är med nyfiken på tips att göra. Spontanbokade igår så har inte kommit så långt i planeringen
17 dec. 2015 15:44
Citerat från Beasjra:
Ska också till tampa eller Orlando över nyår och är med nyfiken på tips att göra. Spontanbokade igår så har inte kommit så långt i planeringen
Ovan står lite om vad som erbjuds i Tampa området. Orlando har långt mer att erbjuda, men man är oftast hänvisad till någon av parkernas schema. Trångt.

Vi har ett underbart väder på västkusten sedan lång tid tillbaka. T o m badtempen i havet är ok, kring 24...
Av Birgere
17 dec. 2015 17:37
Orlando har ju naturligtvis mycket mer att erbjuda besökare under nyår. Det finns säkert 1,5 miljoner turister på plats jämfört med Tampa som kanske har några tusen.....
17 dec. 2015 23:34
Citerat från Birgere:
Orlando har ju naturligtvis mycket mer att erbjuda besökare under nyår. Det finns säkert 1,5 miljoner turister på plats jämfört med Tampa som kanske har några tusen.....
Hjälp gärna till; Jag kan inte hitta något officiellt firande i Orlando. Istället otaliga fester för de yngre nere i Downtown kring Wall och Church, men där kan man ju inte stövla in som familj...

I övrigt finns, som jag nämnde alla parkers storslagna fyrverkeri. Vi skulle egentligen till Miami men en tidig flight dagen efter från en besökare ställde till det :(
Av Birgere
18 dec. 2015 00:19
Citerat från Marcus_p:
Citerat från Birgere:
Orlando har ju naturligtvis mycket mer att erbjuda besökare under nyår. Det finns säkert 1,5 miljoner turister på plats jämfört med Tampa som kanske har några tusen.....
Hjälp gärna till; Jag kan inte hitta något officiellt firande i Orlando. Istället otaliga fester för de yngre nere i Downtown kring Wall och Church, men där kan man ju inte stövla in som familj...

I övrigt finns, som jag nämnde alla parkers storslagna fyrverkeri. Vi skulle egentligen till Miami men en tidig flight dagen efter från en besökare ställde till det :(
D-springs, City walk, wall o church street är väl dom största förutom parkerna men sedan är ju alla hotell o resorts proppfulla och kör sina egna event plus nästan varje restaurang o bar. Fyrverkerierna från parkerna ser man överallt. Någonstans ska ju dessa 1,5miljoner turisterna fira plus naturligtvis dom bofasta.
Som familj så blir nog oftast firandet i parkerna eller hotel/resorts.
Av Beasjra
25 dec. 2015 10:36
Tack för tipsen både till Orlando och Tampa.
Nu har jag en liten fråga till..
Vi landar i Tampa imorgon em, hur tar man sig enklast till tampa city? Jag har inte hyrt bil, är lite tveksam till det eftersom mitt resesällskap inte har körkort och jag känner mig osäker att köra i USA.
Av Birgere
25 dec. 2015 10:56
Citerat från Beasjra:
Tack för tipsen både till Orlando och Tampa.
Nu har jag en liten fråga till..
Vi landar i Tampa imorgon em, hur tar man sig enklast till tampa city? Jag har inte hyrt bil, är lite tveksam till det eftersom mitt resesällskap inte har körkort och jag känner mig osäker att köra i USA.
Spontant tycker jag du inte ska tveka att hyra bil, men boka den innan ni åker...
Annars så finns alltid bästa informationen om hur man tar sig till o från en flygplats på flygplatsens hemsida.
25 dec. 2015 14:46
Citerat från Beasjra:
Tack för tipsen både till Orlando och Tampa.
Nu har jag en liten fråga till..
Vi landar i Tampa imorgon em, hur tar man sig enklast till tampa city? Jag har inte hyrt bil, är lite tveksam till det eftersom mitt resesällskap inte har körkort och jag känner mig osäker att köra i USA.
Downtown Tampa är verkligen ingen plats att vistas i eller gå runt i. Förutom områden nämnda ovan i anslutning till downtown finns mycket kvar att göra för att Tampa ska bli inbjudande.

En bil är ett måste och, även med denna, bör ni välja hotell utmed kusten i St Pete eller Clearwater.
Av Beasjra
25 dec. 2015 17:05
Tack.
Hm, jag får kanske tänka om med bil då.. Är bara så nervös att köra där.
Är väl förmodligen smartast att boka hemifrån ikväll då kanske.
Av Birgere
25 dec. 2015 17:19
se till att ladda ner en navigeringsmjukvara till tin telefon först, tex HERE, så blir det superenkelt att hitta runt