Phuket-Koh Lipe- Koh Mook- Phuket

3 juni 2016 13:03
Visningar: 519
Hej, Jag skulle var tacksam för tips hur vi lämpligast tar oss från Phuket till Lipe och därifrån till Mook och sedan tillbaka till Phuket. Vi kommer från Similan Island till Khao Lak den 1 januari 2017 kl. 17:00 och tänkte ta oss ner till Phuket till kvällen för att bo över natten. Vidare på morgonen den 2/1 till Lipe. Vi är inbokade på Mali resort 2/1 - 6/1. Från Lipe den 6/1 på morgonen till Mook där vi bor på Sivalai 6/1 - 10/1 och därefter tillbaka till Phuket. Här har vi någon dag extra innan vi flyger upp till Bangkok den 12/1 för några dagar innan hemresa den 15/ 1. Är det för tight eller tror ni att det går?
Av Sierra
3 juni 2016 20:52
Visst går det att genomföra som ni tänkt.

Från Phuket till Lipe och vidare till Mook och Phuket igen är det färja eller speedboat (stor förra 50 pers). Båda transfers gör stopp vid olika öar på vägen.

Färja: tigerline.com
Speedboat: thaibeachtravellers.com
Av Mythai
14 juli 2016 16:45
Hallå. Planerar just nu min kommande resa i Thailand som sker i början av 2017. Min tanke är också att ta mig från Phuket - Koh Lipe - Koh Mook - Koh Kradan och tillbaka till Phuket. Tipsa gärna om tips & priser (framför allt priser med färjan) om du finner något. Sidan tigerline som Sierra pratar om verkar inte fundera för tilllfället. Kanske någon annan som sitter inne på lite information om just denna rutten? :)
Av Sierra
14 juli 2016 19:34
Tigerline's sida uppdateras nu och är öppen från mitten av augusti.
Tider och priser för speedboat (som jag föredrar) är öppen nu,
Av Mythai
14 juli 2016 20:13
Citerat från Sierra:
Tigerline's sida uppdateras nu och är öppen från mitten av augusti.
Tider och priser för speedboat (som jag föredrar) är öppen nu,
Du Sierra, har förstått i andra diskussioner här att du även varit i Singapore? Min tanke är att avsluta min thailandstripp en vecka i singapore, verkar finnas hur mycket somhelst att göra där! Men när det kommer till sol & bad finns det något förrutom Sentosa Island? Har läst om Ön Bintan som ligger en bit utanför, vet du något om denna möjligtvis?

Eller någon annan som vet? :) tacksam för alla svar
24 juli 2016 19:24
Sierra,

Tack för all superb information du tillhandahåller. Är det bäst att boka speedboat från Phuket till Lipe på thaibeachtravellers.com nu för att säkert få plats i januari? När det gäller vidare transporter från Lipe till Mook och därifrån tillbaka till Phuket, tycker du man ska boka det på plats eller även det i förväg?
Av Sierra
24 juli 2016 22:58
Om du vet när ni skall åka är det inte fel att boka tidigt. Det gäller samtliga transporter. Det är stort tryck på de två speedboats som trafikerar Andaman Sea de datum som är aktuella för er.

Att boka på plats, alltså någon dag innan ni skall åka, råder jag inte till.