Sunny Beach... vad finns där?

2 aug. 2010 15:21
Visningar: 4615
Vi är fyra st som ska åka till SB. Jag har hört talas om ett stort vatten land och gokart bana. Har även hört talas om jeep safari, får man köra själv eller åker man bara med?
Finns det någon som har vart och testat på det?

Hur är maten?
Hur mycket pengar slösar man där nere på mat på ett ungefär? (7 dagar ska vi vara där nere).
Är vattnet grumligt som många säger eller är det fint?
Jag är inte så jätte noga med allt bara det händer något!
Just de, på stranden måste man hyra sol stolar eller kan man ligga på handduk?
Av Tom
7 aug. 2010 09:08
vattenlandet ligger intill sunny beach. länk med bilder och karta http://www.aquapark.bg/en/home finns ett till i nessebar men det är mindre..

goocart finns ovanför (andra sidan genomfarts leden) sunny beach på den norra sidan,fråga någon reseledare så förklarar dom nog var det ligger

safari har ja inte varit på men kan aldrig tro att man får köra själv... va på en sådan i turkiet förut..

vattnet är lite "grumligt" p.g.a att det är finkornig sandbotten inne i hela sunny beach, åker du ut til nessebar så är det klart vatten..

nere på stranden närmast svarta havet så är det solstolar som man får hyra och kostar ca: 35:- per dag. men ovanför dessa så är det en strandremsa som är fri,där kan man ligga på handuk utan avgift..

ang. pengar så är det väldigt svårt att svara på då det handlar om vad du ska göra därnere, all inclusive? äta alla måltider ute? åka på utflykter? va ute och festa varjekväll eller bara någon gång ? jag och min sambo slösar ganska duktigt och brukar ha med oss ca: 10-11 tusen på 2 veckor. men man kan klara sig på 1500 om man är väldigt ekonomisk men man skulle nog kunna göra slut på 10000 på en vecka oxo..

vad det gäller restauranger så varierar det ganska mycket, och att ha (hyra) en restaurang där nere under turist tiderna kostar väldigt mycket så dom byter ägaren en hel del och du oxo kockar, men ett säkert kort är djannys som ligger 200-300 meter ovanför genomfartsleden på blomstergatan, annars så är det baa att prova sig fram, restaurang fenix äter vi oxo mycket på som ligger mitt imot las palmas (som är känt förfestarställe för skandinaver) i den södra delen..

/Tom
7 aug. 2010 16:00
När det gäller matpriser så gäller samma regel här som på alla andra turistorter, ju längre från stranden desto lägre priser.
Det fanns ett par restauranger i Blomstergatans förlängning, alltså på andra sidan genomfartsleden, som var både bra och billiga. Speciellt den ena som hade Sunny Beach billigaste öl, där var knökfullt varje kväll.