Los Angeles

Av Daytona
14 mars 2016 08:39
Visningar: 139
Har sökt här i forumet och googlat , men vänder mig till Er experter med våran fråga.

Om man vill se Hollywood- walk of fame, Venice Beach, Rodeo Drive, IOWA- krigsskepp, finns det något område som ligger som ett nav i det hela? Vi kommer att ha bil men kommer även att vilja använda oss av buss/tåg.
14 mars 2016 12:21
Det är lätt att ta sig till Beverly Hills med buss från Hollywood. Jag valde att bo i Hollywood några nätter och Santa Monica några nätter. Vet inte var krigsskeppet är.
Av Hawaii
31 mars 2016 21:07
USS Iowa, numera museum vid s.k. LA Waterfront. Exakt adress: 250 South Harbor Blvd. i San Pedro. Alltså en bra bit söder om de andra platserna, och precis väster om Long Beach Harbor. Men lätt att komma dit om man tar I-405 söderut från LAX (men undvik rusningstid!). Hade personligen valt att bo ute vid havet nära Venice/Santa Monica hela tiden.
Av Daytona
1 apr. 2016 08:05
Hawaii- Bo vid havet låter ju underbart, men är det bökigt med allmänna kommunikationer då? Till tex Hollywood. USS IOWA tänkte vi ta till/från flygplatsen.
Av Hawaii
1 apr. 2016 09:29
Man kan givetvis ta sig runt med buss etc. i Los Angeles området, men det kommer med ett pris: det tar mycket längre tid i de flesta fallen jämfört med egen bil. Har man bara några dagar till förfogande blir frågan om man hellre vill tillbringa en stor del av den tiden med att leta upp, och vänta på, bussar och tåg eller att utnyttja tiden till det som man har kommit dit för.
PS. Från LAX, ta I-405 söderut, och sedan I-110 söderut. I-110 "tar slut" och övergår till State Road 47, och strax efter detta finns det en avfart för South Harbor Drive. USS Iowa finns ung. en km söderut, på vänster hand. Jag körde själv exakt samma sträcka nyligen, men inte för att besöka USS Iowa. Om det inte är rusningstrafik, räkna med drygt 30 minuter.