Swiss mail

22 jan. 2014 13:52
Visningar: 242
Hej
Torsdag28 November la jag 15 stycken vykort på brevlådan märkt SWISS MAIL på vårt hotell Palm Garden pratade med dem på hotellet de sa att lådan töms Fredagar. Palm Garden var ett underbart bra lägenhets hotell i Moro Jable eller Jandia som vi i Sverige kallar det på Fuerteventura.

Den 18 Januari kom de flesta vykorten fram ;)

Tros att jag kommer skicka via SWISS MAIL igen ??? NEJ vill varna alla att använda SWISS MAIL har trots att rest omkring i Europa i mer än 30 år de senaste 10 åren reser vi alltid en gång på vår en på höst men tror aldrig någonsin jag varit med om något liknande. Tidigare har jag alltid använt den statliga postgången har även använt SWISS MAIL förr men de brukar ta längre tid men det var den närmsta postlåda vårt hotell och där vi köpte vykorten sålde de bara deras frimärken. Men aldrig mer att jag använder dem igen.
För övrigt var Moro Jable ett underbart ställe bara det att där blåser det rejält så man får vara försiktig i havet för de starka underströmmarna.
Önskar alla glada Resenärer ett underbart 2014 med många härliga stunder.
;)
22 jan. 2014 17:14
Har aldrig hört talas om Swiss Mail! Är det ett separat postföretag som Bring eller vad?
Av Birgere
22 jan. 2014 18:17
Den enda SwissMail jag har kommit i kontakt med är en e-post leverantör i Schweiz.

Kanske det är så att dom inte hanterar vanliga vykort utan bara minneskort/usb-stickor typ...
22 jan. 2014 20:34
På Fuerteventura finns massor av brevlådor med Swiss mail. Det säljs frimärken överallt och tydligen har vykorts försäljare bättre vinst på dem än det statliga frimärkena. Brukar skicka via den statliga då kommer vykorten på ca 2-3 veckor inte som med Swiss....
Men man lär sig av misstag som sagt. Men ön var underbar, varmt och skönt med bra väder bara lite för blåsigt.
Maten och spanjornerna på ön är härliga och mycke hjälpsamma och trevliga. Jag såg en ny fågel för mig en Grå Kron trana det var underbart roligt ;)
Vi hyrde bil och körde runt på ön och hittade många mysiga ställen. Men ack vad det blåste.....
Någon som kan tippsa om var man åker på hösten när man har en reskamrat som hatar när det blåser mycke.... tyvärr får det inte vara dyrare än till Kanarieöarna där går vår ekonomi gräns ungefär....
24 jan. 2014 18:30
Jo vi har faktiskt funderat på använda det men det känns fel samtidigt för jag vill stödja folket på de öar jag besöker.
Om alla skulle använda sådana sidor så försvinner ännu flera arbetstillfälllen från ett redan hårt drabbat land. De behöver all hjälp få arbetstillfällen.

Det är så sorgligt se den nöd som finns på ex Canarie öarna se de fattiga som blivit så många fler bara på de sista 5 åren.
Det känns så fruktansvärt se de stackars barnen som går hungriga bara för att föräldrarna är arbetslösa. Men så klart omman bara sitter på hotellets bar så ser man inget men om man rör sig runt på öarna och befinner sig där vanliga arbetarna bor så mår man inte speciellt bra i varje fall se den enorma fattigdomen och nöden som faktiskt finns
Att se barn stjäla kattmat som rika Tyskar ställer ut gör ont i mig i varje fall.
Tänk på att stödja ex de fattiga, tänk på att lönerna är hemskt låga lämna Dricks till städpersonalen och busschaufförer och gå gärna i svenska kyrkan och stöd deras arbete bland de fattigaste fattiga några som lever som varken Du eller jag kan föreställa oss om vi inte råkat få se hur det är på rikgit.....
Själv har vi sett eländet som finns.....