Köpa/hyra bostad på Kanarieöarna

28 juli 2014 15:08
Visningar: 980
Hej,
Blir lite nyfiken på vad det kan kosta att hyra respektive köpa lägenhet eller bungalow på Kanarieöarna. Vill inte ha nån i storstan (typ Las Palmas) utan hellre i de mindre orterna i så fall.

Är det billigare i längden att köpa än att hyra? Blir väl i så fall på halvårsbasis eller kortare vistelse än så.

Tanken är att ev. gå ihop med 4 stycken eller fler så det minskar väl kostnaden.

Vill inte ha några mäklare som försöker pracka på mig lägenheter och konstiga förslag, det har jag fått nog av på andra forum (t.ex. "Hej jag hjälper dig med bostad på xxxx, kontakta mig, svarar inom 24 h").
Av Birgere
28 juli 2014 17:12
Spännande..

för det första så vill jag varna lite för att köpa en fastighet "ihop", det kan kanske funka inom en familj men inte i ett kompisgäng. Tjafs om tider, pengar, renoveringar, utköp etc etc kommer som ett brev på posten.

Om ni inte kan vara där hela tiden ska ni definitivt funderar på att hyra ut för att iaf täcka lite av dom fasta kostnaderna.

Tycker annars du ska börja o testa att hyra, hyr du på längre tid kan du få riktigt bra priser och när du är där så åk runt o titta på hus till salu o fundera på vad du vill.

Lycka till!