Resa utmed västkusten hösten 2020 med barn

Av Emme81
21 dec. 2019 07:52
Visningar: 192
Hej!
Vi är en familj på 2vuxna och 3barn som planerar en resa nästa höst utmed västkusten i Usa. SF,LA,LV och SD. Ge oss gärna tips på vad vi bör se,göra och undvika. Har ca 3v på plats. Husbil el vanlig bil? Vågar man bo i husbil "var som helst?"...Tips på billiga boenden,matställen m.m önskas! Tack!
Av Birgere
21 dec. 2019 15:25
Då det är ett av dom absolut vanligaste resrutterna som diskuteras på forumet så börja gärna med att läsa några av dessa tusentals inlägg för att få inspiration och guidning om vad ni bör tänka på.
21 dec. 2019 20:04 (redigerad)
Väldigt svårt hitta fricamping längs den vägen för det har jag provat. Billigt boende finns i San Simeon och Monterey, och ta 2 nätter i Monterey så hinner ni med Akvariet å Carmel också. Jag skulle välja 1:an norr om SF för där är minst lika vackert men inte lika trångt, åssa är ju Scenic Redwood Hwy där och Legget drive throu tree. Upp till Eureka är lagom sedan kan man köra rättöver till Lassen Vulcanic NP och därifrån till Lake Tahoe. Ska ni hinna det får ni starta i SF så det blir nog en annan resa. Finns billiga boenden den rutten också, fast ingen rutt om man vill ha storstad.
Husbil är kanon med familj och man övernattar säkert på Walmart parkeringar där det finns kameraövervakning. Jag har bott så över 10 resor utan incidenter, men husbil passar bättre i vildmarken om man har en rutt för att se nationalparker. Då är San Francisco, Las Vegas, Salt Lake city och Denver utmärkta startpunkter.
Av Emme81
22 dec. 2019 12:57
Citerat från Birgere:
Då det är ett av dom absolut vanligaste resrutterna som diskuteras på forumet så börja gärna med att läsa några av dessa tusentals inlägg för att få inspiration och guidning om vad ni bör tänka på.
Tack! Ska gå bakåt och läsa lite.
Av Emme81
22 dec. 2019 13:01
Citerat från Brycecanyon:
Väldigt svårt hitta fricamping längs den vägen för det har jag provat. Billigt boende finns i San Simeon och Monterey, och ta 2 nätter i Monterey så hinner ni med Akvariet å Carmel också. Jag skulle välja 1:an norr om SF för där är minst lika vackert men inte lika trångt, åssa är ju Scenic Redwood Hwy där och Legget drive throu tree. Upp till Eureka är lagom sedan kan man köra rättöver till Lassen Vulcanic NP och därifrån till Lake Tahoe. Ska ni hinna det får ni starta i SF så det blir nog en annan resa. Finns billiga boenden den rutten också, fast ingen rutt om man vill ha storstad.
Husbil är kanon med familj och man övernattar säkert på Walmart parkeringar där det finns kameraövervakning. Jag har bott så över 10 resor utan incidenter, men husbil passar bättre i vildmarken om man har en rutt för att se nationalparker. Då är San Francisco, Las Vegas, Salt Lake city och Denver utmärkta startpunkter.
Tack för tips! San fransisco blir så långt upp vi åker och San diego längst ner. Ev över dagen in i Mexiko...
23 dec. 2019 14:02 (redigerad)
Jo jag förstår det men ni kommer ju vilja tillbaka...... Jag började åka till USA minst en gång per år 2005. Trots hög dollar är det inte alls speciellt dyrt bara man inte åker mitt i sommaren.
Av Emme81
23 dec. 2019 20:30
Ja vi var i USA förra året och kommer nog att åka ca varannat år..har släkt där som flyttar en del så vi passar på att besöka dom i deras olika boenden i USA😊