Mina tips om ställen som har fritt wifi

10 juli 2012 01:47
Visningar: 972
Tjena!
För dig som är intresserad av fri wifi i USA kan jag tipsa om ställen där du kan snika på wifi utanför även om du inte har ärende in:
(garanterat i Orlando, men antagligen hela USA)
Denny's
Perkins
McDonalds
Starbucks (gäller tyvärr inte Universal Citywalk)
Publix
Barnes & Noble
The Florida Mall (Orlando) har wifi hotspots på flera ställen i området

Du som VET andra publika ställen lista dem gärna här. :)
Av Daytona
10 juli 2012 10:04
T.G.I.F
Subway
Krispy Kreme
Taco Bell
The Houligans
Applebees

Dom jag kommer på nu ....
Av Annl
15 juli 2012 09:27
Vi har d[lig erfarenhet av Mc Donalds och Starbucks - det har inte funkat trots att det ju s'gs att det ska vara fritt wifi. Och c[ reste vi 'nd[ med tv[ ton[ringar som 'r betydligt mera fingerf'[rdiga 'n en sj'lv.

Men kanske var det bara en tillf'llighet och att vi hade otur...
Citerat från nisse2ears:
Tjena!
För dig som är intresserad av fri wifi i USA kan jag tipsa om ställen där du kan snika på wifi utanför även om du inte har ärende in:
(garanterat i Orlando, men antagligen hela USA)
Denny's
Perkins
McDonalds
Starbucks (gäller tyvärr inte Universal Citywalk)
Publix
Barnes & Noble
The Florida Mall (Orlando) har wifi hotspots på flera ställen i området

Du som VET andra publika ställen lista dem gärna här. :)
15 juli 2012 12:00
I New York funkade Starbucks o Mc Donalds fint för mej i juni iallafall:-). Man kunde inte ta upp FB direkt utan måste in o godkänna villkor via webbläsaren först..

Några fler:
Bryant Park
34th street (där stolarna o borden finns i närheten av Macys)
Times square
Jersey Gardens food court
15 juli 2012 15:30
Jag har heller aldrig haft problem med McD eller Starbucks*, ibland är ju nätet segt dock, vilket gör att man inte kommer någonstans. Och precis som Reselover skriver är det ju alltid så att man måste godkänna villkoren för att få åtkomst. Kommer det inte upp automatiskt får man gå in på en websida så tvingas den fram s a s. (vilket säkert ungdomarna har koll på)

Dock har inte TGIF på 10811 Int Drive i Orlando (nära Sea World) wifi. Jag har testat två ggr :(

*Och som jag i trådstarten skriver har inte heller Starbucks på Universals City Walk wifi. Ingen restaurang på Universal överhuvudtaget har det :( (kass tycker jag) Jag antar att det är samma på WDW.

PS ok jag lovar ju inte att det alltid funkar, men tanken var att tipsa de som vill ha tillfällig access under resan (utöver ev hotell) kan få det på ovan nämnda ställen - med vissa undantag tydligen :)
21 juli 2012 17:56
NYC:
Burger King vid Ground Zero
Apple Store 5th Ave

LA:
Citadel Outlets
Diamond Nails & Spa
Vissa delar av Universal Studios
Hollywood and Highland Center
Burbank Town Center