Resa i december: Tips, råd, väder, priser

Av L1nda78
25 nov. 2014 09:27
Visningar: 1368
Vi åker till Sri Lanka nu i December och jag undrar lite om vädret. Söker man väder för Hikkaduwa, Mirissa och Unawatuna så visar det nästintill bara regn, åska och mulet. Vi är där mellan 5-23/12
Jag hoppas att detta inte stämmer :(

Hur mycket fickpengar kan man förväntas spendera på 18 dagar? Hotellen 'är redan betalda och det ingår frukost på samtliga utom i Hikka där vi är sammanlagt 7 dagar.

Några tips på måsten?
Av Bregeus
27 nov. 2014 11:56
Hej , jag har rest till Sri Lanka de senaste 7 åren ca 3 ggr/år i arbete, nästa gång 8/12 då skall monsunen vara borta och flyttat sig till den östra sidan, jag tycker dock att det ofta inte stämmer och att det är mycket regn och ofta molnigt dock kommer ofta solen upp ett par timmar, jag hade rekommenderat om man är där på semester att helt undvika Colombo vill man ditt ändå tycker jag att man skall bo antagligen på Mount Lavinia hotel en bit utanför som är fint eller på Cinnamon Grand eller Lakeside. jag hade även kortat ned Hikkaduwa då det är mycket surfare och sri lanka beach boys som springer där och förlängt Unawatuna och Mirissa som är jättefina områden med valsafari ect. jag kan rekommendera YALA national park
har man ett flyg hem på natten brukar jag checka in i Negomobo dagen innan för att slippa de långa tiderna i trafiken till från / flygplatsen - bra hotel har jetwing kedjan och det är även en fin strand och endast 20 minuter till flygplatsen.