Resehandduk

30 jan. 2007 10:47
Visningar: 4974
Fånig fråga kanske. Men ett problem när man luffar är ju den ständigt blöta/ fuktiga handduken som aldrig hinner torka. Så nu undrar jag om någon har erfarenhet och har använt en så kallad travel towel i mjuk mikrofiber? Finns bla att köpa på vagabond.se
Funderar att investera i en men vill gärna veta om den är bra först.

Tack för hjälpen,

Sussi
Av Marie_s
30 jan. 2007 13:44
Jag har en microfiberhandduk och den torkar verkligen jättesnabbt. Tyvärr har den inte samma sköna inbjudande mjuka känsla som en frottéhandduk, men man kan ju inte få allt. Den har också en förmåga att suga åt sig skräp som barr, grenar mm.
Av Sanook
30 jan. 2007 18:39
Inte bara torkar den snabbt - den sparar även utrymme i packningen.
Funkar utmärkt för mig.
31 jan. 2007 13:15
Tack för tipsen! Jag tror nog att jag kommer att investera i en.

hälsningar Sussi
2 feb. 2007 20:00
Jo, en sådan införskaffade man sig innan tågluffen i Europa. Men jag vet inte om det var just vår sort som aldrig ville torka eller om det är alla. Den skulle i alla fall kunna suga upp 10 liter vatten och det gjorde den nog säkerligen men sen gick den ju inte att krama ur så vi gick runt med blöt handduk hela tiden i alla fall. Det problemet löstes genom att vi hängde den på tork utanpå ryggsäcken när vi färdades vidare.
Ångrar köpet halvt då den j*veln var dyr.
Av Mariat
8 feb. 2007 18:38
Har också haft problemet med en ständigt blöt handduk som till slut luktar så illa att man inte vill ta i den.... Budgetresenär som jag är så köpte jag en riktigt billig resehandduk på pinal.se, den torkar snabbt men torkar inte dig själv riktigt lika bra som en frottéhandduk, men vad jag hört gör ingen resehandduk det.