Porec - utflykter med bil?

Av _maria_
26 juni 2008 20:46
Visningar: 1466
Hej!

Jag och sambon ska åka till Porec med Fritidsresor vecka 35 och jag är lite nyfiken på Istrien överhuvudtaget.
Är det någon som kan rekommendera vart man ska åka om man hyr bil en dag? Norr ut mot Italien? Eller söder ut ner mot Pula? Eller inåt landet...?

Någon som har guldkorn i och omkring Porec att dela med sig av (restauranger, butiker, must-see's)? Finns det badplatser som inte är fullsmockade av turister sista veckan i augusti, eller kommer vi att få trängas...?
26 juni 2008 23:11
Åk en sväng till staden Labin (mot Pula) där gamla stan är sevärd. Hela staden är på en 300 m hög kulle. Högt torn med enastående utsikt. Läskig trappa upp dock! Jag hade träningsvärk i flera dagar efter att ha klättrat där. 5 km fr Labin semesterort Rabac med fin strandpromenad och ett par oemotståndliga glassbarer.
Båtförbindelse Pula - Venedig finns.
Själva Porec kan jag inte säga så mycket om då jag var där som barn..(lääänge sedan)
Jag sätter in 3 foton som jag tagit där förra sommaren
Av Qupido
21 juli 2008 19:17
Jag skulle nog rekommendera staden Rovinj och/eller Pula. Eller varför inte ta en avstickare till Venedig om du nu kan lägga en dag till det. Annars är ju det istriska inlandet väldigt grönt och fint med många små byar. Det är bara att ge sig ut och upptäcka!