Miami Downtown eller???......

Av Glad79
30 mars 2015 15:37
Visningar: 966
Hej,
Det här med boende i miami är inte lätt!!!¿¿¿

Vi söker boende 24-30/8. Därefter blir det kryssning från Fort Lauderdale. Vi kommer att hyra bil under hela vistelsen.

Vi var först inne att hyra lgh. privat men känner oss osäker så det får bli hotell.

Är man helt "ute" om man väljer att bo i miami downtown?
Hittade nämligen ett intressant hotell där som uppfyller våra önskemål (dock lite över vår budget) EPIC Hotel Miami. http://www.epichotel.com/?m=0
30 mars 2015 15:53
Citerat från Glad79:
Hej,
Det här med boende i miami är inte lätt!!!¿¿¿

Vi söker boende 24-30/8. Därefter blir det kryssning från Fort Lauderdale. Vi kommer att hyra bil under hela vistelsen.

Vi var först inne att hyra lgh. privat men känner oss osäker så det får bli hotell.

Är man helt "ute" om man väljer att bo i miami downtown?
Hittade nämligen ett intressant hotell där som uppfyller våra önskemål (dock lite över vår budget) EPIC Hotel Miami. http://www.epichotel.com/?m=0
Hur har ni tänkt er dagarna där?
Är det storstaden ni är ute efter, eller kanske ni vill ha lite trevliga omgivningar på kvällarna, kanske lite bad i havet?
Hursomhelst så är Miami Beach, South Beach trevligare att bo i, där har man ändå så nära in till downtown om man vill utforska Miami lite.
Betydligt bättre att bo i South Beach och besöka Miami än tvärtom enligt min smak.
Av Glad79
30 mars 2015 16:14
Citerat från : Tack Floridasidan!
Tanken är att vi ska åka lite runt. Vi har ännu inte satt in oss i det. Just nu är det boendet som gäller.

South Beach låter också lockande, vi är inga strand personer precis och just den tiden vi åker är det ju så himla varmt 😀 så vi lär nog välja hotellets pool...ett besök till stranden lär ju ändå bli.

Vilken gata i South beach ska man bo om man vill ha det någorlunda lungt på kvällen? Men ändå nära till party, trevliga restauranger. Har du nå bra tips isf på hotell som du kan rekommendera?
30 mars 2015 16:58
Min uppfattning är att Downtown Miami främst är ett slags affärscentrum med sina höghus, som inte är särskilt livligt ens på dagen och under kvällstid mer eller mindre dött. Bortsett från alla hemlösa som vandrar runt och mumlar för sig själva då... En plats att besöka, visst, men inte att bo om du frågar mig.

Var man ska bo som turist i Miami är en vanlig fråga och det överlägset vanligaste svaret är att man ska bo på Miami Beach och i området South Beach. Om ni vill ha lugn på kvällen är det bara ett välja ett hotell som ligger på lite avstånd från det allra värsta myllret.
30 mars 2015 17:24
Citerat från Glad79:
Citerat från : Tack Floridasidan!
Tanken är att vi ska åka lite runt. Vi har ännu inte satt in oss i det. Just nu är det boendet som gäller.

South Beach låter också lockande, vi är inga strand personer precis och just den tiden vi åker är det ju så himla varmt 😀 så vi lär nog välja hotellets pool...ett besök till stranden lär ju ändå bli.

Vilken gata i South beach ska man bo om man vill ha det någorlunda lungt på kvällen? Men ändå nära till party, trevliga restauranger. Har du nå bra tips isf på hotell som du kan rekommendera?
Som Dalecooper skriver kan man hitta lugn i princip överallt, det skiljer ofta bara något kvarter mellan livat och lugnt.
Undviker man centrala delarna av, Ocean Drive, Collins Avenue upp till ungefär 19-20e gatan (det finns lugn även söder om detta men generellt) och några områden just vid Espanola Way och Lincoln Road så är det i regel inte så livligt även om vissa hotell så klart har mer hålligång än andra. Sydligaste delen av South Beach är lite mer ungdomsorienterad, lite mer bohemiskt kanske man kan säga Undantaget närmast havet där det exploaterats rejält med stora skyskrapor.

Jag har på senare tid tjatat om lägenhetshotellet vi bott på ett par gånger, Tradewinds sök på namnet i forumets sökruta så hittar du vad jag skrivit tidigare om det.
31 mars 2015 08:28
Kan nog tycka att DT Miami är ganska tråkigt. South Beach erbjuder mycket och är - som nämnt - centralt ändå. Söker er upp - lr vad man skall kalla det - nå't kvarter från stranden och mest centrala delarna så finns det lugnare områden.
Av Maria76
3 apr. 2015 08:13
Vi kom just hem från Florida där vi bodde 5 nätter i Miami. Vi valde South Beach och vårt hotell hette Mondrian Hotel. Vi hade tur och fick tag på hyfsat billiga rum och jag kan absolut rekommendera hotellet. Mondrian ligger inte på själva strandsidan utan på andra sidan mot kanalen. Bra läge! Man kunde hur bra som helst gå till Lincoln Rd eller ta en taxi för några dollar. En dag var vi över till beachen men jag tyckte det var hemskt, proppfullt med folk, hög musik, inkastare osv.

Ett stort plus med läget för Mondrian var att det låg precis bredvid en underbar Whole Foods butik, världens bästa matbutik tror jag :-) Dit gick vi för att köpa frukost. Underbara smoothies, färsk frukt, nybakat bröd osv. Frukosten på hotellet kostade 22 dollar pp...

Hoppas ni får en fin resa!
Av Hkn
3 apr. 2015 13:49
Citerat från Maria76:
Vi kom just hem från Florida där vi bodde 5 nätter i Miami. Vi valde South Beach och vårt hotell hette Mondrian Hotel.
Kan utan tvekan voucha för Mondrian.
I min bok är det ett av de bästa boendealternativen i Miami SoBe.

- Den som jagar lågbudgetställen blir kanske besviken, men balansen mellan price/performance fixar Mondrian väldigt bra.

- Bodde där i oktober och konstaterade att läget är ganska perfekt om man inte vill festa 30 timmar om dygnet (lagom avskildhet = 'fel sida', lagom nära till the hustle and bustle och helt tokiga solnedgångar). Dessutom är personalen väldigt service-minded – i synnerhet de som jobbar i poolområdet + baren.

- Den som vill undvika bilder och promotional copy från någon resebyrå/arrangör/bokningssajt klickar lämpligen här – där är intrycken mina egna: http://www.guidebook.se/archives/5141

Cheers,

:: hkn ::
20 apr. 2015 13:09
Skippa Miami downtown.
Totalt dött när affärerna stänger. Inget att se, inget att göra, ta Miami Beach istället.
Ha det gött!