Sportbiljetter

Av Footek
11 nov. 2010 20:34
Visningar: 1216
Hej,

Reser till Florida om fem veckor, Sweet!!! Ska förhoppningvis kunna klämma in lite sport vid sidan av alla övriga upplevelser. Därav min fråga. Måste man beställa biljetter hemifrån för att vara säker på att överhuvudtaget komma in på arenorna? Eller kan det funka med att köpa på plats? Tänkte se hockey den 20:e & football den 26:e dec. Hockeymatcherna verkar vara långt från slutsålda av vad jag kan se här hemma. Värre kan jag tänka mig att det är när det gäller football. Är det någon som erfarenhet av sport och biljetter så lay it on me, please.
11 nov. 2010 20:52
Hej, min erfarenhet är att det både är billigare och enklare att beställa innan du åker.
Har du någon resebyråkontakt - pressa dem att fixa om du vet vad du vill se/uppleva.
Ett par exempel, Vi var och såg Wasington Capitals hockey och hade bokat innan. Satt vid sidan om en norrman som köpt biljett via hotellet han bodde på. Prisskillnad 20$. Detsamma för mig som spelar golf. Mycket bättre priser om du bokar via eventuell resebyrå här hemma. Ex, En golfbana i norra Spanien (Perelada), Runt 400 kr bokning här hemma via vår resebyrå, köp direkt ca 900 sek när du köper på plats.
Vet/tror inte det alltid är så här, men ta en koll innan du reser.
Mvh
Ingemar
Av Peter_o
11 nov. 2010 22:35
Vid köp genom t ex Ticketmaster.com så lägger de på 5-10 dollar per biljett och det är möjligt att man slipper detta om man har is i magen och köper på plats. Att köpa biljetter via svensk resebyrå fördyrar väl ytterligare.

/PeterO
11 nov. 2010 22:40
Citerat från peter_o:

Vid köp genom t ex Ticketmaster.com så lägger de på 5-10 dollar per biljett och det är möjligt att man slipper detta om man har is i magen och köper på plats. Att köpa biljetter via svensk resebyrå fördyrar väl ytterligare.

/PeterO
Tror inte det alltid är riktigt så. Resebyråerna har oftast väldigt bra rabatter som jag som privatperson aldrig kommer åt. Sedan är det ju en helt annan grej om det INTE är utsålt. Då har du helt andra priser på plats.
13 nov. 2010 22:29
Kollade lagens scheman och drar slutsatsen att det är matcher i Tampa som gäller. Blev faktiskt förvånad att det gick att köpa "Box office"-biljetter (Direkt från klubben) på Buccaners hemsida. När jag varit i Tampa och kollat har det alltid varit fullsatt. Mitt tips är att boka så snart som möjligt. Det är Ticketmaster som har hand om försäljningen så det går att boka från Sverige och kryssa i "Will Call" vilket innebär att man får hämta ut biljetterna på arenans biljettkontor. Kostar 2.5$ extra.
Har dock sett flera hockeymatcher i Tampa. Det har aldrig varit i närheten av slutsålt. Biljetter går även här att beställa på ticketmaster. Det går också att springa förbi biljettkontoret på arena om man har vägarna förbi. Dessutom står det en hel del svartabörsare runt arenan. Strax före match har det gått att få tag på bijetter av dom runt 10$. Om biljetterna är äkta har jag dock ingen aning om.
Ett annat litet tips är att inte försöka ta med kamror med lösa objektiv in på arenan. Våra små typ kånkenryggsäckar gillar dom inte heller.
Jonas
14 nov. 2010 11:53
Vad gäller am football-biljetter så beställer man dem via lagens hemsidor och hämtar sedan upp dem på arenans biljettkontor ända fram till samma dag som matchen om inte annat anges på hemsidan. Det finns naturligtvis också ticket scalpers utanför arenorna, om det känns som ett alternativ.

Jag antar att det är Miami Dolphins - Detroit Lions du ska se. Här är en länk till biljetterna:
http://www.ticketmaster.com/event/0D004497BB3B7543?artistid=805964&majorcatid=10004&minorcatid=8

Lycka till - det låter som en suverän jul!

//BL
Av Footek
16 nov. 2010 10:07
Tack för era kommentarer och tips.

Skrev klantigt nog inte var i Florida jag tänkte se matcherna! Det är Tampa både när det gäller hockey och football. (Lightning vs. Hurricanes & Buccaneers vs. Sea Hawks)
Skulle egentligen bokat football under gårdagen men nu visar det sig att det kanske bara är jag som är intresserad! Jag får försöka övertala övrig familj och det inom kort då det inte ser ut att finnas jättemånga biljetter kvar. Hockey däremot är det som du skrev, Jonas, och jag trodde inte lika brådis med. Är det kanske 13-14000 åskådare per match i snitt och arenan tar väl upp mot 19000 åtminstone.

Men ticketmaster verkar vara det säkratste hur som helst. Vill helst inte köpa av scalpers.

I övrigt, någon som kan något om WWE eller FCW? (Wrestling och Florida Championship Wrestling) Sonen är minst sagt intresserad, men det en ganska ovanlig sport för oss skandinaver och jag vet inte så mycket om det. Så är det någon som känner till något om detta fenomen tar jag gärna emot info om det också.