Köpa flygbiljett till USA

11 juli 2019 19:59
Visningar: 293
Jag o min familj planerar en resa till USA sommaren 2020. Mycket planerande återstår men troligen kommer vi börja i Atlanta och sedan bila en bit i södra USA. Därefter är planen att flyga från lämplig ort till LA för att senare flyga hem därifrån.
Jag har börjat titta på flygbiljetter o är verkligen en rookie när det gäller olika resesidor. Jag har sökt på enkel resa till Atlanta i mitten av juni och eftersom vi ska flyga hem från annan ort har jag sökt på enkel resa från LA i slutet av juli. Dit är inga problem men när jag söker hemresa står att det inte går att hitta ngt. Har provat olika datum i slutet av juli o olika resesidor men det hjälper inte.

Har läst lite på denna sida och det verkar som om andra som gör liknande resor liknande tid har lyckats boka flygbiljetter både dit o hem.
Vad gör jag för fel??? 🤷🏽‍♀️ Snälla hjälp en reserookie😉
11 juli 2019 20:24
Sök på multistop-resor. På Momondo heter det t.ex. "Flera städer". Då kan du välja t.ex. ARN-ATL och sen LAX-ARN på nästa rad. Liknande finns på många andra sidor.
När det gäller biljett till Los Angeles rekommenderar jag att boka direkt på något av flygbolagens hemsidor.
Av Mipec
11 juli 2019 20:45
Dessutom ser det ut som du söker mer än 12 månader fram i tiden, tror dom flesta biljetter släpps ca 11 månader innan avresa.
11 juli 2019 22:16 (redigerad)
Ett annat problem kan vara att många, framförallt de traditionella flygbolagen (ja, SAS, ni t.ex., skärp er!) har en gammaldags prissättning där en enkelbiljett kostar långt mycket mer än en tur- och returbiljett. Inom Europa kan man köpa enkelbiljetter och pussla ihop själv, men utanför Europa är det oftast en hopplös gammal prissättningsmodell som många bolag envisas med.

Lösningen är att boka multistop/multicity, som Marie tipsade om, och boka alla biljetter på samma gång via bolag i samma allians. Då kan man ändå hitta rimliga priser även om man reser till och från olika städer, eller till och med vid olika länder.