Köpa kontantkort till mobilen i usa?

Av Annaer
4 nov. 2010 12:02
Visningar: 36126
Hej alla!

Hur fungerar det att köpa ett kontantkort till mobilen (trippelband) i usa? Har dom lösa kontantkort eller måste man köpa en telefon med kontantkort? Vad kostar det isf ungefär? Vad ligger priserna för samtal/sms/mms?

Jättetacksam för svar!!

Mvh Anna
Av Sahlena
6 jan. 2011 12:46
Undrar oxå!!
Någon som vet??
// Sahlena
Av Daytona
6 jan. 2011 13:20
Jag vet att det finns billiga mobiler med kontantkort att köpa, men då är det ju bara billigt att ringa inom USA:
Vi använder våra vanliga mobiler, med telias abonnemang. 4 kronor att skicka sms, gratis att ta emot. 9 kronor att skicka/ta emot mms. RInger aldrig på mobilen till Sverige dock så där vet jag inte priset, För dom samtalen köper vi telefonkort att använda i telefonkioskerna och hotelltelefonen. Funkar utmärkt och jag tror att taxan på dom är typ 50 cent minuten. Så ett kort på 20 $ räcker till ca 40 minuters samtalstid till Sverige.
Av Mikpig
20 jan. 2011 17:00
Citerat från floridasidanse:
Citerat från nisse2ears:
Någon som vet nåt om kontantkort för websurf?? (Typ som detta http://www.telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt-bredband/mobilt-bredband-kontant/)

När man sitter i bilen och vill komma åt sin Googlemapkarta t ex kan det vara bra att ha. :)
Jodå det finns det med :-)
http://www.virginmobileusa.com/mobile-broadband
Var någonstans på Virgins sida finns det kontantkort med websurf? Hittar inget av intresse där. Behöver ett kort till min Samsung Galaxy S för att kunna använda mig av typ google maps och facebook.
1 feb. 2011 11:12
Citerat från floridasidanse:
Det som frågades efter var Mobillt bredband till t.ex. laptop. Bara ett par klick så hittar man detta för mobilen :-)
http://www.virginmobileusa.com/cell-phone-plans/paylo-plans.jsp Surfar inte med mobilen själv med det ser ju inte billigt ut eller?
När man läser steg för steg står det att man måste köpa en telefon som steg 1?
Är det ett måste?
1 feb. 2011 11:52
Citerat från starfighter:
Citerat från floridasidanse:
Det som frågades efter var Mobillt bredband till t.ex. laptop. Bara ett par klick så hittar man detta för mobilen :-)
http://www.virginmobileusa.com/cell-phone-plans/paylo-plans.jsp Surfar inte med mobilen själv med det ser ju inte billigt ut eller?
När man läser steg för steg står det att man måste köpa en telefon som steg 1?
Är det ett måste?
Hej!
Är det kontantkort till telefon (inte mobilt bredband) Du ska ha så titta på länkarna i det fjärde inlägget i tråden så bör Du hitta något som passar, tror at AT&T har störst täckning men kan inte svara på om de funkar överallt Du ville.
Walmart har en hel del att välja på http://www.walmart.com/browse/Cell-Phones/No-Contract-Phones-Plans/Instant-Prepaid-Minutes-Data/_/N-97dd?ic=48_0&ref=+429457&catNavId=542371
1 feb. 2011 12:11
Citerat från floridasidanse:
Hej!
Är det kontantkort till telefon (inte mobilt bredband) Du ska ha så titta på länkarna i det fjärde inlägget i tråden så bör Du hitta något som passar, tror at AT&T har störst täckning men kan inte svara på om de funkar överallt Du ville.
Walmart har en hel del att välja på http://www.walmart.com/browse/Cell-Phones/No-Contract-Phones-Plans/Instant-Prepaid-Minutes-Data/_/N-97dd?ic=48_0&ref=+429457&catNavId=542371
Yes hittade nu ett som verkade vara intressant.

http://www.walmart.com/ip/Straight-Talk-Unlimited-Text-Talk-and-Web-Access-30-Day-Service-Card-Email-Delivery/15443344

Straight Talk 30-Day Service Card (Email Delivery):
*Nationwide service on Straight Talk's reliable network
*No activation, reactivation, cancellation, daily access or overage fees
*30-day plan
*Unlimited minutes and texts nationwide
*Unlimited Mobile Web access (on Mobile Web-enabled phones)
*Calls to 411 at no additional charge
45$ ca 300kr, de e ju helt ok för en hel månad med mobil internet.

Men frågan är om det finns något hålhake på denna, känns riktigt billigt?
1 feb. 2011 12:47
Citerat från starfighter:
Citerat från floridasidanse:
Hej!
Är det kontantkort till telefon (inte mobilt bredband) Du ska ha så titta på länkarna i det fjärde inlägget i tråden så bör Du hitta något som passar, tror at AT&T har störst täckning men kan inte svara på om de funkar överallt Du ville.
Walmart har en hel del att välja på http://www.walmart.com/browse/Cell-Phones/No-Contract-Phones-Plans/Instant-Prepaid-Minutes-Data/_/N-97dd?ic=48_0&ref=+429457&catNavId=542371
Yes hittade nu ett som verkade vara intressant.

http://www.walmart.com/ip/Straight-Talk-Unlimited-Text-Talk-and-Web-Access-30-Day-Service-Card-Email-Delivery/15443344

Straight Talk 30-Day Service Card (Email Delivery):
*Nationwide service on Straight Talk's reliable network
*No activation, reactivation, cancellation, daily access or overage fees
*30-day plan
*Unlimited minutes and texts nationwide
*Unlimited Mobile Web access (on Mobile Web-enabled phones)
*Calls to 411 at no additional charge
45$ ca 300kr, de e ju helt ok för en hel månad med mobil internet.

Men frågan är om det finns något hålhake på denna, känns riktigt billigt?
Ja Du, jag har inte använt detta och vet inte riktigt om det finns någon hake.

En sak jag såg är att de levererar en pin-kod via mejl! Man får alltså inget sim-kort! Verkar inte som någon verkligen har erfarenhet av detta och det är väldigt svårt att läsa sig till, väldigt synd att ingen har provat och kan berätta! Det fungerar ju inte som i Sverige i alla fall.
Får man inget sim-kort, hur ska man få det att fungera i sin egna telefon? Köper Du en billig amerikansk telefon (verkar finnas för under hundralappen) så har den ju inte funktionerna som din egna har, och antagligen sitter det inte bara ett sim-kort man kan flytta över.
Kan man överhuvudtaget ringa utan sim-kort och om man har sitt svenska kort i kan man ringa med dessa prepaid kort med pin-kod utan att den svenska operatören ska ha något betalt.

Ju mer man läser och funderar ju svårare blir det.

Finns här ingen teletekniker eller någon med erfarenhet på forumet som kan reda ut detta?
16 feb. 2011 12:00
Citerat från starfighter:
Hittade denna guide på hur man går tillväga, känns lite sketchy bara det han skriver om Amerikansk adress. Känns sådär att man måste fixa ett eget abonemang, kan iofs vara bra om man ska dit igen liksom :)

http://jardenberg.se/b/surfa-med-iphone-i-usa-new-york/

Här kommer lite mer info

http://jardenberg.se/b/surfa-med-iphone-i-usa/#
Intressanta länkar!
Jag retar mig som tusan att jag inte frågade i någon elektronikaffär senast vi var över även om vi inte själv skulle använda telefonerna då!
Det där med adressen kan nog ställa till problem om man inte har tur, kanske inte alla som accepterar en random adress på kontraktet?

Det verkar ju i alla fall som man gör klokast i att besöka en försäljare på plats, inte köpa över nätet innan man åker om man ska ha ett simkort, den andra lösningen vet jag inte alls hur den funkar.
Konstigt att det inte finns någon här som verkligen har erfarenhet av att använda Amerikanskt kontantkort antingen för mobilsamtal eller för mobilsurf.
Av Asok
19 feb. 2011 10:31
När det gäller telefon/mobil så kan man ju enkelt köpta "telefonkort" via nätet från t.ex. TNT där man sen ringer ett speciellt nummer innan man slår numret till Sverige och på så sätt ringer jättebilligt (ca 5 cent/minut). Det kostar 30 dollar och det räcker ju ett tag. Finns även andra alternativ om man skall ringa inom USA.
När det gäller surf så har jag ingen erfarenhet av detta då jag inte surfar själv på mobilen och vår dator vi har med oss kommer vi bara att använda på hotellen som har gratis wifi.
10 mars 2011 11:36
Tack floridasidan - du är en klippa på praktiska tips :)

Kan nog behöva mobbesurf oxå, så tack för den diskussionen oxå.
10 mars 2011 12:30
Citerat från nisse2ears:
Tack floridasidan - du är en klippa på praktiska tips :)

Kan nog behöva mobbesurf oxå, så tack för den diskussionen oxå.
Tack! :-) Detta verkar vara ett ämne som är svårt att reda ut ordentligt...

Har varit frånvarande här under två veckor i Las Palmas så nu har man lite att läsa här på forumet!
Av Elca
10 mars 2011 16:31
Citerat från daytona:
Jag vet att det finns billiga mobiler med kontantkort att köpa, men då är det ju bara billigt att ringa inom USA:
Vi använder våra vanliga mobiler, med telias abonnemang. 4 kronor att skicka sms, gratis att ta emot. 9 kronor att skicka/ta emot mms. RInger aldrig på mobilen till Sverige dock så där vet jag inte priset, För dom samtalen köper vi telefonkort att använda i telefonkioskerna och hotelltelefonen. Funkar utmärkt och jag tror att taxan på dom är typ 50 cent minuten. Så ett kort på 20 $ räcker till ca 40 minuters samtalstid till Sverige.
Kollade upp med telia som även jag har,kostar 20kr/min att ringa till sverige,,,,så det med telefonkort att använda i telefonkiosk verkar ju vara ett bra alternativ. Åker om 12 dagar till Fort Lauderdale, så man måste ju höra av sig till dom där hemma någon gång, då man nu "åker så långt,där allt kan hända" oroliga är dom. Däremot har jag hört att det ska vara dyrt att använda hotelltelefonen.
29 mars 2011 12:00
Citerat från jockepocke77:
Hittade denna sida: http://www.kontantkortusa.se
Den sidan kändes mer som reklam för Holidayphone.se :)
Men det är ett bra alternativ, dock har dom inte obegränsad datatrafik. vilket flera av oss här är ute efter
Av Asok
13 apr. 2011 08:13
De s.k. "telefonkorten" man köper via nätet fungerar för alla telefoner.

Har man dator med sig kan man ju använda skype att ringa med. Det är ännu billigare.
Däremot 3G-surf bör man se till att ha ett bra avtal här från Sverige, tror det blir billigast även
om det inte är billigt i sig.
Av Mikpig
13 apr. 2011 12:32
Jag och min vän som åker till USA i övermorgon har själv skaffat korten genom Holiday Phone. Blir borta en månad rätt exakt så jag återkommer om erfarenheter när jag åter kommit hem igen. Rent spontant så verkar erbjudandet väldigt bra dock.
9 feb. 2012 11:19
Drar upp en gammal tråd, men här finns så mycket bra samlad info.

Är det någon som nu har erfarenhet av mobilsurfkort?

Helst för iPhone eftersom det är det jag har.

Nu med alla appar som finns är det ju superintressant att kunna använda dem på gående fot m h a uppkoppling.
9 feb. 2012 11:28
Citerat från nisse2ears:
Drar upp en gammal tråd, men här finns så mycket bra samlad info.

Är det någon som nu har erfarenhet av mobilsurfkort?

Helst för iPhone eftersom det är det jag har.

Nu med alla appar som finns är det ju superintressant att kunna använda dem på gående fot m h a uppkoppling.
Detta är ju mycket mer invecklat och svårare än man trodde skulle vara möjligt :-(

Konstigt nog verkar det vara väldigt få som har egen erfarenhet av detta och ännu färre som delar med sig av den ;-)

Jag har inte tidigare haft med smartphone och har inte själv någon iPhone, har använt Laptop men bara Wifi och inget mobilt bredband så min egna erfarenhet är tyvärr liten.
Jag har ju dock som Du kanske märkt intresserat mig en del och försökt få fram fakta om detta eftersom många undra och frågar. Jag har hittat ytterligare lite information som jag uppdaterat min hemsida med, se om det kan vara till någon hjälp och alla som vet något, berätta gärna så vi någon gång kan få klarhet i hur det verkligen fungerar och vilken lösning som är bäst.
9 feb. 2012 11:37
Citerat från mikpig:
Jag och min vän som åker till USA i övermorgon har själv skaffat korten genom Holiday Phone. Blir borta en månad rätt exakt så jag återkommer om erfarenheter när jag åter kommit hem igen. Rent spontant så verkar erbjudandet väldigt bra dock.
Hur gick det med korten, fördelar, nackdelar, biligt, dyrt?
Av Mikpig
10 feb. 2012 16:18
Citerat från floridasidan:
Citerat från mikpig:
Jag och min vän som åker till USA i övermorgon har själv skaffat korten genom Holiday Phone. Blir borta en månad rätt exakt så jag återkommer om erfarenheter när jag åter kommit hem igen. Rent spontant så verkar erbjudandet väldigt bra dock.
Hur gick det med korten, fördelar, nackdelar, biligt, dyrt?
Det gick väldigt smärtfritt. Nu kommer jag inte direkt ihåg vad det kostade mig, men jag minns att det kändes väldigt prisvärt. Ringde många timmar (kändes det som) till Sverige, tog emot och skickade en väldigt massa SMS/MMS och tog emot en hel del samtal från Sverige. Lite halvtaskig täckning här och där (vilket inte var så konstigt då vi reste runt en hel del på landsbygden) men i storstäderna fungerade det galant. Visst, ibland blev man nerkopplad och kom till någon konstig engelsktalande telefonsvarare istället som påstod att numret man försökte ringa inte fanns eller var tillgängligt för tillfället - men i det stora hela var jag väldigt nöjd med Holiday Phone framförallt till det låga priset. Jag körde även upp all 3G-surf och det fungerade fint - om lite småsegt.
10 feb. 2012 18:31
Mikpig - Återkoppling uppskattas mycket!!!
Av Mikpig
10 feb. 2012 21:20
Citerat från nisse2ears:
Mikpig - Återkoppling uppskattas mycket!!!
Hej. Återkoppling om vad? Se ovanstående inlägg.

Jag kommer helt klart använda mig av Holiday Phone nästa gång jag reser till USA.
10 feb. 2012 21:41
Återkopplingen som du gav så klart!

Ser att det går att misstolkas..men, jag uttryckte (otydlig) uppskattning över att du tog dig tid att återkoppla. :)
12 feb. 2012 12:45
Citerat från mikpig:
Citerat från nisse2ears:
Mikpig - Återkoppling uppskattas mycket!!!
Hej. Återkoppling om vad? Se ovanstående inlägg.

Jag kommer helt klart använda mig av Holiday Phone nästa gång jag reser till USA.
Tack för svaret! Verkar som det är ett alternativ att ta med i funderingarna inför en USA-resa, smidigt och verkar i stort sett fungera som andra abonemang när det gäller teckning o.s.v. priset får man ju själv avgöra om det är rätt :-)
16 feb. 2012 10:48
Uppdaterar för den som är intresserad av vad som gäller för iPhone 4 och websurf:

I ett inlägg gjort i okt 2011 läser jag att:
AT&T och Verizon är de enda operatörer i USA som stödjer iPhone 4 3G surf.
Tyvärr säljer de däremot inte microsimkort. Man får köpa ett vanligt och klippa det :O

Original inlägg:
Unfortunetly AT&T do not do pre pay micro sims, you would have to buy a normal sized one and cut it down, however, you would have to sign up to a pre paid data plan before you could use the 3G capability - if you don't then you will only be able to use your phone for voice. T-Mobile US doesn't support iPhone 4 (as of yet, I believe it's coming soon) on it's network neither do Sprint (both will support voice calls and texts). Verizon does support it but like AT&T I don't think they do pre pay micro sims.

Källa:
http://forum.o2.co.uk/viewtopic.php?p=386649

Ställen som McD och Starbucks har dock fri wifi så det går ju att hålla sig uppkopplad periodvis, det trista är att man inte kan använda appar på gatan.