Stor Varning för Detur !

Av Moniq
4 juni 2010 10:45
Visningar: 9286
Mina vänner har bokat resa på nätet hos Detur.se. Priset 5000 kr till Egypten. De får faktura hem och betalar handpenning. Resa ska gå mars 2010.
När de kontrollerar bokning på nätet står det 33000 istället. Ingen dålig prishöjning. När de ringer för att fråga var är detta för något, då får de svår, att det har blivit fel i priset och att den har "justerats". Detur naturligtvis tar inget ansvar för det överhuvudtaget. På en kaxig sätt säger kvinna på Detur : Det enda vi kan göra är att avboka resa. Personligen kommer aldrig att boka någon resa hos dem. 700 % prishöjning gillar inte jag.
Av Caaaf
20 okt. 2010 12:51
Ja, en ursäkt hade ju varit bra.
Av Joakimn
20 okt. 2010 15:43
Låter betryggande, jag bokade en resa med dom idag o flyger på fredag..Håll tummarna..
(flygstol Hurgada sen buss eller taxi till Mars Alam...pris 1699kr/dykning på G)
Kommer väl till flygplatsen och får ta upp stora börsen:>))
8 maj 2011 09:54
Jag åkte till Alanya före veckan (all inkl) , då jag åker aldrig med Detur , dåligt mat , och jätte dåligt bemötande, dåligt hotel Jag känner till massor av problem som uppstått både själv o de jag har hört av de som var med .
8 maj 2011 10:33
Åk aldrig med Detur! Vi bokade en resa till Marmaris med dem, dåligt bemötande är bara förnamnet.
Vi skulle åka ospec. men gillade inte hotellet vi kom till väl på plats. Det var så äckligt att folk som hade åkt med oss fick ögoninfektioner av kuddarna bland annat. Hursomhelst bad vi om att få byta hotell och betala mer men de var inte så hjälpsamma så vi ordnade själva hotell.

Vi hade betalat för transfer mellan Marmaris och flygplatsen, 200kr /pers och vi skulle fortfarande flyga hem med dem, men då ringde de och sa att vi inte får åka i deras buss och att vi inte får pengarna tillbaka för den förbetalda transfern. Efter en massa tjafs med chefen sa hon att vi kunde ställa oss utanför deras kontor i Marmaris 6.00 med alla våra väskor och vänta på att bussen skulle köra förbi där och vinka in den, den kunde köra förbi mellan 6.00 och 10.00 så vi skulle i värsta fall få stå i 4 timmar, och vänta. Vi sa att vi kan gå och ställa oss vid det gamla hotellet men nej det fick vi ju inte. Vill också påpeka att hotellet vi sedan bodde på var ett av deras hotell och att dom skulle plocka upp svenskar därifrån men vi fick inte gå på där för den bussen var lite finare än den till ospec. Deturs anställda i Marmaris höll med om att det var dåligt gjort av deras chef.. Dålig service och dåligt bemötande!!!!!
Av Mesut
25 juli 2011 14:09
Jag har åkso åkt med detur till alanya till hotel kleapatra dreams beach jag har rest med många andra resebolag som jag aldrig haft något problem jag har nästan förlårat min fåt tå pga dom på hotelet har limmat handfaten som rasade fick ingen hjälp varken från hotelet eller resebolaget detur dom ville att jag skulle betala handfaten om inte skulle detur inte köra os till flyget hotel personalen hotade os med att inte släpa i väg os om vi inte betalat handfatet i10 dagar hade vi hotfulla personal både från hotelet ock detur
Av Mesut
25 juli 2011 14:13
Åk inte med detur.se
6 feb. 2012 12:13
Ni är så lätlurade. Alla stora resenbolag är likadana. haft både toppen och katastrof resor hos alla. Fick ett riktigt lopphotell med apollo som sista minuen. Ett toppen fint ospesificerat med Detur. Hamnade brevid en hönsgård men Fritidsresor men året efter fick jag gratis uppgradering till sivt av misstag. Så döm inte ut någon efter en erfarenhet. Jobbar själv med företag utomlands och vet att de inte alltid gör saker bara för att det står i ett kontreat. Var lite ödmjuka herregud....
6 feb. 2012 14:39
Dannesund: "Ni är så lätlurade"

Hur vill du att man gör om man blir lurad på resan?
Av Asasven
9 feb. 2012 12:19
Vi läser om företag här på RG som är väl representerade i ARN, hos kronofogden, tingsrätten, etc Uppgifterna är en vägledning till val av leverantör. Kompletterat med seriösa synpunkter här på RG kan valet bli riktigt bra.

Men spara underlaget som gäller avtalet. Gör även "skärmdumpningar". Företagets hemsidan kan ex lätt revideras. Allt muntligt är svårt att bevisa. Spara underlaget!

Till Floridasidan
Vi har lärt oss att en polisanmälan inte är så "farligt". Ärendet läggs ner. Man måste ha mycket på fötterna för att driva ett mål av den karaktären: "ofredande". Om uppgiften på nätet är riktig?
9 feb. 2012 13:22
Till Floridasidan
Vi har lärt oss att en polisanmälan inte är så "farligt". Ärendet läggs ner. Man måste ha mycket på fötterna för att driva ett mål av den karaktären: "ofredande". Om uppgiften på nätet är riktig?
Jag har inte värderat riktigheten i vad någon sagt. Ledsen att skämtsamheten i mitt inlägg gick dig förbi :-)
Det säger ju dock en del om företaget i fråga om det nu är sant, jag beskyller inte någon för att fara med osanning men tar allt med minst en nypa salt och tänker lite själv ;-)
Av Asasven
9 feb. 2012 13:46
"Ledsen att skämtsamheten i mitt inlägg gick dig förbi :-) " har full respekt för dina inlägg och kunde denna gång förstå en viss humor. Om det är sant så är det ett betyg åt företaget som heter "DUGA" :=(

Jag måste då också referera till ett annat inlägg där en annan VD gjorde ett lika uppmuntrande "åtgärd":

"Du förstått kanske inte att det är människor som utför arbeten i denna branch - det blir många trådar att hålla i och trots det, kan jag påstå att vi har lyckats väldigt bra" (PS. Ett utklipp utan ändring)

Jag har funderat på vad "Indcen" menar med det? Är det inte alltid en kvinna bakom allt arbete, som är lyckat.

Denna tråden handlar om ett annat arbete gjort av människor. Men är det inte då som det kan gå fel om organisationen inte fungerar som skall utföra arbetet? Det är det som är kärnan.
9 feb. 2012 13:58
Citerat från asasven:
"Ledsen att skämtsamheten i mitt inlägg gick dig förbi :-) " har full respekt för dina inlägg och kunde denna gång förstå en viss humor. Om det är sant så är det ett betyg åt företaget som heter "DUGA" :=(

Jag måste då också referera till ett annat inlägg där en annan VD gjorde ett lika uppmuntrande "åtgärd":

"Du förstått kanske inte att det är människor som utför arbeten i denna branch - det blir många trådar att hålla i och trots det, kan jag påstå att vi har lyckats väldigt bra" (PS. Ett utklipp utan ändring)

Jag har funderat på vad "Indcen" menar med det? Är det inte alltid en kvinna bakom allt arbete, som är lyckat.

Denna tråden handlar om ett annat arbete gjort av människor. Men är det inte då som det kan gå fel om organisationen inte fungerar som skall utföra arbetet? Det är det som är kärnan.
Håller med dig fullständigt! Läste (som Du nog såg) också tråden med Indcen, blev ganska förvånad över hur denne uttryckte sig mot TS och faktiskt gjorde bort sig ganska rejält genom att börja ordhuggas med TS och vara ganska oförskämd.
Går något trots hårt arbete fel så bör ju ödmjukhet vara bland det första ett företag plockar fram.

Vet inte vad jag ska säga om att det alltid är en kvinna bakom lyckat arbete, även män är ju födda av en kvinna så visst kan man väl hålla med om det :-)
16 mars 2012 15:45
Citerat från floridasidan:

Vet inte vad jag ska säga om att det alltid är en kvinna bakom lyckat arbete, även män är ju födda av en kvinna så visst kan man väl hålla med om det :-)
Du har en poäng där. Hoppas att HAN / VD, för Detur har uppfattat det, för inte kan det vara en kvinna.
15 jan. 2014 12:59
Detur hade en kanonresa till Turkiet god mat bra hotell
Vet en familj som klaga hela veckan men de skulle nog klaga hemma också på allt usch för en sån granne.
Kör hårt
15 jan. 2014 13:28
Citerat från Mickee1010:
Detur hade en kanonresa till Turkiet god mat bra hotell
Vet en familj som klaga hela veckan men de skulle nog klaga hemma också på allt usch för en sån granne.
Kör hårt
Det var ju bra att de lyckats ha en kanonresa nu efter 3 1/2 år i alla fall ;-)