Sawadee.com

14 mars 2008 12:44
Visningar: 680
Hej

Undrar hur man gör när man vill skriva en "review" på ett hotell som har bott på och bokat via sawadee.com?
Det står ingenstans hur man gör, någon som vet?

Ett varnande tips för er som åker till Bangkok första gången och för er andra:
Väl på flygplatsen så är skojjarna på en på en gång! En ville ha 1000 bth för att köra oss till city, en annan ville ha 900 bth.
Vi tog en taxaMETER, vi hamnade på knappt 300 bth.
Samma sak på gatan när ni vinkar in en taxi, de vill stänga av taxametern och säger ett fast pris (skyller på rusningstrafik m.m) ta en annan taxi, de är nämnligen olagligt för Taxameter att köra med mätaren avstängd. Om polisen tar dem så får de böta dyra pengar.

Vi råkade ut för en ny variant av skojjare, ha plockade upp oss och skulle köra oss till MBK. Mätaren va på och efter en halvtimme började jag undra varför vi plötsligt stod på samma ställe där han plockade upp oss. Han körde bara i cirklar för att få tiden att gå, sen låtsades han om att han inte visste vad MBK va för ngt...Vi steg ur och gick! Skitsurt då vi hade bara en dag på oss att shoppa i Bangkok, och sitta där en 30 min va onödigt .

S
Av Linni
14 mars 2008 13:28
Vi hade en stadskarta med oss när vi var i Bangkok och visade taxichauffören vart vi ville. Fungerade jättebra! :-)

Lurendrejare finns det överallt. När vi var i Egypten första gången så hade vi inte transfer till vårt hotell, då vi bokat både själva resan och hotell separat. Vi skulle åka taxi från flygplatsen och in till Hurghada. Vi kom överrens om ett pris, taxichauffören packade bilen (vi var 7 pers) och sen ville han ha en helt annan summa...vi vägrade och han vägrade att packa av. VI nämnde då "polis" och då gav han sig.

//Linni
Av Mpc
14 mars 2008 13:56
sorry sorry men så kan det gå man ska inte lita på någon som man träffar på gatan hoppas att ni inte fick bet för er rund resa i bkk
14 mars 2008 14:27
Jag håller med att man inte ska lita på någon man träffar på gatan, det står ju tilloch med utanför vissa större shoppinggallerior vad man ska se upp med...men taxichaufförerna och tuk tuk chaffisarna kan va lite luriga. Tuk tuk lovade o köra oss från a till B...efter 1 minut körde han in i en gränd (!) och börjar babbla om att han vill köra oss till olika affärer först (då får de ju sina bensin kuponger om de får med sig turister till diverse butiker) vi ville inte, men han tjatade o tjatade..sa bla att han måste ju också överleva..tillslut svor jag och klev av..det jobbiga va att vi hade dottern med oss och satt i en gränd i bkk..han körde iväg o vart sur.

S
14 mars 2008 14:27
Hej, jag brukar skriva och läsa reviews på www.tripadvisor.com. En jättebra sida när man ska leta efter bra hotell och undvika de dåliga runt om i världen. Man kan naturligtvis skriva både bra och dåliga reviews.
MBH
Resepiraterna
Av Mpc
14 mars 2008 14:59
ja du Resepiraterna den sida är så himla bra att man nästa inte behöver ha mera sidor *S* där står det mesta i
14 mars 2008 15:04
Tack, då ska jag in där o skriva av mig mina erfarenheter för denna gång.

S