Miami Beach 2-13 januari

Av Igor83
16 jan. 2013 13:22
Visningar: 2959
Hej, skulle behöva lite tips.

Vi är två par och två barn som ska åka till USA och ett av stoppen bli Miami Beach, dels för att få lite sol, bad och värme (för övrigt undrar jag om det är någorlunda garanterat att vi får det under den perioden?)

Jag skulle behöva lite tips på bra hotell, med pool, fin utsikt. Hittade en som heter Grand Beach Hotell (dess bilder beskriver mina önskemål), skulle kosta mig runt 27000 för 11 nätter (för ett singelpar), om jag kunde pressa priset till 18-22000 hade det varit super då vår USA resa sträcker sig över 5 veckor.

Alla förslag, tips och råd är välkomna :)
16 jan. 2013 14:04
Citerat från igor83:
Hej, skulle behöva lite tips.

Vi är två par och två barn som ska åka till USA och ett av stoppen bli Miami Beach, dels för att få lite sol, bad och värme (för övrigt undrar jag om det är någorlunda garanterat att vi får det under den perioden?)

Jag skulle behöva lite tips på bra hotell, med pool, fin utsikt. Hittade en som heter Grand Beach Hotell (dess bilder beskriver mina önskemål), skulle kosta mig runt 27000 för 11 nätter (för ett singelpar), om jag kunde pressa priset till 18-22000 hade det varit super då vår USA resa sträcker sig över 5 veckor.

Alla förslag, tips och råd är välkomna :)
Vädret kan man aldrig garantera men i genomsnitt är vattentampen i Januari 22 grader, det är den torraste månaden och lufttemperaturen ligger runt 15-25 (dygnets genomsnittliga lägsta och högstatemperaturer).

Hotellet verkar bra men läget är riktigt dåligt, det är alldeles för långt norrut i ett område med enbart hotell, inget annat. Prioriterar man enbart hotellet och kanske priset (nu är ju detta 27000:- tämligen högt förståss) och inte bryr sig om att man får köra eller ta bussen vad man än ska så kan man bo här, annars bör man leta i South Beach, vill man ha stranden utanför så är det i princip hotellen på sjöidan av Collins Ave. man ska titta på. Citerar från mitt inlägg i en annan tråd:

Sen är det enligt mig perfekt att bo på Collins Avenues havssida där man har direkt tillgång till stranden från hotellet och samtidigt har allt vad Miami Beach erbjuder runt sig, hotell som Surfcumber, Merseilles, Shellborne o.s.v. . Kanske lättast att se var jag menar på en karta https://maps.google.se/?ll=25.7934,-80.126182&spn=0.005908,0.008256&t=h&z=18 "

Nu har nog knappast några hotelll lagt ut sin priser så långt fram, därav det höga priset. Väntar ni ett halvår ungefär så kommer ni hitta mycket större utbud och jak kan nog lova bättre priser på mycket bättre läge.
Av Igor83
16 jan. 2013 14:42
Tack för ditt svar!

En fråga till, att hyra ett sådant semesterhus med pool, hur mycket skullle du rekomendera det? Då vi är två par ligger budgeten på 40-45000 för 11 nätter för ett sådant, kan man få någorlunda fint boende och var ska jag vända mig isf?
16 jan. 2013 14:57
Citerat från igor83:
Tack för ditt svar!

En fråga till, att hyra ett sådant semesterhus med pool, hur mycket skullle du rekomendera det? Då vi är två par ligger budgeten på 40-45000 för 11 nätter för ett sådant, kan man få någorlunda fint boende och var ska jag vända mig isf?
Jag är inte så väldigt insatt men jag har i alla fall en sida där folk får lägga ut sina hus och lägenheter till uthyrning. Där finns en lägenhet 5 minuters promenad från South Beach (enligt uthyraren). Den kostar från $1750/vecka + slutstädning 150. Det är referensnummer 0009. http://www.floridasidan.se/hyra_florida.php Bara att mejla en förfrågan enligt anvisningarna om ni vill ha mer information om den. Sen finns det ju sidor att leta på som homeaway, vacationrentals, sunnyrentals o.s.v. Att hitta hus i South Beach är nog inte det lättaste då det finns väldigt få villor där, men kanske inte omöjligt. Liter längre norrut är chansen större.
Av Mdivall
13 feb. 2013 14:28
På Miami Beach skall man antingen bo på South Beach (söder om 20:e gatan) eller mellan 65:e och 75:e gatan.

Mellan 20:e gatan och 64:e gatan finns inga restauranger m.m.
Men på de andra platserna så finns det.

I regel kan man säga så här:
Söker man sena kvällar och partaj, så skall man bo på South Beach.
Vill man ha det lite lugnare och ha ett bra utgångsläge för utflykter och äventyr, så är det bättre uppe ovanför 65:e gatan. Därifrån är det också mycket lätt att ta sig till South Beach, när man vill ner dit. Och det är också billigare upp mellan 65:e och 75:e gatan.
13 feb. 2013 15:51
Citerat från mdivall:
På Miami Beach skall man antingen bo på South Beach (söder om 20:e gatan) eller mellan 65:e och 75:e gatan.

Mellan 20:e gatan och 64:e gatan finns inga restauranger m.m.
Men på de andra platserna så finns det.

I regel kan man säga så här:
Söker man sena kvällar och partaj, så skall man bo på South Beach.
Vill man ha det lite lugnare och ha ett bra utgångsläge för utflykter och äventyr, så är det bättre uppe ovanför 65:e gatan. Därifrån är det också mycket lätt att ta sig till South Beach, när man vill ner dit. Och det är också billigare upp mellan 65:e och 75:e gatan.
Kan ju inte hålla med om detta, absolut största delen av South Beach är lugnt, gäller bara att hålla sig ifrån innehotellen främst på Ocean Drive och biten av Collins närmast Ocean Drive. Vi har alltid bott centralt och inte en enda gång störts på något vis och vi är inte partyfolk precis :-)
Skulle aldrig själv välja att bo längre norrut, hela grejen tycker vi är att bo så man bara går ut från hotellet och har Sobe-känslan där. Men smaken är ju alltid olika och beroende på hur man vill ha det så finns det fina ställen lite överallt i hela Florida.
Huvudsaken är att man är medveten om skillnaderna innan man väljer en plats.
Av Mdivall
13 feb. 2013 17:41
Yes smaken är som baken.
Jag har bott mycket på South Beach, både på ställen som varit lugna och ställen som varit "bullriga". Problemet är att då de ofta är happenings så kan ett vanligtvis lugnt hotell nästa gång man kommer vara "bullrigt".
Men South Beach är underbart och man skall inte missa detta ställe. Om man skall bo mitt i det är en smaksak.
Testa någon gång att bo högre upp, du kanske överraskas hur enkelt det är att ta sig till sobe och att det är lite mer genuint där uppe.
13 feb. 2013 22:45
Citerat från mdivall:
Yes smaken är som baken.
Jag har bott mycket på South Beach, både på ställen som varit lugna och ställen som varit "bullriga". Problemet är att då de ofta är happenings så kan ett vanligtvis lugnt hotell nästa gång man kommer vara "bullrigt".
Men South Beach är underbart och man skall inte missa detta ställe. Om man skall bo mitt i det är en smaksak.
Testa någon gång att bo högre upp, du kanske överraskas hur enkelt det är att ta sig till sobe och att det är lite mer genuint där uppe.
Har testat att bo lite lugnare och ta bilen till Sobe, med men det är inget för oss faktiskt. Inget går upp mot Sobe i våra ögon som sagt.
Som också sagt passar det oss bäst, annat passar andra bättre.
Av Annl
14 feb. 2013 21:03
Mitt inspel; kolla efter en condo (=lägenhet) att hyra. Det är en kanonsätt att bo med barn och ni har ett fullutrustat boende av hög standard. Vi har bott så vid ett flertal tillfällen då vi besökt USA och det är kanon.
Av Aekberg
15 feb. 2013 10:26
Citerat från annl:
Mitt inspel; kolla efter en condo (=lägenhet) att hyra. Det är en kanonsätt att bo med barn och ni har ett fullutrustat boende av hög standard. Vi har bott så vid ett flertal tillfällen då vi besökt USA och det är kanon.
Håller helt med Anni, sienast jag var på Miami beach så hyrde jag en lägenhet, fungerade mkt bra!

Jag kan också tycka att man inte skall stirra sig blind på att bo på South Beach. Jag har både bra och dåliga erfarenheter vad det gäller boende där. Men på North Beach har jag hittills aldrig (knock on wood) blivit besviken. Och man behöver inte ta bilen till South beach när man skall dit, allt är så nära. Min favvo är att hyra cykel och glida i solen ner till South beach om jag skall ner däit, Decobikes är en fantastisk tjänst, www.decobikes.com
Av Igor83
17 feb. 2013 23:37
Tack för alla svar :)
25 feb. 2013 16:02
Sist jag var på Miami Beach, så bodde jag uppe vid 71st street.
Jag har varit på Miami Beach ett antal gånger och återvänder dit så ofta jag kan, men förra gången var första gången jag inte var nere på South Beach, jag har bott på South Beach förr, men oftast lite högre upp, då jag trivs bättre en bit upp, det är ju ändå så nära.
Men alla andra gånger så har jag tagit bussen, taxi eller till och med cyklat ner till South Beach, men denna gången åkte jag igenom South Beach några gånger, men jag hoppade aldrig av där. Kände helt enkelt att det inte behövdes.
Men har man inte varit på Miami Beach innan, så skall man definitivt inte missa South Beach, man behöver inte bo där, men att vara där och glida runt skall man inte missa!
Nu vill jag till Miami Beach igen