Pengar...pengar ...pengar..

Av Tinita
29 dec. 2009 02:15
Visningar: 637
Har fått för mig att just nu så ligger Malaysia kostnadsmässigt bättre till än Thailand....är det så ?
Någon/några som varit där nyligen å besökt båda länderna? Jag tänker då INTE på Langkawi, utan tex. Perhentian
och Tioman mm. Finns det någon numer som reser BUDGET? Tycker det låter som att det görs av med så
otroligt m pengar på 2-3 veckor....Jag bara undrar.

Tinita.
Av Msdr
3 jan. 2010 12:07
Hej!

Malaysia ligger ju som nummer ett på "billiga listan" men jag måste säga att jag upplevde Thailand billigare ändå... Var i Thailand i novmeber -08 och sedan Malaysia feb -09 så det kan inte ha berott på kraftig inflation :)

Vi var inte på de värst exploaterade öarna, utan på Pangkor i Malaysia och Koh Chang i Thailand. Prisskillnaden var sannerligen inte stor och båda ställena är ju jättebilliga, men Koh Chang var billigare både mat och boende... Vad gäller skillnad Bangkok - Kuala Lumpur upplevde jag def. KL som snäppet dyrare, men jag gillade än KL bäst, det var mkt lugnare och mysigare än Bangkok och i China Town var det nog billigare i KL än Chinatown i Bangkok.

Vi gjorde iaf inte av med särskilt mkt pengar på endera resan!
Av Tinita
3 jan. 2010 13:21
Kul att du svarade. Det är just KÄNSLAN av om det är dyrt eler inte som jg tycker är intressant. Jag håller åxå koll på "Billiga Listan" .
Men som du säger så är det inte alltid den överensstämmer med verkligheten. Indexet räknar väl ant. med lite sånt man inte
alltid köper som resenär...Ska Till både Malaysia o Thailand om ett par veckor...Blir borta en månad, ska bli härligt. Hopas du har nya
resplaner på G. Ha det bra !
Tinita.
Av Msdr
8 jan. 2010 14:20
Känslan är absolut att båda ställena är mkt billiga :)
Ni kommer säkert få det riktigt härligt för liten peng!!
Själv ska jag till Bali/Australien/NZ och Cooköarna snart och det blir nog dessvärre en dyrare historia...
Av Dazind
12 jan. 2010 09:41
Pangkor går ju inte att jämföra prismässigt med Tioman och Perhentian, de två sistnämnda är mycket billigare. Pangkor skulle jag vilja påstå är riktigt dyrt, speciellt boendet.