Londontips?

Av Allegro
23 feb. 2008 12:45
Visningar: 1086
Hej!

Undrar om det finns personer här som har bra tips på vad vi kan göra på vår weekend i London över påsk?
Är det ngn som vet om det är mycket som är stängt över påskhelgen (affärer, museum)?

Jag åker med min man och vi är intresserade av mode, musik, inredning och historia.
Vi gillar retrogrejer (inom inredning) och gillar att gå på marknader.
Resekassan är inte så himla stor, men alla tips välkomnas!

Tack på förhand!!
Av Sierra
23 feb. 2008 13:21
Ciao!
Här har du en trevlig krog med italiensk mat . Jag rekommenderar starkt "La Capannina". En fantastiskt trevlig och genuin ristorante.
Härlig autentisk miljö och suverän mat och service. Den ligger lite "bakom", vilket betyder att det inte är så många dropin-gäster även om den ligger väldigt centralt i West End. Längre ner har du adressen. Då den är väldigt populär är det säkrast att boka bord. De har rimliga priser på det fantastiska käket. Nu när du vet var det är varför inte njuta av den vetskapen...?
Buon appetito!
”La Capannina”
24 Romilly Street, Soho
London
Tel 0871-3327435
24 feb. 2008 11:31
London är Europa största stad och man hinner ju inte se så mycket på några dagar så det är bäst att välja ut några saker ni helst vill se istället för att stressa igenom flera, men en sightseeingtur rekomenderas för att få en överblick över staden.

Om ni gillar marknader kan Covent Garden rekomenderas, där finns det många marknader, cafeér och gatuartister. Det fanns många fina saker då jag var där i alla fall, t.ex. kristaller, kläder, smycken m.m.

På Oxford Street finns alla stora shoppingcentrum, och missa inte den gigantiska media affären Virgin som har CD skivor, filmer osv. på Ofxford Street.

Ha en bra semester!
Av Emelie
24 feb. 2008 12:41
Hey Allegro, for marknader foreslar jag Camden Market (saljer unika klader, coola smycken och saker, samt har ett stort matutbud fran alla delar av varlden till schyssta priser), ta antingen nothern line el en av manga bussar fran Trafalguar Square (ca 20min med buss). Transporten kostar ju en del men foreslar att ni koper ett dags kort for de zoner ni kommer vistas i for att slippa betala for varje enskild resa. Missa inte ett varv i London Eye, ta en tripp pa floden Thames, strosa i St James Park, Tower Bridge samt Big Ben ar gratis turistattraktioner, ta en drink i West End el Leicester Square efter 10pm, och vid boxen utanfor Picadilly hittar ni musikalbiljetter till halva priset for de narliggande dagarna!

Have fun! ;)
24 feb. 2008 18:00
Jag tycker det är mysigt att strosa i Fortnum & Mason.
Av Peter62
25 feb. 2008 03:02
Hej ,där ....Jag var i London på en 3-dagars(första gången) i slutet av Jan. Och jag kan föreslå att du kollar in på www.visitlondon.com, kolla där vad som är på G under den tid du ska vara där..
Själv missade jag "The First Emperior" The Terracotta Army of China. fullbokat.. ... Så kolla in innan ni åker och boka ,man kan tjäna några pund på det.

Själv var jag och kollade på "Tutankhamon"-utställningen. Mycket sevärd... finns på O2 tills Aug 08 ,har jag för mig.
ett annat litet tips, är att ha en Londonkarta till hands... (Själv är man ju från Kiruna) lite skillanad på storlek på Stad ..Jag köpte London A-Z i London det var en bra investering för en som var där första gången.

Sedan rekommenderar jag att ni köper "Travelcard " för Londons tunnelbana , Jag köpte för zon1-2 och det kostade £5:30/person/dag..och då kan du åka Off-peak(hur mycket du vill/dag ..och så tycker jag du ska åka på en rundresa med dubbeldeckarna en bra hållplats tycker jag är vid Embarkment Station ....hoppa på där och ta en rundtur.De åker runt och visar många av de kända sevärdigheterna...

Ja vad har jag mer att säga.. jo,som tidigare säjs så kolla vad som du helst vill göra.Det är en STOR stad och MASSOR att titta på.

Vill du veta mer så är det bara att messa här...

Mvh Peter
25 feb. 2008 19:07
ta en kväll på "garlic and shot´s" bröderna olssons vitlöksrestaurang i SOHO

http://www.garlicandshots.com/
där får du allt serverat med vitlök.. förätt varmrätt och efterätt.. även spriten finns att få med vitlök.. du kan alltid begära mer vitlök men aldrig mindre...*S*
Vi käkade nog världens goaste vitlöksbröd där en kväll... det är ingen "fin " restaurang men väl värt ett besök.. spec då ägarna är svenne bananer!..till maten får man en kruka persilja att "snacksa" på...
try it .. you might like it!
Av Allegro
9 mars 2008 21:37
Tack snälla alla som har svarat!!!!