Resa Till Burma

9 okt. 2010 21:51
Visningar: 4483
Hej

Vi funderar att åka till Burma. Är det någon som varit där?
Vi söker boende vid havet, några förslag?.
Hur låga är priserna ? De borde ju vara mycket lägre än Thailand.

MVH Tommy
9 okt. 2010 22:26
Hej
Burma är inget ställe jag åker till igen, tyckte faktiskt att det var ganska otrevligt där åtminstone bland försäljarna som försökte pracka på oss saker som de visste att tullen skulle beslagta.
I o f s var vi bara över dagen, men det räckte

Jack
Av Suan
10 okt. 2010 00:30
Hej igen Tommyboy!
Om det är så att du jagar billiga priser (Typ att en öl kostar 25 spänn på Bali) tror jag inte att du skall fundera på Burma. Till Burma åker man inte för prisernas skull, även om dom är förmånliga, utan för att man vill se kulturen och uppleva hur dom lever ute på landsbygden. Jag kan klart rekommendera Burma. Ett fantastiskt resemål, men det kräver en del uppmärksamhet på omständigheterna för befolkningen. Läs gärna min blogg och min film snutt från våran resa i landet för några år sedan. Suan
10 okt. 2010 10:21
Hej Suan!

Nej,Vi dricker aldrig när vi är ute och reser.
Utan vi gillar att vara på stranden, även åka runt och i landet för att se sevärdigheter.

Jag bor i Thailand några månader om året, men vad jag sett när man googlat på internet om Burma så verkar det vara mycket lite utvecklat i jämförelse med grannländerna till öster. Därför tror vi att det kommer att bli mer spännande.
Citerat från suan:
Hej igen Tommyboy!
Om det är så att du jagar billiga priser (Typ att en öl kostar 25 spänn på Bali) tror jag inte att du skall fundera på Burma. Till Burma åker man inte för prisernas skull, även om dom är förmånliga, utan för att man vill se kulturen och uppleva hur dom lever ute på landsbygden. Jag kan klart rekommendera Burma. Ett fantastiskt resemål, men det kräver en del uppmärksamhet på omständigheterna för befolkningen. Läs gärna min blogg och min film snutt från våran resa i landet för några år sedan. Suan