Montenegro Airlines och boende i Becici

Av Lewwe
25 maj 2012 18:26
Visningar: 2012
Hej

Vi är en familj 2 vuxna och 2 barn (8 &10) som sitter och ska boka en resa till Montenegro i augusti.
Vi har hittat vettiga flygbiljetter med Montenegro airlines men är det någon som har erfarenhet av dom ? Själva har vi ingen aning.
Vi har snöat i på att åka till och bo i Becici. Någon som har tips på standard boende där eller annan ort i närheten av Budva ?
Hur tar man sig enklast från Podgorica flygplats till Budva (Becici)?
Andra allmänna tips mottages jätte gärna .

Tack på förhand!
Av Lewwe
28 maj 2012 17:01
Tack!

Ja där var ju blandade inlägg.

Tack för din hjälp!
Av Ivvi
1 aug. 2012 11:46
Hej,

Jag brukar åka dit varje år. Det jag brukar göra är, antigen så åker jag med Apollo direkt till Tivat sen 25 min med bil till Budva (utan hotell) eller med JAT / MontenegroAirlines. Planet går då via Belgrad (ev. väntetid är mellan 2-6h - 1 byte) Man landar i Podgorica i Golubovac (flygplatset heter så).. Sen är det drygt 1 h med bil därifrån.. Lite långt med taxi.. det kan bli upp till 100 Euro i avgift.

Anledningen till att jag bara brukar köpa flygbiljetter dit (utan hotell) är bara för att när man kommer till Budva så kan man hitta lägenheter som kostar mellan 8-25 euro/natt.. Det är inte alls svårt att hitta, folk står där med skyltar eller så kan man bara gå till en agentur som fixar sånt till dig. Man kan lätt pruta till sig till 10-15 euro /natt (hos privatpersoner) vilket jag tycker är lagom mycket. Becici är mycket billigare än Budva. Stränderna är finare, dessutom finns en aquapark där.. Men gångavståndet är mellan 5-8 minuter mellan dessa två.

Det är jättefint där, inte alls dyrt.. Maten kostar allt från 10kr-180. Du kan bli mätt på 10 kr ifall man köper ngt från grillen. Ni får absolut inte dricka kranvatten då vi inte är vana, köp alltid med dunkar hem.. det lönar sig bäst. :D

Hoppas ni trivs.. Berätta hur det gick och hur ni valde att göra.. Man kan spara nån tusenlapp om man skippar hotellet ;) Good luck!