Phi Phi, Koh Kradan, Koh Ngai eller Koh Muk

Av Curacao
5 dec. 2015 16:42
Visningar: 897
Hej,

vi är två familjer med 4 barn (6-12 år) som ska till Ko Lanta i påsk. Vi tänkte övernatta några nätter på en ö utanför och undrar vilken man ska ta.

Phi Phi
Koh Kradan
Koh Muk
Koh Ngai

Eller någon annan?

Tacksam för svar :-)
5 dec. 2015 16:52
Koh Mook är bra. Det är ganska oturistigt på delar av ön. Finns inte så mkt att göra. Några dagar där blir bra. Vi har varit där 4-5 ggr.
Koh Jum är ett alternativ. Har varit där en gång för några år sedan. Väldigt laid back.
Phi Phi är inte ultimat för barnfamiljer tycker jag personligen.
14 dec. 2015 18:47
Vi har tre barn i åldrarna 5-10 år och vi åker i februari. Vi har valt Koh Ngai just för att vi vill ha väldigt lugnt, bara relaxa. Tänkte valt Koh Kradan först, men läste en del negativt om öns hotell inklusive personal samt att prisnivån var onödigt hög. För övrigt verkade ön väldigt fin. Vi tänker att vi gör någon dagstur dit från Koh Ngai istället.
Av Emroth
15 dec. 2015 11:45
Vi var fem nätter på Koh Ngai nyligen med vår familj. Trevlig och vacker ö med djungelkänsla. Vi bodde på Tanya Beach resort som väldigt mysigt.
Phi Phi skulle jag också välja bort.
Av Curacao
16 dec. 2015 16:15
Tack för era svar :-)

Jag undrar hur snorklingen är på Koh Ngai? Vi vill gärna vara någonstans där man kan snorkla direkt från stranden, gärna vid något hotell.

Vi ska vara större delen av vår resa på Koh Lanta och där är inte snorklingen så bra har jag hört.
Av Emroth
18 dec. 2015 15:25
Nedanför vår resort på Koh Ngai var snorklingen ganska bra. Om man gick ut till reven var det ganska mycket fiskar. Jag snorklade inte så mycket själv, men en kompis sa att det var rätt bra. Sen var det vågigt emellanåt vilket gjorde det lite svårare.
Av Uven
22 dec. 2015 02:36
Hej!
Vår familj med tre barn 10, 13 och 16 tillbringade sex nätter förra veckan på Reef Resort Koh Kradan. Vi är alla eniga om att detta var vår bästa semester någonsin, ett paradis! Vänlig personal, fantastisk mat som inte är dyrare än Lanta där vi är nu, men mycket godare! Därifrån ordnad snorkelutflykt med grottan på Koh Mook var en riktig höjdare. Mycket bra snorkling runt Kradan och gratis kajaker. Fin pool. Vi åker definitivt tillbaka!