kryssning Oasis of the seas i karibien

12 nov. 2016 09:44
Visningar: 524
Hej

Nån som har åkt denna båt och rutt och har några tips på vad vi absolut inte får missa. Har funderat en del på utlflykter men har läst att vissa tycker man ska skippa dom?!
Är intresserad av allt som gäller vid båten. Lätt att ta sig dit och till flyget? Hur är maten på sittningarna.? Är det buffe eller servering? Frukosten, vad kan man förvänta sig?

Alla tips mottages gärna
8 jan. 2017 21:22
Hej. Kanske lite sent svar, ev har du redan åkt. Du kommer gilla fartyget, det finns massor att göra ombord. Egentligen behöver du inte kliva av alls och ändå ha en helt fantastisk kryssning, fartyget är en destination i sig. Missa i te showerna samt testa någon av specialrestaurangerna, de är bra. Eftersom du inte skriver vilken rutt du ska åka är det svårt att svara på något gälla de dem.

Maten är bra det finns många restauranger att välja mellan, både buffé och a'la carte. Du åker på ett av världens största fartyg, jag lovar det finns fler alternativ än du hinner med.

Jag antar du ska kryssa från Port Canaveral som ligger utanför Orlando. Hur du tar dig dit beror på varifrån du kommer.

Är du ny vad gäller kryssning kommer du antagligen hitta massa intressant i min kryssningsblogg www.danieloftheseas.com

Jag har inte kryssat med just Oasis men med båda systerfartygen Allure- och Harmony of the Seas

Trevlig resa! /Daniel
9 jan. 2017 05:28
Tack för ditt svar. Har inte åkt än utan om en månad ca så tips mottages gärna. Vi kommer åka rutten som går Från Port Canaveral till Labadee- Falmouth- Conzumel. Har förstått att det är mäktiga båtar.
Har bokat lite utflykter i land så hoppas det blir bra.
Har insett att enklast och billigast blir hyrbil istället för shuttles. Då får vi även mera tid i Florida innan avfärd hem igen. Så tips till er som läser detta! Billigt och behändigt att boka hemifrån!
Av Chassel
14 feb. 2017 10:51
Citerat från Extra_126:
Tack för ditt svar. Har inte åkt än utan om en månad ca så tips mottages gärna. Vi kommer åka rutten som går Från Port Canaveral till Labadee- Falmouth- Conzumel. Har förstått att det är mäktiga båtar.
Har bokat lite utflykter i land så hoppas det blir bra.
Har insett att enklast och billigast blir hyrbil istället för shuttles. Då får vi även mera tid i Florida innan avfärd hem igen. Så tips till er som läser detta! Billigt och behändigt att boka hemifrån!
Berätta gärna mer när ni kommer hem, skall åka just den rutten i slutet av okt med Oasis, nyfiken på tips och erfarenheter :-)
2 mars 2017 23:10
Alltså wow! Var helt klart en upplevelse denna resa! Tips om att ta hyrbil och förbetala hemifrån. Då gäller din försäkrings som jag förstått. Mycket billigare om man vill se lite och smidigt är det! Vi hyrde från Budget. När vi lämnade bilen skjutsade dom oss med buss till båten.
Det tog ett bra tag att komma in på båten så är i god tid.
Vi upptäckte nya saker på båten hela tiden!
I Labadee så åkte vi Zip linen över vattnet. Den var så otroligt häftig. Dock inget att rekomendera om du är höjd, vatten eller farträdd. För att ta sig dit så öppnade dom upp till lokalbefolkningen i en säkerhetsgrind. Oj vilken skillnad. :( Förstår att dom är irriterad på att det är så fint där kryssningsfolket håller till. Försäljarna på Haiti var sjukt påträngande och dom förstörde lite. Så när dom vill visa dig något på "marknanden" där. Gå inte dit. Finns ett affär där men nästan samma saker och inte påträngande.
Jamaica blev våran utflykt iställd så där strosade vi bara runt. Finns inge direkt badställe där tyvärr om man inte tar taxin därifrån. Men på baren Margaritaville är det en pool mitt i. Toppklass på dom. Väldigt trevligt folk.
Samma i Mexico. Där tog vi fyrhjulingstur i djungeln och avslutade på en strand. Dom vill sälja när du sitter på resturangen på stranden men accepterar ett nej. Är ni utanför tullen i Mexico så besök Hard Rock Cafe. Personalen är helt fantastisk och bjuder på sig själva till 100!
På båten finns allt möjligt. Ha koll på tv:n och lapparna ni får på kvällarna. Händer otroligt mycket på båten hela tiden! Om simshowerna finns kvar så gå på dom! Jag satt med munnen öppen hela tiden. Sjukt duktiga! Rekomenderar alla shower dom har där. Speciellt Come fly with me, men Cats var inte alls min smak. Jag somnade och den hade jag sett fram emot mest.
På båten är frukost och lunchen på Widjammer helt kanon!! Finns mat hela tiden och man går aldrig hungrig. Köp inte det svindyra vattnet som vi gjorde till rummet. Ta med en vattenflaska istället och fyll på buffen eller cafet.Det får man göra så länge man häller från glaset. Gratis och mycket godare.
Sjukt god frosen yoghurt som man fyller själv i glasstutar i cafet. Gratis!
När man ska åka hem får man välja om man vill ta sina egna väskor och kliva av tidigt eller ta tiden dom gett och få sina väskor sedan. Jag ångrar att vi inte tog dom själv. Vi fick stå över en timme i kö för att komma till tullen. Betalde man extra fick man gå före men även där var det lång kö.
Av Chassel
6 mars 2017 15:54
Tack för dina tips! Va kul att det var en lyckad semester, ser fram emot vår resa i höst :-)