Paketpriser till Orlando

25 juni 2011 20:28
Visningar: 850
Hej
Jag undrar om det är någon som har ett bra tips på sidor där man kan hitta bra paketresor till Orlando, Florida. Jag har kollat in resia.se. Men kom gärna med fler förslag ni som vet =)
25 juni 2011 22:50
Citerat från carolinepresley:
Hej
Jag undrar om det är någon som har ett bra tips på sidor där man kan hitta bra paketresor till Orlando, Florida. Jag har kollat in resia.se. Men kom gärna med fler förslag ni som vet =)
Tror att Ving har resor till Orlando, Swanson´s är bra på USA, lika bra och billigare är det att sätta ihop paketresan själv, går bra på de flesta resebyråer, Expedia, MrJet, Resfeber, Ticket o.s.v.
Av Annl
26 juni 2011 09:47
Hej.

Instämmer med vad som sagts tidigare - du sparar pengar på att plocka ihop resan själv och det är inte svårt. Jag tror - rätt eller fel - att du får billigare flyg om du väljer att resa in till Miami jämfört med Orlando; i alla fall var det så när vi skulle besöka Orlando och jag minns att det var rätt stor skillnad i pris.

Lycka till!
Av Daytona
26 juni 2011 11:50
Jag säger som dom 2 andra- fixa själv. Du sparar en massa pengar på det! Vi är många här på RG som hjälper till om det behövs.
Har aldrig räknat ut vad vi egentligen tjänar på att fixa våra resor själva ( vi åker varje år) men våra kompisar räknade ut att dom sparade drygt 8000 på att fixa allt själva, det var en resa för 3 personer i 2 veckor till Florida.
Av Annl
26 juni 2011 12:44
Instämmer med Daytona och säg vad du vill göra eller ha hjälp med så hjälper vi till - att boka flyg, hyrbil och boende är inga bekymmer som sagt och vi är många här på RG som varit i Florida.

Som ett prisexempel kan tas våra flygbiljetter till USA nu om några dagar; vi är fyra personer (två barn som i flyghänseende räknas som vuxna) och vi flyger in till Miami och flyger hem från New York. Vi har bra flygtider och inte lång tid att vänta när vi skall byta i London. Vi kommer att åka med British Airways, American Airlines och på vägen hem från London med SAS.

När jag tog kontakt med en resebyrå och bad om prisförslag lämnade de en offert på flyg med Lufthansa och det skulle kosta 40 000 kr (och då bör man betänka att denna bokning gjordes tidigt i oktober förra året) och själv fixade jag blljetterna för 27 000 kr (och då hade jag ändå schabblat bort en annan bokning som var 2 000 kr billigare eftersom jag inte visste att när man skall resa till USA så måste man uppge alla förnamnen och på det sättet som de står i passet. Och detta går inte att rätta i efterhand och sen var de biljetterna borta).

Så det finns stora pengar att tjäna och som du kan använda till roligare saker - som att sätta sprätt på i alla outlets-butikerna i Orlando.
.
26 juni 2011 14:12
Ja, som de andra säger fråga om det är något som hakar upp sig!

Som ytterligare ett exempel räknade jag på en resa till ett par vänner (två vuxna) som funderade på att åka till Orlando, två veckor i Oktober. Flyg med bra flygtider Köpenhamn - Orlando ToR, Boende på motell, och hyrbil hela tiden (Full Size). Priset hamnade på ca. 8000:-/pers. Billigare än vår resa med Ving till Gran Canaria, två veckor på uselt hotell, ingen hyrbil och obefintlig service från Ving! Varje gång vi åker charter blir vi mer avskräckta från det ressättet och undviker det om det går.
26 juni 2011 16:10
Hej!
Är det av någon särskild anledning du vill boka en paketresa?
Det är många som räckt upp sin hand för att hjälpa dig :)
27 juni 2011 11:28
Hej
Tack för alla svar. Anledningen till att jag tänkte på paketresa där man får både flyg+hotell är väl att det verkade smidigt. Jag har hittat flyg och boende för 8000 /person till orlando för två veckor på 4 stjärnigt hotell. Är det ett bra pris eller kan man som sagt komma över mycket bättre priser om man bokar själv?
27 juni 2011 11:43
8000 kr per person för 2 veckor tycker jag låter som ett bra pris - det är väl för att jag själv betalade mycket mer än bara 8000 kr för flyget alone! Jag bokar ju aldrig särskilt långt i förväg och har sällan sett flygpriser under 8000 kr. (jag vill flyga snabbt och ha bra starttider)

Prispressarna på forumet vet säkert mer. :)

Det där med 4stjärnigt - var ligger hotellet? Det kan ju vara så att det ligger sämre till än andra som kostar lite mer.
27 juni 2011 11:52
Grejen är att i perioden 1-15 maj som vi egentligen vill åka så finns de väl kanske 3 stjärnigt för det priset. Men i mars däremot hittade vi ett 4 stjärnigt som heter ROYAL PLAZA LAKE BUENA VISTA och det ska tydligen ligga väldigt nära magic kingdom.
Du kanske kan svara på om du vet hur vädret brukar vara i början av maj? Jag har själv varit där i slutet av den månaden och hade då ganska tur med vädret även om det var regnperiodens början.
Vet du kanske också hur vädret brukar vara i mars? Det som är nackdelen är att i år verkar springbreak börja ganska tidigt i USA...redan den 7:e mars...och rejält den 14:e iof.
27 juni 2011 13:46
Vädret är väl för det mesta bra - oavsett när på året. Man bör väl bara undvika augusti då de säger att det ärsom hetast och sen kommer ju orkanperioden - men jag vet att folk åker dit i september och är hur nöjda som helst.

Att kalla det för regnperiod är väl att ta i . Vi var där i juli och på em kommer det då och då snabba skurar som är över lika snabbt - och jag tyckte inte direkt att det störde vår vistelse. Man får ju vara med i matchen och se till så att man är inomhus just då :)

Jag tror maj är en perfekt månad!
Snålbo inte på trestjärniga hotell om ni har möjlighet till bättre :) det är ju alltid svårt att veta standarden hur som helst. Kolla tripadvisor.com vad de säger om ditt hotell där.
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34515-d144432-Reviews-Royal_Plaza_Hotel-Orlando_Florida.html

Inga andra hotell än disneys egna ligger "nära" parkerna (ser att ditt räknas som down town disney resort) - om du med nära menar gångavstånd (och inte ens från deras egna GÅR du dit...men de har bussar och monorail). Men Buena Vista ligger bra till och har ni tur har de buss eller bil på hotellet som kör dit. Om du med nära menar lätt att ta sig med hyrbil så spelar det egentligen ingen roll var ni bor eftersom det är hur smidigt som helst att ta sig till parkerna överallt ifrån :)

Du vet, det tar 20 min från Animal Kingdom till Downtown Disney med bil (kanske liite närmare fr MK) så det är STOOORA avstånd i det området! Som två Manhattan.
27 juni 2011 14:18
Jag ser på TA att någon skriver: "The hotel provides shuttles to the parks every half hour, which was very convenient"

Så då är det ju bara att slå till :)

Om du inte är van via TripAdvisor så vill jag förrvarna dig - läs framförallt de negativa med en nypa salt. Läsa vad exakt det är som gör att de skriver ner hotellet. Är det för att det var damm under sängen eller för att personalen var ohyfsad. Ta det för vad det är. Alla hotell har fått fem stjärnor och en stjärna. Det gäller bara att ta omdömet för vad det är. Och tänka på vad du själv uppskattar.
Av Daytona
27 juni 2011 14:48
Nisse has a point there. Amerikaner är överlag lite mer "gnälliga" än tex oss Svenskar, så ibland så ger dom jättedåligt betyg till ett superbra hotell pga småsaker, allt från luddiga handdukar till barn i badkläder som åker i hissen. Så läs igenom vad det är dom tycker är dåligt.
Av Annl
28 juni 2011 06:30
Hej,

Må vara att amerikaner kan förefalla mer gnälliga än oss men sanningen är att de är vana med betydligt högre standard än oss....
29 juni 2011 10:41
Jo som sagt jag förstår att man får ta kommentarerna på tripadvisor med en nypa salt. Alla sågar och höjer till skyarna titt som tätt. Men som sagt tack för all hjälp. De blir förmodligen en resa i början av maj då blir inte priserna riktigt lika billiga som i mars. Men vi vill inte åka mitt i springbreak plus att de e varmare o goare i maj. Så priset landar väl på 9500 per person ca för flyg o hotell i 2 veckor de känns väl okej tror jag. De blir 3 lr 4 stjärnigt. Längtar redan jätte mkt! Var där senast 2006.