Los Angeles - Las vegas

25 jan. 2015 11:48
Visningar: 388
Jag och min man ska resa till Los Angeles i slutet av maj 2015, i två veckor.
Vi har redan bokat bil och hotell för en vecka. Tanken är är att vi ska bo i Hollywood i 4 dagar och sedan köra till Las vegas där vi har bokat ett hotell för 4 nätter. Vi hade även tänkt ta en tur därifrån till Grand Canyon.

Det är det som vi har bokat och planerat in, men vi har en vecka till som vi inte vet vad vi ska göra. Vi har funderat på att köra till San Diego eftersom det inte är så långt från Los Angeles. Är det något som någon rekommenderar?

Skulle uppskatta alla tips om vad vi kan göra den sista veckan.

Tack!
25 jan. 2015 12:56
Vi åkte från San Diego till LV för nått år sedan. Själva vägen dit är inget speciellt, tar vad jag minnas cirka 5 timmar att köra.

San Diego är en fin och solig stad. Vi bodde mitt i centrum och det var trevligt. Finns en del att göra som Sea World och bla Baseball.
Av Annl
25 jan. 2015 15:19
Håller med om att San Diego är trevligt - det kan varmt rekommenderas. Vi åt en massa god mexikansk mat där minns jag.

Och - eftersom ni har tid till förfogande - så är mitt förslag att ni när ni ska besöka Grand Canyon åker till norra rimmen och inte södra rimmen dit över 90 procent av alla turister som besöker GC åker. Det är joxxigare att ta sig till norra rimmen men en makalös upplevelse. Och i maj har de öppnat norra rimmen - där är annars stängt under hösten/vintern.

Fördelen med norra rimmen är att man då passerar Zion nationalpark och den är makalöst vacker och dramatisk.