Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2009-02-05 17:53

Storlek på säng

Halloj.

Jag och gumman skall till NYC nu i vår.

Sitter och kollar på olika rum och vilka sängar man kan välja mellan. Tänkte kolla om ni vet vad det är för skillnad på Double bed, Queen bed och King bed. Fattar att King är den största (hur stor?) men vad är det för skillnad på Double och Queen?

Tack

/Fredrik
  • 2009-02-05 17:56
    Double = t vå hopställda
    King = en stor (typ 180)
    Queen = en mindre ( 140)

Tror jag iaf...

Hade jag varit du så hade jag nog lagt ner lite möda på att inspektera sängen på plats istf att bekymra mig om storleken. Stor risk för att ni får sällskap i bingen http://bedbugregistry.com/
  • 2009-02-05 19:05
    Hej, en Queen är 152 cm, helt perfekt att dela på två! Medans en King är ca 190....
  • 2009-02-06 08:11
    Deras sängar är sjukt stora.. Ofta fick vi tvä queen, men hade lätt räckt med en..
  • 2009-02-06 08:38
    Twin--39 x 75 inches (or 99 x 190 cm)
    X-Long Twin--39 x 80 inches (99 x 203 cm)
    Full--54 x 75 inches (137 x 190 cm)
    Queen--60 x 80 inches (or 153 x 203 cm)
    King--76 x 80 inches (or 198 x 203 cm)
    California King--72 x 84 inches (or 182 x 213 cm)

Från http://interiordec.about.com

Double är samma som "Full"

Däremot på resebyråernas sidor menas säkert att Double är någon typ av säng där två kan sova, två små sängar ihop eller dubbelsäng av något slag, kan inte svära på det dock.

De flesta rum har två Queensizesängar där man lätt kan sova 4 pers.

Sov gott!
  • 2009-02-07 13:22
    Om ni inte är väldigt små och vill dela på ett täcke skall ni inte välja Queen size.
  • 2009-02-08 23:07
    Hej igen, och tack för hjälpen.

Det blev en Queen bed på Stanford Hotel. Får vi plats i en 120 säng här så lär vi få plats i en ~150 säng där.

Andra gången jag bor på det hotellet. Tycker det är helt ok, och "ok" priser för att vara NY, men det finns säkert bättre. Men eftersom jag vet att hotellet är ok och läget är utmärkt så fick det bli det en gång till.

7:e - 17:e maj blev det :) Can´t wait
Visningar: 11070  |  Dela med andra:    
7 svar
Billiga boenden eller billiga hyr ...
1 år sedan av Helenaab
... De har enormt utbud av bilar i alla storlekar och gör mycket för att få kunder. ... att man kan unna sig att sova i en säng varje natt. Helenaab: Tack så mycket för fina svar! Jag kollade upp lite hostels/vandrahem och det var inte ...7
70 svar
New York och Floridatips önskas!!
2 år sedan av Pea71
... finns det rätt många hotell som har två dubbelsängar på rummen. Fyra nätter bör du få för ... försäkringsskydd utan bekymmer. Välj en storlek där två förare ingår utan extra kostnad, så får ni god plats för väskorna. Bo på motell: t.ex. ...70
2 svar
Bredd på sängar
1 år sedan av Chris52
... hade antingen en Queen-bed eller två enkelsängar. Då verkar nog två enkelsängar ett bättre alternativ. Floridasidanse: Svar från tidigare tråd: Och 150 cm är knappast längden utan i.s.f. bredden :-) Twin--39 x 75 inches (or 99 x 190 cm) ...2
8 svar
Ford Escape - Hyrbil USA
36 veckor sedan av Gringa
... om någon har erfarenheten av den. Storlek, bensinsnål mm ? Tacksam för all hjälp! Floridasidan: Stämmer, sambo, makar, arbetskamrater och liknande kostar inte extra. Så bokar ni Avis (finns nog andra med samma villkor) genom en ...8
5 svar
Storlek på hotellrum USA
40 veckor sedan av Kristinat
... dubbelrum men så visar det ju sig att sängarna är enorma och dom inte hade behövt det. ... Det finns ju olika storlekarsängar, i USA är det Double , Queen och King och sen kan även dessa variera lite t.ex. California king, men i regel ...5
Annons:
Fort Myers Beach – den perfekta utgångspunkten
av Soffiiaa, 30 apr 2013
Här har du nära till allt Fort Myers Beach vid Gulfkusten är perfekt att utgå ifrån om man vill få ut det mesta från sin semester i Florida. Här tipsar Reseguidens medlem Sofia, ...
The American dream – go west young (wo)man, go west
av Rolf_52, 30 apr 2013
Det stora äventyret i väst Serietidningar med Kapten Miki, Davy Crocket och Kit Carson väckte drömmen om det stora äventyret i väst redan innan vi fick TV. Här berättar ...
“Welcome to Miami, bienvenido a Miami”…
av Aniika, 30 apr 2013
… så sjunger han, Will Smith, runtglidande i en cab tillsammans med ett gäng lättklädda partypinglor. Och visst ger solglasprydda Will och hans partytjejer en ganska talande bild ...
Äventyr i Kaliforniens nationalparker
av Gunillad, 30 apr 2013
Här börjar äventyret En roadtrip i Kalifornien är det klassiska äventyret. Ett lika skiftande som dramatiskt landskap väntar där bergskedjor, skog, öken, hav och oändliga ...
Relaterade sökningar

queen size bed

,

king size bed

,

queen size bed storlek

,

queen size säng

,

queen bed storlek

Erbjudanden från reseföretag

Backpacking

Flyg med flera stopp i USA fr. 6 495 kr

STA Travel

Flyg med flera stopp i USA fr. 6 495 kr
Flyg Köpenhamn - San Francisco // Los Angeles - Miami - New York - Köpenhamn. Pris fr. 6 495 kr. // avser resa på egen hand. Pris gäller studenter och ungdomar och är inkl. skatter och avgifter.

STA Travel

Rundresor

Västra USA

PHOENIX

Västra USA
Under två veckor får du uppleva några av USA’s mest fascinerande städer som Las Vegas, San Francisco och Los Angeles. Du får också glädjen att förundras över naturens underverk vid Grand Canyon och Bryce Canyon. I Yosemite nationalpark kan du njuta a...

PHOENIX

Kultur & Historia

The Real America

Escape Travel

The Real America
Nationalparker, vilda västern och indianernas liv då och nu. Fyra fantastiska nationalparker, två nationalmonument, den mäktiga prärien, djupa skogar, enorma bergsmassiv, oändliga landskap, brusande floder och vilda djur. Allt i en resa!

Escape Travel

Rundresor

Guidad rundresa i USA - Western Highlights

Solresor

Guidad rundresa i USA - Western Highlights
Western Highlights går genom de fyra delstaterna Kalifornien, Arizona, Utah och Nevada i sydvästra USA. Vidunderliga naturscenerier, häftiga världsstäder och världsberömda sevärdheter står på menyn. Svensk färdledning - rundresa med Solresor!

Solresor