Koh Lipe

22 aug. 2016 13:48
Visningar: 128
I vinter åker vi på vår 9e resa till Thailand. Huvuddelen av resorna har gått till Koh Lanta. I vinter tänkte vi prova något mer än Lanta. Funderar på Lipe, men blir lite fundersam då man läser så många olika bud om ön. En del skriver att det är paradiset, andra att det är skräpigt, stökigt och glasbitar på stränderna.

Jag tycker inte om Phuket, älskar Klong Nin på Lanta, hittade paradiset på Koh Kradan men fick nog av lugnet efter tre nätter.

Vi är i Thailand mellan 14 jan-12 feb. Är det idé för oss att avsluta resan med Lipe, eller är det bortkastad tid.
Av Sac
3 sep. 2016 23:42
Lipe är fint. Bra stränder och "lagom" mycket liv på kvällarna.

Paradisö skulle jag kanske inte kalla den för. Då är ju ex Kradan mer exotiskt. På Lipe finns å andra sidan lite mer att göra. Enklare shopping och stort utbud på matställen. Dessutom bra snorkling!!
13 sep. 2016 10:19
Lånar tråden lite. Skulle också vilja kolla in Lipe från Lanta, tar det 5 Timmar med den större båten och 3 Timmar med speedboat? Tiden är väldigt dyrbar för mig nämligen:)
Av Jumbo
13 sep. 2016 11:01
Vi har bokat speedboat lipe-lanta och det tar 3 timmar.
Av Sierra
13 sep. 2016 14:16
Tigerline's färja tar 5,5 tim och speedboat som sagt 3 tim. Båda gör ett antal stopp på vägen för att ta upp/släppa av passagerare.