Miami + Orlando

9 sep. 2019 12:35
Visningar: 289
Hej,
Vi ska åka till florida runt nyår då vi vunnit hotell 3 nätter + inträde till Universal.
Det är jag och min flickvän som åker ensamma utan barn.

Tanken är att vi ska åka runt 30/31 och stanna till 4/5 januari då vi tyvärr inte hinner vara borta längre.
Vi vill gärna få ut så mycket som möjligt av dagarna i Florida, medveten om att vi långt ifrån kommer hinna med allt som måste men en bra bit iaf.

Planen är att flyga till Miami och hem från Orlando, att vi ska besöka Universal 2 dagar.
Är det någon som sitter inne på tips eller idé på hur vi ska lägga upp dagarna?
Ex.
Dag 1: Landa Miami, fira nyår här(tips?)
Dag 2: Utforska Miami/Hollywood, åka till orlando på kvällen
Dag 3: Universal
Dag 4: Universal
Dag 5: Ta det lugnt innan hemgång.

Kom gärna med tips, upplägg ja vad som helst som kan underlätta våra planer:)

Tack på förhand.
Av Vronkan
9 sep. 2019 19:27
Ledsen, men jag personligen tror att det blir alldeles för tight med tid för att ni ska fixa det här. Nu är vi iofs en barnfamilj, men det tog t.ex. en halv dag för oss att åka mellan Miami och Orlando. Ert tidsschema ser för tidspressat ut för att ni ska hinna (njuta). Bara en sådan sak som jetlag ställer ju till det... ni kan inte flyga till Orlando istället?
Av Vronkan
9 sep. 2019 19:28
Sorry, såg nu att ni åtminstone flyger hem från Orlando 😊
Av Daytona
9 sep. 2019 19:43
Blir tajt och stressigt det där, mest med tanke på jetlag. Kan ni inte flyga även till Orlando och fira nyår där, slappa, sola, shoppa lite och göra Universal?
Av Birgere
9 sep. 2019 22:34
Håller fullständigt med, skippa Miami den här resan.
10 sep. 2019 00:00
Har ni redan bokat flygen får ni leva med det...... Om inte båda flygen till Orlando och gör KSC en dag + Daytona beach en annan så är nog era dagar slut.
10 sep. 2019 15:59
Kul att vunnit biljetter och hotell, men som sagt det blir galet tröttsamt. Ni kommer inte att orka fira nyår samma dag ni landar tänker jag. Och att utforska Miami, nja ni hinner knappt nosa på stan under en dag. Har ni varit i Florida innan? Det är långa avstånd och inte alltid lätt att hitta. Som de andra skriver, landa i Orlando och flyg hem från Orlando, det enda vettiga om ni vill få ut nåt av er korta resa. Är ni säkra på att vinsten gäller under jul/nyår?
Såklart ni ska åka men ni har fått lite bra tips här. Flyg till Orlando den 30/12 och fira nyår där, ta Universal nyårsdagen och dagen efter det (på nyårsafton är det helt galet mycket folk där och låååånga köer) Kolla in lite av vad Orlando kan erbjuda för er att se och göra sista dagen, kanske en Outlet eller softa på ett hotell med uppvärmd pool innan hemresan.
Ni kommer säkert tillbaka till Florida, ta Miami då!